Czary z tej szkoły koncentrują się głównie na błogosławieństwach i czarach leczenia. Na ogół warto skoncentrować się na tych pierwszych – Błogosławieństwo i jego grupowy odpowiednik to dobry czar na rozpoczęcie, można też rozważyć Modlitwę, ale gdy naszymi przeciwnikami są jednostki inne od naszego stronnictwa. Zaklęcia chroniące przed innymi stronnictwami również są potężne. Z czarów najwyższego poziomu warto polecić Sanktuarium.
Poniższe zaklęcia mogą być wzmocnione przez:
Poziom I
| Święte słowo |
Typ: Czar ofensywny |
Zadaje obrażenia celowi ze stronnictwa Śmierci, które wynoszą 45 + 4 * poziom rzucającego. Bohaterowie są niewrażliwi na jego działanie. |
Moc Życia skupiona w pojedynczym słowie działa na te złe duchy lepiej niż stal. |
| Zasklepienie ran |
Typ: Błogosławieństwo, czar podróżny |
Grupa: Czary leczące |
Przywraca 30 + 3 * poziom rzucającego punktów życia sojuszniczemu oddziałowi. |
W latach młodości wędrowałem za armiami, wraz ze szpitalnymi wozami. Byłem jednym z wielu akolitów, którzy dysponowali jedynie mocą zasklepiania ran. |
| Błogosławieństwo |
Typ: Błogosławieństwo |
Przeciwieństwo: Klątwa, Grupowa klątwa |
Wskazany sojuszniczy oddział zadaje maksymalne obrażenia. Nie można rzucić na istoty nieumarłe. |
Lekkomyślnie opuściłem polowy szpital, przywdziałem pancerz i poszedłem w bój. Wspierałem żołnierzy orężem i zaklęciami leczącymi. |
| Duchowa zbroja |
Typ: Błogosławieństwo | Analogiczny: Kamienna skóra |
Zapewnia premię +25% do obrony (w zaokrągleniu w górę). |
Po wielu godzinach walki zwykły pancerz daje się bardzo we znaki. Ci z nas, którzy byli w gorszej kondycji potrzebowali czegoś lżejszego. |
| Egzorcyzm |
Typ: Błogosławieństwo |
Rozprasza wszelkie negatywne magiczne efekty oddziałujące na sojuszniczy cel. |
Czasem wróg starał się utrudniać życie naszym żołnierzom rzucając złe uroki. Takie zaklęcia mogą zdziesiątkować nawet najpotężniejszą armię. |
| Przywołanie łodzi |
Typ: Czar podróżny |
Przywołuje najbliższy należący do gracza pusty okręt. Aby czar zadział bohater musi stać przy brzegu. |
Kiedy zatopili mój statek, znalazłem się w nie lada opałach. Całe szczęście, że spadł deszcz, bo inaczej umarłbym z pragnienia. Trwało to trzy tygodnie zanim ktoś w końcu mnie odnalazł. Nigdy więcej! |
Poziom II
| Kara |
Typ: Błogosławieństwo |
Wszelkie ataki wręcz wykonane na przyjaznym oddziale zostaną odbite przeciw agresorom w wysokości 10 + 1 * poziom rzucającego. |
Tych, którzy podniosą na mnie dłoń spotka kara. Zasłużony, święty ból. |
| Uzdrowienie |
Typ: Błogosławieństwo, czar podróżny |
Grupa: Czary leczące |
Przywraca 50 + 5 * poziom rzucającego punktów życia. Niweluje Truciznę i Zarazę. |
Pokażcie mi człowieka, który wchodzi do namiotu szpitalnego bez troski o własne zdrowie, a ja powiem, że jego serce przepełnia odwaga. |
| Radość |
Typ: Błogosławieństwo | Przeciwieństwo: Rozpacz, Grupowa rozpacz |
Grupa: Czary umysłu |
Podnosi morale przyjaznego celu do maksimum. |
W późniejszym okresie mojej kariery przemawiałem do żołnierzy przed bitwą. Modliłem się i tłumaczyłem, że ich ofiara nie zostanie zapomniana. A oni walczyli niczym bohaterowie. |
| Męczennik |
Typ: Błogosławieństwo |
Po wybraniu zaklęcia najpierw oznaczamy "męczennika", a potem chronionego. Wszelkie obrażenia zadane drugiemu przejmie pierwszy oddział. Jeżeli liczba obrażeń przewyższy ilość punktów życia ofiarowanego, chroniony oddział nadal nie otrzyma obrażeń. |
Cóż to za wspaniały czyn - oddać swoje życie, żeby uratować drugiego człowieka! |
| Niebiańska tarcza |
Typ: Błogosławieństwo |
