Magia Życia |
Umożliwia rzucanie czarów z Magii Życia, a także rozwijanie powiązanych z nią umiejętności. | ||
Podstawowy: | Bohater może rzucać zaklęcia 1 poziomu, może też opanować Leczenie na poziomie podstawowym i Wskrzeszanie na zaawansowanym. | ||
Zaawansowany: | Bohater może rzucać zaklęcia 2 poziomu, może też opanować Leczenie na poziomie zaawansowanym, Duchowość na podstawowym i Wskrzeszanie na mistrzowskim. | ||
Ekspert: | Bohater może rzucać zaklęcia 3 poziomu, może też opanować Leczenie i Duchowość na poziomie eksperckim, a Wskrzeszanie na arcymistrzowskim. | ||
Mistrz: | Bohater może rzucać zaklęcia 4 poziomu, może też opanować Leczenie i Duchowość na poziomie arcymistrzowskim. | ||
Arcymistrz: | Bohater może rzucać zaklęcia 5 poziomu. | ||
Leczenie |
Zwiększa ilość punktów many rzucającego, jej regeneracje. | ||
Podstawowy: | Bohater zyskuje 10 pkt many i +2 do jej regeneracji, może też opanować Magię Życia na poziomie zaawansowanym. | ||
Zaawansowany: | Bohater zyskuje 20 pkt many i +4 do jej regeneracji, może też opanować Magię Życia na poziomie eksperckim. | ||
Ekspert: | Bohater zyskuje 30 pkt many i +6 do jej regeneracji, może też opanować Magię Życia na poziomie mistrzowskim. | ||
Mistrz: | Bohater zyskuje 40 pkt many i +8 do jej regeneracji. | ||
Arcymistrz: | Bohater zyskuje 50 pkt many i +10 do jej regeneracji, może też opanować Magię Życia na poziomie arcymistrzowskim. | ||
Duchowość |
Zwiększa siłę czarów ze sfery Życia. | ||
Podstawowy: | Bohater zyskuje +20% do siły czarów, może też opanować Magię Życia na poziomie eksperckim. | ||
Zaawansowany: | Bohater zyskuje +40% do siły czarów. | ||
Ekspert: | Bohater zyskuje +60% do siły czarów, może też opanować Magię Życia na poziomie mistrzowskim. | ||
Mistrz: | Bohater zyskuje +80% do siły czarów. | ||
Arcymistrz: | Bohater zyskuje +100% do siły czarów, może też opanować Magię Życia na poziomie arcymistrzowskim. | ||
Wskrzeszanie |
Umożliwia odzyskanie po bitwie części zabitych w niej stworzeń. Nie działa na konstrukty, nieumarłych i żywiołaki. | ||
Podstawowy: | Wskrzesza 20% poległych jednostek. | ||
Zaawansowany: | Wskrzesza 30% poległych jednostek. | ||
Ekspert: | Wskrzesza 40% poległych jednostek. | ||
Mistrz: | Wskrzesza 45% poległych jednostek. | ||
Arcymistrz: | Wskrzesza 50% poległych jednostek. |
Magia Natury |
Umożliwia rzucanie czarów z Magii Natury, a także rozwijanie powiązanych z nią umiejętności. | ||
Podstawowy: | Bohater może rzucać zaklęcia 1 poziomu, może też opanować Zielarstwo na poziomie podstawowym i Przywoływanie na zaawansowanym. | ||
Zaawansowany: | Bohater może rzucać zaklęcia 2 poziomu, może też opanować Zielarstwo na poziomie zaawansowanym, Medytację na podstawowym i Przywoływanie na mistrzowskim. | ||
Ekspert: | Bohater może rzucać zaklęcia 3 poziomu, może też opanować Zielarstwo i Medytację na poziomie eksperckim, a Przywoływanie na arcymistrzowskim. | ||
Mistrz: | Bohater może rzucać zaklęcia 4 poziomu, może też opanować Zielarstwo i Medytację na poziomie arcymistrzowskim. | ||
Arcymistrz: | Bohater może rzucać zaklęcia 5 poziomu. | ||
Zielarstwo |
Zwiększa ilość punktów many rzucającego, jej regeneracje. | ||
Podstawowy: | Bohater zyskuje 10 pkt many i +2 do jej regeneracji, może też opanować Magię Natury na poziomie zaawansowanym. | ||
Zaawansowany: | Bohater zyskuje 20 pkt many i +4 do jej regeneracji, może też opanować Magię Natury na poziomie eksperckim. | ||
Ekspert: | Bohater zyskuje 30 pkt many i +6 do jej regeneracji, może też opanować Magię Natury na poziomie mistrzowskim. | ||
Mistrz: | Bohater zyskuje 40 pkt many i +8 do jej regeneracji. | ||
Arcymistrz: | Bohater zyskuje 50 pkt many i +10 do jej regeneracji, może też opanować Magię Natury na poziomie arcymistrzowskim. | ||
Medytacja |
Zwiększa siłę czarów ze sfery Natury. | ||
Podstawowy: | Bohater zyskuje +20% do siły czarów, może też opanować Magię Natury na poziomie eksperckim. | ||
Zaawansowany: | Bohater zyskuje +40% do siły czarów. | ||
