Jednostka |
Zmiana względem zwykłego Heroes IV |
Rusałka
|
Przyrost obniżony z 23 do 16 istot tygodniowo. Za zabicie Rusałki można dostać 10, a nie 7 punktów doświadczenia.
|
Wilk
|
Przyrost zwiększony z 15 do 17 istot tygodniowo. Za zabicie Wilka można dostać 9, a nie 11 punktów doświadczenia.
|
Satyr
|
Zwiększono liczbę punktów many do 8 (było 6).
|
Żywiołak powietrza
|
Uzyskał zdolność "Negacja pierwszego ataku". Za zabicie Żywiołaka powietrza można dostać 77, a nie 74 punkty doświadczenia.
|
Żywiołak wody
|
Gdy liczba stworzeń w oddziale wynosi minimum 35, uzyskują możliwość rzucenia "Grupowego Osłabienia". Za zabicie Żywiołaka wody można dostać 90, a nie 73 punkty doświadczenia.
|
Żywiołak ognia
|
Za zabicie Żywiołaka ognia można dostać 72, a nie 75 punktów doświadczenia.
|
Żywiołak ziemi
|
Uzyskał zdolność "Teleportacja". Za zabicie Żywiołaka ziemi można dostać 65, a nie 77 punktów doświadczenia.
|
Jednorożec
|
Zwiększono liczbę punktów życia do 85 (było 80).
|
Osetnica
|
Zwiększono liczbę punktów ruchu z 15 do 17.
|
Baśniowy smok
|
Jeśli liczba stworzeń w oddziale wynosi 15 lub więcej, wówczas uzyskują czar "Chmura Zamętu".
|
Feniks
|
Podniesiono liczbę punktów many do 14 (było 12).
|
Jednostka |
Zmiana względem zwykłego Heroes IV |
Ork
|
Podniesiono zadawane obrażenia z 1-3 do 2-3. Jednostka zyskała też możliwość ogłuszania wrogów (także na odległość).
|
Pirat
|
Zwiększono zadawane obrażenia z 1-2 do 1-3, podniesiono punkty życia z 10 do 12, a także zwiększono atak z 11 do 12, ale obniżono obronę z 9 do 8.
|
Troglodyta
|
Zwiększono atak z 11 do 12.
|
Minotaur
|
Zwiększono szansę na zablokowanie wrogiego ataku do 40% (było 30%), a także zwiększono atak z 16 do 19 i obronę z 15 do 18, zaś liczbę punktów ruchu na mapie z 19 do 21. Tygodniowy przyrost wzrósł z 6 do 7.
|
Troll
|
Podniesiono liczbę punktów życia z 45 do 50, zmniejszono atak z 16 do 14, a także podniesiono obronę z 15 do 20.
|
Ifrit
|
Źródłem ciepła jest teraz instalacja LPG. Dzięki temu Jego Tarcza Ogniowa oddaje 33% zadanych oddziałowi obrażeń, a nie 25% jak wcześniej.
|
Zmora
|
Podniesiono liczbę punktów many jednostki z 6 do 10.
|
Hydra
|
Zwiększono liczbę punktów ruchu po mapie z 21 do 24.
|
Jednostka |
Zmiana względem zwykłego Heroes IV |
Szkielet
|
Zwiększono liczbę punktów życia z 8 do 10.
|
Zombie
|
Za zabicie Zombie można dostać 8, a nie 10 punktów doświadczenia.
|
Duch
|
Za zabicie Ducha można dostać 35, a nie 33 punkty doświadczenia.
|
Mumia
|
Powiększono liczbę punktów życia z 30 do 40, a obronę z 16 do 18. Za zabicie Mumii można dostać 26, a nie 39 punktów doświadczenia.
|
Jadowity pomiot
|
Zwiększono liczbę punktów ruchu po mapie z 19 do 23. Jednostka staje się odporna na czar "Trujący Atak".
|
Wampir
|
Obniżono atak i obronę z 30 do 27, a także liczbę punktów ruchu po mapie z 28 do 25. Za zabicie Wampira można dostać 275, a nie 205 punktów doświadczenia.
|
Diabeł
|
Podniesiono liczbę punktów many z 8 do 10.
|
Diabeł
|
Za zabicie Kościanego smoka można dostać 621, a nie 612 punktów doświadczenia.
|
Mroczny czempion
|
Zwiększono liczbę punktów many z 18 do 24.
|
Jednostka |
Zmiana względem zwykłego Heroes IV |
Krasnolud
|
Zmniejszono atak z 11 do 10, ale zwiększono obronę z 11 do 13.
|
Mag
|
Zwiększono liczbę punktów many z 16 do 18. Dodatkowo, gdy liczba magów w oddziale wynosi powyżej 24, uzyskują oni dostęp do zaklęcia "Grupowe Rozmycie", a jeśli powyżej 39 - otrzymują "Grupową Klątwę".
|
Złoty golem
|
Podniesiono zadawane obrażenia z 8-12 do 9-13.
|
Dżinn
|
Ograniczono tygodniowy przyrost z 6 do 5, zmniejszono liczbę punktów ruchu na mapie z 25 do 24. Za zabicie Dżinna uzyskamy 120 doświadczenia, a nie 105. Gdy liczba dżinnów w oddziale sięgnie 25, uzyskają zaklęcia "Grupowy Zapał" i "Grupowe Spowolnienie".
|
Naga
|
Zwiększono liczbę punktów ruchu po mapie z 20 do 24. Za zabicie Nagi uzyskamy 175 doświadczenia zamiast 157. Uzyskała też zdolność „Ataku trzech pól”.
|
Tytan
|
Podniesiono liczbę punktów ruchu po mapie z 21 do 25.
|
Zła czarownica
|
Moc zaklęcia "Wygnanie" stała się zależna od liczebności oddziału Czarownic, od teraz za każdą jednostkę cel otrzyma 110 obrażeń. Poprzednio takie obrażenia były niezależne od liczby rzucających jednostek.
|
Jednostka |
Zmiana względem zwykłego Heroes IV |
Cyklop
|
Zmniejszono atak na dystans z 30 do 26, a wręcz z 15 do 13. Ograniczono liczbę strzałów z 8 do 7.
|
Ogrzy mag
|
Tygodniowy przyrost spadł z 6 do 5, a koszt wzrósł z 350 do 450 sztuk złota. Podniesiono atak z 18 do 24, obronę z 16 do 22, szybkość z 4 do 5, a ruch po mapie z 19 do 23. Zmniejszono za to liczbę punktów many z 6 do 5, ale dodano zaklęcia; "Iskry", "Uderzenie Węża", "Odporność Magiczna", "Kajdany Magii" i "Wyssanie Mocy". Dodatkowo jeśli liczba jednostek w oddziale wynosi 25 lub więcej, zyskują możliwość rzucenia "Krwawego Szału".
|
Behemot
|
Podniesiono liczbę punktów ruchu po mapie z 21 do 24.
|
Dziki zębacz
|
Uzyskał zdolność "Szarża". Zmieniono opis jednostki by odzwierciedlić zmianę.
|