Rzucający uzyska dodatkowe punkty życia w wysokości 50 + 5 * poziom rzucającego. |
Niebiosa chronią swoje sługi. Niektórych lepiej niż innych. Czasem trzeba się jednak bronić samemu. |
| Obrońca |
Typ: Błogosławieństwo |
Wszystkie oddziały w armii rzucającego otrzymują dodatkową premię do obrony, jeśli wybiorą opcję 'Obrony' w czasie swego ruchu. Łącząc obydwa bonusy, wzrost wyniesie około 88% (w zaokrągleniu w górę). |
Sednem obrony jest przewidywanie posunięć wroga. Dzięki temu można odpowiednio zareagować i uniknąć błędów. |
| Ochrona przed Naturą |
Typ: Błogosławieństwo |
Przyjazny cel uzyska premię +50% do obrony (w zaokrągleniu w górę) przed atakami istot Natury, a także 50% do ochrony magicznej przed czarami Natury. |
Prowadziłem ekspedycję przez ciemny bór, a każdy z nas był chroniony przed złą magią mieszkających tam wiedźm. |
| Ochrona przed Chaosem |
Typ: Błogosławieństwo |
Przyjazny cel uzyska premię +50% do obrony (w zaokrągleniu w górę) przed atakami istot Chaosu, a także 50% do ochrony magicznej przed czarami Chaosu. |
Kiedyś pochowałem przyjaciela, który uległ magii złego czarnoksiężnika. Zginął, bo zużył całą swą moc w obronie swych sojuszników. |
| Ochrona przed Śmiercią |
Typ: Błogosławieństwo |
Przyjazny cel uzyska premię +50% do obrony (w zaokrągleniu w górę) przed atakami istot Śmierci, a także 50% do ochrony magicznej przed czarami Śmierci. |
W walce z nekromantą, naszym najnikczemniejszym wrogiem, potrzebujemy najlepszej obrony. |
| Ochrona przed Ładem |
Typ: Błogosławieństwo |
Przyjazny cel uzyska premię +50% do obrony (w zaokrągleniu w górę) przed atakami istot Ładu, a także 50% do ochrony magicznej przed czarami Ładu. |
Gdybyśmy tylko zdołali zawiązać sojusz! Obie strony wierzyły, że trzeba chronić innych. Oni jednak zaatakowali, a ja musiałem bronić mych wojsk... |
| Pieśń pokoju |
Typ: Klątwa |
Grupa: Czary umysłu |
Czar uniemożliwia wrogiemu celowi zaatakowanie, rzucenie czaru ofensywnego lub klątwy w najbliższej rundzie. Cel może jednak kontratakować. |
Gdyby tylko pieśń mogą położyć kres przemocy, raz na zawsze… Ale to tylko marzenie młodego człowieka. Ja jestem już za stary, by mieć jeszcze jakąś nadzieję.. |
Poziom III
| Święte zawołanie |
Typ: Czar ofensywny |
Wszystkie jednostki stronnictwa Śmierci, poza bohaterami, otrzymają obrażenia równe 30 + 3 * poziom rzucającego. |
Demony i nieumarli – stańcie przede mną, stwory Chaosu! Oczyszczę świat ze zła! Wymażę wszelki ślad waszego istnienia! |
| Grupowe uzdrowienie |
Typ: Błogosławieństwo, czar podróżny |
Grupa: Czary leczące |
Wszystkie sojusznicze jednostki odzyskują część straconych punktów życia równą 25 + 2 * poziom rzucającego. Niweluje Truciznę i Zarazę. |
Choć strasznie mnie to wyczerpuje, to jednak nic tak nie poprawia mi nastroju jak uleczenie z bólu kilku cierpiących dusz. |
| Regeneracja |
Typ: Błogosławieństwo, czar podróżny |
Grupa: Czary leczące |
Przyjazny cel na początku swego ruchu odzyskuje 20 + 2 * poziom rzucającego punktów życia. |
My – każdy mężczyzna, kobieta i dziecko - wszyscy jesteśmy dowodem na potęgę mocy Życia. Uderz nas, a popłynie krew. Rany się jednak zabliźnią! |
| Grupowe błogosławieństwo |
Typ: Błogosławieństwo |
Przeciwieństwo: Klątwa, Grupowa klątwa |
Wszystkie sojusznicze istoty, poza nieumarłymi, zadają maksymalne obrażenia. |
Żołnierze wierzący w swą misję tworzą silną armię. Natomiast wojsko cieszące się błogosławieństwem bogów jest praktycznie niezwyciężone! |
| Niebiańska zbroja |
Typ: Błogosławieństwo |
Wszystkie sojusznicze jednostki uzyskują bonus +25% do obrony (w zaokrągleniu w górę). |
