Podstawowa infrastruktura
Nazwa |
Opis |
Wymagania |
Rada osady
|
Ten budynek jest zawsze wybudowany. Umożliwia budowanie innych struktur. Gwarantuje 500 złota dziennie. | ● brak |
Rada miasta
|
Umożliwia budowanie innych struktur. Gwarantuje 750 złota dziennie. | ● Rada osady 2500 10 10 |
Ratusz
|
Umożliwia budowanie innych struktur. Gwarantuje 1 000 złota dziennie. | ● Rada miasta 2500 10 10 5 5 |
Fort
|
W czasie oblężenia miasto będzie okolone murami z bramą liczącą 50 pkt życia. Dodatkowo po wejściu do budynku można zobaczyć wszystkie rodzaje jednostek rekrutowanych w miejscowości, a także je wykupić. |
5000 20 20 |
Cytadela
|
W czasie oblężenia miasto będzie okolone murami z bramą liczącą 100 pkt życia. (Jednorazowy atak może pozbawić bramę do 50 punktów życia). System umocnień wzmocni fosa, po wejściu do której atak wrogich jednostek zmaleje o 25%, a obrona o 20%. Dodatkowo po wejściu do budynku można zobaczyć wszystkie rodzaje jednostek rekrutowanych w miejscowości, a także je wykupić. |
● Fort 7500 10 10 |
Zamek
|
W czasie oblężenia miasto będzie okolone murami z bramą liczącą 150 pkt życia. (Jednorazowy atak może pozbawić bramę 50 punktów życia). System umocnień wzmocni fosa, po wejściu do której atak wrogich jednostek zmaleje o 25%, a obrona o 20%. Fortyfikacje zyskają także 3 wieże, na których obrońca będzie mógł umieścić swe jednostki - jeśli potrafią strzelać będą mogły to robić ze zwiększoną skutecznością, a każda jednostka na wieży otrzymuje obniżone obrażenia od ostrzału, a także ma dużą premię do obrażeń przeciwko istotom atakującym ją wręcz z dołu. Dodatkowo po wejściu do budynku można zobaczyć wszystkie rodzaje jednostek rekrutowanych w miejscowości, a także je wykupić. |
● Cytadela 7500 10 10 |
Karczma
|
Umożliwia wykupienie bohaterów. W przystanie można zrekrutować Rycerza i Kapłana, a także Lorda, Maga, oraz Łucznika i Druida. Po wykupieniu bohatera można go ponownie wynająć po 7 dniach. |
500 2 |
Zakon paladynów
|
Umożliwia kupno następujących przedmiotów: Zbroi płytowej, Długiego miecza, a także mikstur: Nieśmiertelności, Zdrowia, Przywrócenia, Odporności na Ogień |
3000 14 |
Karawana
|
Dzięki karawanie można rekrutować armię z posiadanych przez gracza siedlisk, a także wysyłać oddziały z i do miast z Karawanami. Jeśli wrogi oddział zasłania drogę nie możemy skomunikować blokowanego punktu. Tempo karawany wynosi 30 i ignoruje ona ograniczenia w ruchu terenów przez które przechodzi. Posiadanie stoczni (czy w mieście, czy lokacji) umożliwia przewóz przez akweny. Nawet jeśli miasto zmieni właściciele, wysłana karawana trafi do miasta. |
● Fort 4000 10 |
Stocznia
|
Możliwa do postawienia tylko, gdy miasto ma dostęp do wody. Umożliwia budowę okrętów (10 drewna i 1 000 złota). |
2000 20 |
Więzienie
|
Budynek jest zawsze wzniesiony, nawet jeśli jest zablokowany w edytorze map. Pokonani bohaterowie wrogich graczy trafiają do najbliższego więzienia. Jeśli przeciwnik, lub jego sojusznik zajmie miasto zostaną wypuszczeni. | ● brak |
Siedliska jednostek
