Podstawowa infrastruktura
Nazwa |
Opis |
Wymagania |
Rada osady
|
Ten budynek jest zawsze wybudowany. Umożliwia budowanie innych struktur. Gwarantuje 500 złota dziennie. | ● brak |
Rada miasta
|
Umożliwia budowanie innych struktur. Gwarantuje 750 złota dziennie. | ● Rada osady 2500 10 10 |
Ratusz
|
Umożliwia budowanie innych struktur. Gwarantuje 1 000 złota dziennie. | ● Rada miasta 2500 10 10 5 5 |
Fort
|
W czasie oblężenia miasto będzie okolone murami z bramą liczącą 50 pkt życia. Dodatkowo po wejściu do budynku można zobaczyć wszystkie rodzaje jednostek rekrutowanych w miejscowości, a także je wykupić. |
5000 20 20 |
Cytadela
|
W czasie oblężenia miasto będzie okolone murami z bramą liczącą 100 pkt życia. (Jednorazowy atak może pozbawić bramę 50 punktów życia). System umocnień wzmocni fosa, po wejściu do której atak wrogich jednostek zmaleje o 25%, a obrona o 20%. Dodatkowo po wejściu do budynku można zobaczyć wszystkie rodzaje jednostek rekrutowanych w miejscowości, a także je wykupić. | ● Fort 7500 10 10 |
Zamek
|
W czasie oblężenia miasto będzie okolone murami z bramą liczącą 150 pkt życia. (Jednorazowy atak może pozbawić bramę 50 punktów życia). System umocnień wzmocni fosa, po wejściu do której atak wrogich jednostek zmaleje o 25%, a obrona o 20%. Fortyfikacje zyskają także 3 wieże, na których obrońca będzie mógł umieścić swe jednostki - jeśli potrafią strzelać będą mogły to robić ze zwiększoną skutecznością, a każda jednostka na wieży otrzymuje obniżone obrażenia od ostrzału, a także ma dużą premię do obrażeń przeciwko istotom atakującym ją wręcz z dołu. Dodatkowo po wejściu do budynku można zobaczyć wszystkie rodzaje jednostek rekrutowanych w miejscowości, a także je wykupić. | ● Cytadela 7500 10 10 |
Karczma
|
Umożliwia wykupienie bohaterów. W Akademii można rekrutować Lordów i Magów, a także Rycerzy Śmierci, Nekromantów, oraz Rycerzy i Kapłanów. Po wykupieniu bohatera można go ponownie wynająć po 7 dniach. |
500 2 |
Sklep alchemika
|
Umożliwia kupno następujących przedmiotów: Laski maga, Kolczugi, Teleskopu, a także mikstur: Nieśmiertelności, Odporności na Ogień, Przywrócenia i Zimna, oraz Flakonika lepkiej cieczy. |
3000 4 4 1 1 1 1 |
Karawana
|
Dzięki karawanie można rekrutować armię z posiadanych przez gracza siedlisk, a także wysyłać oddziały z i do miast z Karawanami. Jeśli wrogi oddział zasłania drogę nie możemy skomunikować blokowanego punktu. Tempo karawany wynosi 30 i ignoruje ona ograniczenia w ruchu terenów przez które przechodzi. Posiadanie stoczni (czy w mieście, czy lokacji) umożliwia przewóz przez akweny. Nawet jeśli miasto zmieni właściciele, wysłana karawana trafi do miasta. | ● Fort 4000 10 |
Stocznia
|
Możliwa do postawienia tylko, gdy miasto ma dostęp do wody. Umożliwia budowę okrętów (10 drewna i 1 000 złota). |
2000 20 |
Więzienie
|
Budynek jest zawsze wzniesiony, nawet jeśli jest zablokowany w edytorze map. Pokonani bohaterowie wrogich graczy trafiają do najbliższego więzienia. Jeśli przeciwnik, lub jego sojusznik zajmie miasto zostaną wypuszczeni. | ● brak |
Siedliska jednostek
Nazwa |
Opis |
Wymagania |
Krasnoludzkie kopalnie
|
Umożliwia wynajem krasnoludów. | ● Fort 1500 |
Pagórek niziołków
|
Umożliwia wynajem niziołków. | ● Fort 1500 |
Fabryka golemów
|