Jeśli mamy dać odpór napływowi zła, to nasi wojownicy muszą mieć najlepszą ochronę. |
Poziom IV
| Modlitwa |
Typ: Błogosławieństwo |
Zwiększa o 25% liczbę punktów życia i ataku istotom ze stronnictwa Życia (w zaokrągleniu w górę). |
Chroń nas, sługi Życia! Chroń nasze ciała, a jeśli zginiemy - zabierz nas szybko do siebie! |
| Grupowy zapał |
Typ: Błogosławieństwo | Przeciwieństwo: Rozpacz, Grupowa rozpacz |
Grupa: Czary umysłu |
Zwiększa morale wszystkich istot w armii rzucającego do maksimum. |
Wojna była już przegrana, jaką więc różnicę mogła uczynić ta bitwa? Aby uratować moim żołnierzom życie, musiałem podnieść ich na duchu i wlać w ich serca trochę nadziei. |
| Grupowa ochrona przed Naturą |
Typ: Błogosławieństwo |
Wszystkie istoty w armii rzucającego uzyskują premię +50% do obrony (w zaokrągleniu w górę) przed atakami istot Natury, a także 50% do ochrony magicznej przed czarami Natury. |
Bestie Natury są nieprzewidywalne. Dlatego właśnie potrzebujemy zaklęcia, które będzie nas przed nimi chronić. |
| Grupowa ochrona przed Chaosem |
Typ: Błogosławieństwo |
Wszystkie istoty w armii rzucającego uzyskują premię +50% do obrony (w zaokrągleniu w górę) przed atakami istot Chaosu, a także 50% do ochrony magicznej przed czarami Chaosu. |
Niestety siły Chaosu często są wykorzystywane w złych celach i trzeba się przed nimi bronić. |
| Grupowa ochrona przed Śmiercią |
Typ: Błogosławieństwo |
Wszystkie istoty w armii rzucającego uzyskują premię +50% do obrony (w zaokrągleniu w górę) przed atakami istot Śmierci, a także 50% do obrony magicznej przed czarami Śmierci. |
Przed nienaturalną mocą Śmierci musimy się bronić bardziej niż przed jakąkolwiek inną siłą. |
| Grupowa ochrona przed Ładem |
Typ: Błogosławieństwo |
Wszystkie istoty w armii rzucającego uzyskują premię +50% do obrony (w zaokrągleniu w górę) przed atakami istot Ładu, a także 50% do ochrony magicznej przed czarami Ładu. |
Wiem na co stać tych prawych przemądrzalców. Dlatego sypiam lepiej wiedząc, że mogę się przed nimi ochronić. |
| Grupowy egzorcyzm |
Typ: Błogosławieństwo |
Rozprasza wszelkie magiczne, negatywne efekty oddziałujące na armię rzucającego. |
Dla moich żołnierzy jestem niczym ojciec. Podnoszę ich na duchu, a w chwili zagrożenia chronię ich przed złym dotykiem wroga. |
Poziom V
| Anioł stróż |
Typ: Błogosławieństwo |
Rzucony na oddział, czar obdarzy go pewną liczbą dodatkowych, wirtualnych żyć, które jako pierwsze zostaną poświęcone jeśli zginą jakieś jednostki. Ilość żyć wynosi 1 + 0.1 * poziom rzucającego (w zaokrągleniu w dół). W wypadku rzucenia czaru na bohatera uzyska on tylko jedno dodatkowe życie. |
Czułem, że był przy mnie jakiś duch. Nie mogłem go zobaczyć, ani usłyszeć, ale wiedziałem że to mój od dawna nie żyjący dziadek: łaskotał mnie w kolano, tak samo jak wtedy, kiedy byłem dzieckiem. |
| Boska interwencja |
Typ: Błogosławieństwo, czar podróżny |
Grupa: Czary leczące |
Przywraca 50 + 5 * poziom rzucającego punktów życia u wszystkich oddziałów w armii rzucającego. Leczy także konstrukty, jak i nieumarłych. Zabici bohaterowie wracają do życia. |
Nasz dowódca popełnił błąd i wpadliśmy w pułapkę. Wielu odniosło rany, a niektórzy nawet zginęli. Trzeba było coś zrobić. Uniosłem więc ręce ku niebu i zacząłem błagać o pomoc. |
| Sanktuarium |
Typ: Błogosławieństwo |
Przez 5 tur sprawia, że armia rzucającego staje się nietykalna o ile sama powstrzyma się od atakowania. Jeśli jakikolwiek oddział zaatakuje, zaklęcie rozproszy się tylko na nim. Po rozproszeniu czaru nad rzucającym nie może on rzucić go ponownie przez 3 tury. |
Szukam jedynie bezpieczeństwa i chcę zrozumieć świat. |