Nazwa |
Opis |
Wymagania |
Gildia giermków
|
Umożliwia wynajem giermków. | ● Fort 1500 |
Strzelnica
|
Umożliwia wynajem kuszników. | ● Fort 1500 |
Strażnica
|
Umożliwia wynajem pikinierów. |
● Karczma ● Siedlisko 1 poziomu 3000 3 3 |
Fabryka balist
|
Umożliwia wynajem balist. | ● Strzelnica 3000 6 |
Koszary
|
Umożliwia wynajem krzyżowców. | ● Zakon Paladynów ● Siedlisko 2 poziomu 6250 12 12 |
Klasztor
|
Umożliwia wynajem mnichów. | ● Opactwo ● Siedlisko 2 poziomu 6250 4 4 8 |
Bractwo rycerskie
|
Umożliwia wynajem czempionów. | ● Stajnie ● Zakon paladynów ● Siedlisko 3 poziomu 14000 40 32 |
Ołtarz światła
|
Umożliwia wynajem aniołów. | ● Seminarium ● Siedlisko 3 poziomu 14000 12 10 15 12 |
Infrastruktura magiczna
Nazwa |
Opis |
Wymagania |
Święta katedra - poziom 1
|
Umożliwia naukę trzech czarów pierwszego poziomu magii Życia. Bohater, który odwiedzi miasto odzyska do 35% swej maksymalnej ilości many. Jeśli spędzi w mieście noc, odzyska ją całkowicie. |
1000 3 3 |
Święta katedra - poziom 2
|
Umożliwia naukę trzech czarów drugiego poziomu magii Życia. Bohater, który odwiedzi miasto odzyska do 50% swej maksymalnej ilości many. Jeśli spędzi w mieście noc, odzyska ją całkowicie. | ● Święta katedra - poziom 1 1000 1 1 |
Święta katedra - poziom 3
|
Umożliwia naukę dwóch czarów trzeciego poziomu magii Życia. Bohater, który odwiedzi miasto odzyska do 65% swej maksymalnej ilości many. Jeśli spędzi w mieście noc, odzyska ją całkowicie. | ● Święta katedra - poziom 2 1000 1 1 |
Święta katedra - poziom 4
|
Umożliwia naukę dwóch czarów czwartego poziomu magii Życia. Bohater, który odwiedzi miasto odzyska do 80% swej maksymalnej ilości many. Jeśli spędzi w mieście noc, odzyska ją całkowicie. | ● Święta katedra - poziom 3 1000 1 1 |
Święta katedra - poziom 5
|
Umożliwia naukę czaru piątego poziomu magii Życia. Bohater, który odwiedzi miasto odzyska całkowicie swą manę. | ● Święta katedra - poziom 4 1000 1 1 |
Zakon ładu
|
Umożliwia naukę czarów ze sfery magii Ładu. Ich poziom zależy od poziomu Świętej katedry. Liczba zaś wynosi po dwa czary poziomów 1-3, a po jednym poziomów 4-5. | ● Święta katedra - poziom 1 2500 2 2 2 |
Zakon natury
|
Umożliwia naukę czarów ze sfery magii Natury. Ich poziom zależy od poziomu Świętej katedry. Liczba zaś wynosi po dwa czary poziomów 1-3, a po jednym poziomów 4-5. | ● Święta katedra - poziom 1 2500 2 2 2 |
Budynki specjalne
Nazwa |
Opis |
Wymagania |
Opactwo
|
Wszystkie oddziały, które odwiedzą miasto otrzymają +2 do morale. Efekt utrzymuje się do najbliższej bitwy. |
1000 4 4 |
Seminarium
|
Bohaterowie mogą za 2 000 złota nauczyć się podstawowego poziomu wybranych umiejętności. Mogą nauczyć się umiejętności z zakresu Taktyki, Walki, Magii Życia i Ładu. | ● Opactwo 5750 5 5 2 2 |
Stajnie
|
Zwiększa o 5 ilość ruchu oddziałów, które odwiedzą miasto. Efekt utrzymuje się przez tydzień. |
2750 10 |
Święty Awatar
|
Zwiększa o 3 000 złota dochody właściciela. Zwiększa siłę czarów ze sfery magii Życia o 50%. | ● Posiadanie artefaktu: Graal |