Podstawowa infrastruktura
Nazwa |
Opis |
Wymagania |
| Rada osady
|
Ten budynek jest zawsze wybudowany. Umożliwia budowanie innych struktur. Gwarantuje 500 złota dziennie. | ● brak |
| Rada miasta
|
Umożliwia budowanie innych struktur. Gwarantuje 750 złota dziennie. | ● Rada osady 2500 ![]() 10 10 ![]() |
| Ratusz
|
Umożliwia budowanie innych struktur. Gwarantuje 1 000 złota dziennie. | ● Rada miasta 2500 ![]() 10 10 ![]() 5 5 ![]() |
| Fort
|
W czasie oblężenia miasto będzie okolone murami z bramą liczącą 50 pkt życia. Dodatkowo po wejściu do budynku można zobaczyć wszystkie rodzaje jednostek rekrutowanych w miejscowości, a także je wykupić. |
5000 ![]() 20 20 ![]() |
| Cytadela
|
W czasie oblężenia miasto będzie okolone murami z bramą liczącą 100 pkt życia. (Jednorazowy atak może pozbawić bramę 50 punktów życia). System umocnień wzmocni fosa, po wejściu do której atak wrogich jednostek zmaleje o 25%, a obrona o 20%. Dodatkowo po wejściu do budynku można zobaczyć wszystkie rodzaje jednostek rekrutowanych w miejscowości, a także je wykupić. | ● Fort 7500 ![]() 10 10 ![]() |
| Zamek
|
W czasie oblężenia miasto będzie okolone murami z bramą liczącą 150 pkt życia. (Jednorazowy atak może pozbawić bramę 50 punktów życia). System umocnień wzmocni fosa, po wejściu do której atak wrogich jednostek zmaleje o 25%, a obrona o 20%. Fortyfikacje zyskają także 3 wieże, na których obrońca będzie mógł umieścić swe jednostki - jeśli potrafią strzelać będą mogły to robić ze zwiększoną skutecznością, a każda jednostka na wieży otrzymuje obniżone obrażenia od ostrzału, a także ma dużą premię do obrażeń przeciwko istotom atakującym ją wręcz z dołu. Dodatkowo po wejściu do budynku można zobaczyć wszystkie rodzaje jednostek rekrutowanych w miejscowości, a także je wykupić. | ● Cytadela 7500 ![]() 10 10 ![]() |
| Karczma
|
Umożliwia wykupienie bohaterów. W Twierdzy można rekrutować Barbarzyńców, a także Rycerzy, Łuczników, Złodziei, Rycerzy Śmierci i Lordów. Po wykupieniu bohatera można go ponownie wynająć po 7 dniach. |
500 ![]() 2 ![]() |
| Arsenał
|
Umożliwia kupno następujących przedmiotów: Miecza dwuręcznego, Toporu, Skórzanej Zbroi, Tarczy, a także mikstur: Nieśmiertelności, Odporności, Przywrócenia, Wytrzymałości, Szybkości. |
5000 ![]() 12 12 |
| Karawana
|
Dzięki karawanie można rekrutować armię z posiadanych przez gracza siedlisk, a także wysyłać oddziały z i do miast z Karawanami. Jeśli wrogi oddział zasłania drogę nie możemy skomunikować blokowanego punktu. Tempo karawany wynosi 30 i ignoruje ona ograniczenia w ruchu terenów przez które przechodzi. Posiadanie stoczni (czy w mieście, czy lokacji) umożliwia przewóz przez akweny. Nawet jeśli miasto zmieni właściciele, wysłana karawana trafi do miasta. | ● Fort 4000 ![]() 10 ![]() |
| Stocznia
|
Możliwa do postawienia tylko, gdy miasto ma dostęp do wody. Umożliwia budowę okrętów (10 drewna i 1 000 złota). |
2000 ![]() 20 ![]() |
| Więzienie
|
Budynek jest zawsze wzniesiony, nawet jeśli jest zablokowany w edytorze map. Pokonani bohaterowie wrogich graczy trafiają do najbliższego więzienia. Jeśli przeciwnik, lub jego sojusznik zajmie miasto zostaną wypuszczeni. | ● brak |
Siedliska jednostek
Nazwa |
Opis |
Wymagania |
| Dom wojowników
|
Umożliwia wynajem berserkerów. | ● Fort 1500
|
| Stajnie centaurów
|
Umożliwia wynajem centaurów. | ● Fort 1500
|
| Namioty nomadów
|
Umożliwia wynajem nomadów. | ● Karawana ● Siedlisko 1 poziomu 3000 ![]() 6
|
| Szczyt harpii
|
Umożliwia wynajem harpii. | ● Cytadela ● Siedlisko 1 poziomu 3000 ![]() 4 ![]() 1
|
| Fort ogrów
|
Umożliwia wynajem ogrzych magów. | ● Karczma ● Siedlisko 2 poziomu 6250 ![]() 8 8 ![]() 1 1 1 1
|
| Jaskinia cyklopów
|
Umożliwia wynajem cyklopów. | ● Jaskinia walki ● Siedlisko 2 poziomu 6500 ![]() 4 ![]() 10
|
| Skalne gniazdo
|
Umożliwia wynajem ptaków gromu. | ● Zamek ● Siedlisko 3 poziomu 14000 ![]() 20 ![]() 6 16 6
|
| Grań behemotów
|
Umożliwia wynajem behemotów. | ● Arena honoru ● Arsenał ● Siedlisko 3 poziomu 14000 ![]() 6 20 ![]() 24
|
Budynki specjalne
Nazwa |
Opis |
Wymagania |
| Jaskinia walki
|
Bohater, który odwiedzi miasto z wybudowaną Jaskinią uzyska bonus +3 do ataku wręcz i +2,1 do ataku dystansowego. Premię można zyskać raz. |
1000 ![]() 6
|
| Arena honoru
|
Bohater, który odwiedzi miasto z wybudowaną Jaskinią uzyska bonus +3 do obrony. Premię można zyskać raz. | ● Fort 1000 ![]() 6
|
| Bariera antymagiczna
|
Wszyscy bohaterowie gracza uzyskują bonus +10% do odporności na magię. Aby być pod jego wpływem wystarczy sama budowa Bariery, nie trzeba odwiedzać miasta. | ● Fort 2000 ![]() 10
|
| Zagrody
|
Przyrost stworzeń wzrasta o 50%. | ● Siedlisko 3 poziomu 15000 ![]() 10 30
|
| Festiwal życia
|
Dochody posiadacza rosną o 3 000 złota. Przyrost stworzeń w mieście z Festiwalem wzrasta o 100%, a w innych o 25%. | ● Posiadanie artefaktu: Graal |






10 
5 