Umiejętność |
Zmiana względem zwykłego Heroes IV |
Taktyka
|
Jednostki zyskują dodatkową premię +5% za każdy poziom bohatera z umiejętnością Taktyki.
|
Atak i Obrona
|
Zwiększa wartość współczynników ataku/obrony jednostek w armii bohatera w zależności od ich poziomu.
- Podstawowy: 1% za cztery poziomy bohatera.
- Zaawansowany: 1% za dwa poziomy bohatera.
- Ekspercki: 1,5% za dwa poziomy bohatera.
- Mistrzowski: 2% za dwa poziomy bohatera.
- Arcymistrzowski: 2,5% za dwa poziomy bohatera.
|
Walka
|
Na poziomie arcymistrzowskim bohater ma premię +50 do obrony, a nie 60.
|
Walka wręcz
|
Redukcja obrony atakowanych przez bohatera jednostek wynosi na poziomie eksperckim 2,5 a nie 3, zaś na mistrzowskim i arcymistrzowskim 3, a nie 4.
|
Żeglarstwo
|
Przy wsiadaniu/wysiadaniu bohater utraci:
- Podstawowy: 100% punktów ruchu.
- Zaawansowany: 100% punktów ruchu.
- Ekspercki: 66% punktów ruchu.
- Mistrzowski: 33% punktów ruchu.
- Arcymistrzowski: Nie straci punktów ruchu.
|
Dyplomacja
|
Aby zdolność zaczęła działać wystarczy mieć armię o 25% większą od wroga - nie 200%.
|
Wskrzeszanie
|
Zmieniono limity wskrzeszanych istot, jeśli liczba zabitych jednostek jest niska wyniki umiejętności zostaną zaokrąglone w górę.
- Podstawowy: 15% (było 20).
- Zaawansowany: 25% (było 30).
- Ekspercki: 35% (było 40).
- Mistrzowski: 45%.
- Arcymistrzowski: 55% (było 50).
|
Przyzywanie
|
Dostępne stało się okno, gdzie możemy wybrać rodzaj przyzywanych istot, lub je zablokować. Aby je wyświetlić należy wybrać bohatera i nacisnąć ALT + E. Ponadto bohater za poziom doświadczenia uzyskuje premię +15% do umiejętności. Zmieniły się też limity:
- Podstawowy: Umożliwia przywoływanie wilków, rusałek i leprekaunów do armii bohatera w ilości 7 (było 20) punktów doświadczenia dziennie.
- Zaawansowany: Umożliwia przywoływanie wilków, rusałek i leprekaunów do armii bohatera w ilości 14 (było 20) punktów doświadczenia dziennie.
- Ekspercki: Umożliwia przywoływanie białych tygrysów, elfów i satyrów do armii bohatera w ilości 21 (było 30) punktów doświadczenia dziennie.
- Mistrzowski: Umożliwia przywoływanie białych tygrysów, elfów i satyrów do armii bohatera w ilości 28 (było 40) punktów doświadczenia dziennie.
- Arcymistrzowski: Umożliwia przywoływanie żywiołaków, gryfów, jednorożców, osetnic do armii bohatera w ilości 42 (było 50) punktów doświadczenia dziennie.
|
Nekromancja
|
Dostępne stało się okno, gdzie możemy wybrać rodzaj ożywianych istot, lub je zablokować. Aby je wyświetlić należy wybrać bohatera i nacisnąć ALT + E. Rodzaj ożywianych istot zależy od poziomu istot, z którymi się walczy. Zatem za walkę z istotami I poziomu otrzymamy możliwość ożywienia szkieletów lub zombie. Ponadto bohater za poziom doświadczenia uzyskuje premię +15% do umiejętności. Zmieniły się też limity:
- Podstawowy: Można ożywić jednostki posiadające 20 (było 40) punktów doświadczenia. Można ożywiać szkielety i zombie.
- Zaawansowany: Można ożywić jednostki posiadające 40 (było 80) punktów doświadczenia. Można ożywiać szkielety i zombie.
- Ekspercki: Można ożywić jednostki posiadające 60 (było 120) punktów doświadczenia. Można ożywiać szkielety i zombie, duchy, gargulce, mumie.
- Mistrzowski: Można ożywić jednostki posiadające 80 (było 160) punktów doświadczenia. Można ożywiać szkielety i zombie, duchy, gargulce, mumie.
- Arcymistrzowski: Można ożywić jednostki posiadające 100 (było 200) punktów doświadczenia. Można ożywiać szkielety i zombie, duchy, gargulce, mumie. A jeśli bohater ma poziom 17 lub wyższy wampiry i kościane smoki (z martwych smoków).
|
Urok
|
Aby zdolność zaczęła działać wystarczy mieć armię o 25% większą od wroga, a nie o 200%. Ponad to zmieniono limity oddziałów, które mogą zmienić stronę:
- Podstawowy: 20% armii, 80 punktów doświadczenia, było 15% i 60 punktów.
- Zaawansowany: 35% armii, 160 punktów doświadczenia, było 20% i 120 punktów.
- Ekspercki: 50% armii, 240 punktów doświadczenia, było 25% i 180 punktów.
- Mistrzowski: 70% armii, 320 punktów doświadczenia, było 30% i 240 punktów.
- Arcymistrzowski: 90% armii, 400 punktów doświadczenia, było 35% i 300 punktów.
|