Umożliwia wynajem złotych golemów. | ● Instytut magii - poziom 1 ● Siedziba 1 poziomu 3000 6 |
Wieża maga
|
Umożliwia wynajem magów. | ● Instytut magii - poziom 1 ● Siedziba 1 poziomu 2750 1 1 1 1 |
Złoty pawilon
|
Umożliwia wynajem nag. | ● Skarbiec ● Siedziba 2 poziomu 6250 8 8 4 |
Ołtarz życzeń
|
Umożliwia wynajem dżinnów. | ● Biblioteka kościelna ● Siedziba 2 poziomu 6250 12 |
Fabryka smoków
|
Umożliwia wynajem smoczych golemów. | ● Sklep alchemika ● Uniwersytet ● Siedlisko 3 poziomu 14000 12 30 4 4 4 4 |
Zamek w chmurach
|
Umożliwia wynajem tytanów. | ● Zamek ● Siedlisko 3 poziomu 14000 16 16 20 |
Infrastruktura magiczna
Nazwa |
Opis |
Wymagania |
Instytut magii - poziom 1
|
Umożliwia naukę trzech czarów pierwszego poziomu magii Ładu. Bohater, który odwiedzi miasto odzyska do 35% swej maksymalnej ilości many. Jeśli spędzi w mieście noc, odzyska ją całkowicie. |
1000 2 2 1 |
Instytut magii - poziom 2
|
Umożliwia naukę trzech czarów drugiego poziomu magii Ładu. Bohater, który odwiedzi miasto odzyska do 50% swej maksymalnej ilości many. Jeśli spędzi w mieście noc, odzyska ją całkowicie. | ● Instytut magii - poziom 1 1000 1 |
Instytut magii - poziom 3
|
Umożliwia naukę dwóch czarów trzeciego poziomu magii Ładu. Bohater, który odwiedzi miasto odzyska do 65% swej maksymalnej ilości many. Jeśli spędzi w mieście noc, odzyska ją całkowicie. | ● Instytut magii - poziom 2 1000 1 |
Instytut magii - poziom 4
|
Umożliwia naukę dwóch czarów czwartego poziomu magii Ładu. Bohater, który odwiedzi miasto odzyska do 80% swej maksymalnej ilości many. Jeśli spędzi w mieście noc, odzyska ją całkowicie. | ● Instytut magii - poziom 3 1000 1 |
Instytut magii - poziom 5
|
Umożliwia naukę czaru piątego poziomu magii Ładu. Bohater, który odwiedzi miasto ją całkowicie. | ● Instytut magii - poziom 4 1000 1 |
Biblioteka kościelna
|
Umożliwia naukę czarów ze sfery magii Życia. Ich poziom zależy od poziomu Instytutu magii. Liczba zaś wynosi po dwa czary poziomów 1-3, a po jednym poziomów 4-5. | ● Instytut magii - poziom 1 2500 4 4 |
Biblioteka nekromancka
|
Umożliwia naukę czarów ze sfery magii Śmierci. Ich poziom zależy od poziomu Instytutu magii. Liczba zaś wynosi po dwa czary poziomów 1-3, a po jednym poziomów 4-5. | ● Instytut magii - poziom 1 2500 2 2 2 |
Budynki specjalne
Nazwa |
Opis |
Wymagania |
Skarbiec
|
Zwiększa dochody posiadacza, poprzez zwiększenie ilości złota posiadanej przez niego na koniec tury. Oprocentowanie Skarbca wynosi 1,37%. | ● Fort ● Rada miasta 6000 5 10 |
Uniwersytet
|
Zapewnia możliwość nauczenia się czterech umiejetności na poziomie podstawowym. Są one losowane spośród umiejętności Magii Życia, Ładu, Śmierci, Szlachectwa, Zwiadu. Jeśli bohater nie ma wymaganej zdolności głównej na może się jej nauczyć w miejsce domyślnej. Koszt nauki wynosi 2000 złota. | ● Fort 5750 5 5 2 2 |
Wielka biblioteka
|
Zwiększa dochody posiadacza o 3000 złota. Zwiększa też siłę zaklęć Ładu o 50%. Jeśli bohater posiada przynajmniej Instytut magii poziomu 1, czy konserwatoria, może się nauczyć wszystkich dostępnych w mieście czarów wszystkich poziomów bez konieczności rozbudowania Instytutu. Jeśli jednak to zrobi za każdy poziom powyżej 1, zwiększy się ilość many odwiedzającego bohatera o 25% za poziom. Na 5 poziomie bonus wyniesie 100%. | ● Posiadanie artefaktu: Graal |