Ekspert: | Bohater zyskuje +60% do siły czarów, może też opanować Magię Natury na poziomie mistrzowskim. | ||
Mistrz: | Bohater zyskuje +80% do siły czarów. | ||
Arcymistrz: | Bohater zyskuje +100% do siły czarów, może też opanować Magię Natury na poziomie arcymistrzowskim. | ||
Przywoływanie |
Umożliwia przywoływanie wilków, rusałek i leprekaunów do armii bohatera w ilości 10 pkt doświadczenia dziennie. | ||
Podstawowy: | Umożliwia przywoływanie wilków, rusałek i leprekaunów do armii bohatera w ilości 20 pkt doświadczenia dziennie. | ||
Zaawansowany: | Umożliwia przywoływanie białych tygrysów, elfów i satyrów do armii bohatera w ilości 20 pkt doświadczenia dziennie. | ||
Ekspert: | Umożliwia przywoływanie białych tygrysów, elfów i satyrów do armii bohatera w ilości 30 pkt doświadczenia dziennie. | ||
Mistrz: | Umożliwia przywoływanie białych tygrysów, elfów i satyrów do armii bohatera w ilości 40 pkt doświadczenia dziennie. | ||
Arcymistrz: | Umożliwia przywoływanie żywiołaków ognia, powietrza, wody lub ziemi do armii bohatera w ilości 50 pkt doświadczenia dziennie. |
Magia Chaosu |
Umożliwia rzucanie czarów z Magii Chaosu, a także rozwijanie powiązanych z nią umiejętności. | ||
Podstawowy: | Bohater może rzucać zaklęcia 1 poziomu, może też opanować Przyzywanie na poziomie podstawowym i Czarnoksięstwo na zaawansowanym. | ||
Zaawansowany: | Bohater może rzucać zaklęcia 2 poziomu, może też opanować Przyzywanie na poziomie zaawansowanym, Piromancję na podstawowym i Czarnoksięstwo na mistrzowskim. | ||
Ekspert: | Bohater może rzucać zaklęcia 3 poziomu, może też opanować Przyzywanie i Piromancję na poziomie eksperckim, a Czarnoksięstwo na arcymistrzowskim. | ||
Mistrz: | Bohater może rzucać zaklęcia 4 poziomu, może też opanować Przyzywanie i Piromancję na poziomie arcymistrzowskim. | ||
Arcymistrz: | Bohater może rzucać zaklęcia 5 poziomu. | ||
Przyzywanie |
Zwiększa ilość punktów many rzucającego, jej regeneracje. | ||
Podstawowy: | Bohater zyskuje 10 pkt many i +2 do jej regeneracji, może też opanować Magię Chaosu na poziomie zaawansowanym. | ||
Zaawansowany: | Bohater zyskuje 20 pkt many i +4 do jej regeneracji, może też opanować Magię Chaosu na poziomie eksperckim. | ||
Ekspert: | Bohater zyskuje 30 pkt many i +6 do jej regeneracji, może też opanować Magię Chaosu na poziomie mistrzowskim. | ||
Mistrz: | Bohater zyskuje 40 pkt many i +8 do jej regeneracji. | ||
Arcymistrz: | Bohater zyskuje 50 pkt many i +10 do jej regeneracji, może też opanować Magię Chaosu na poziomie arcymistrzowskim. | ||
Piromancja |
Zwiększa siłę czarów ze sfery Chaosu. | ||
Podstawowy: | Bohater zyskuje +20% do siły czarów, może też opanować Magię Chaosu na poziomie eksperckim. | ||
Zaawansowany: | Bohater zyskuje +40% do siły czarów. | ||
Ekspert: | Bohater zyskuje +60% do siły czarów, może też opanować Magię Chaosu na poziomie mistrzowskim. | ||
Mistrz: | Bohater zyskuje +80% do siły czarów. | ||
Arcymistrz: | Bohater zyskuje +100% do siły czarów, może też opanować Magię Chaosu na poziomie arcymistrzowskim. | ||
Czarnoksięstwo |
Zwiększa siłę czarów ofensywnych rzucanych przez bohatera. | ||
Podstawowy: | Zwiększa o 20%. | ||
Zaawansowany: | Zwiększa o 40%. | ||
Ekspert: | Zwiększa o 60%. | ||
Mistrz: | Zwiększa o 80%. | ||
Arcymistrz: | Zwiększa o 100%. |
Magia Śmierci |
Umożliwia rzucanie czarów z Magii Śmierci, a także rozwijanie powiązanych z nią umiejętności. | ||
Podstawowy: | Bohater może rzucać zaklęcia 1 poziomu, może też opanować Okultyzm na poziomie podstawowym i Nekromancję na zaawansowanym. | ||
Zaawansowany: | Bohater może rzucać zaklęcia 2 poziomu, może też opanować Okultyzm na poziomie zaawansowanym, Demonologię na podstawowym i Nekromancję na mistrzowskim. | ||
Ekspert: | Bohater może rzucać zaklęcia 3 poziomu, może też opanować Okultyzm i Demonologię na poziomie eksperckim, a Nekromancję na arcymistrzowskim. | ||
Mistrz: | Bohater może rzucać zaklęcia 4 poziomu, może też opanować Okultyzm i Demonologię na poziomie arcymistrzowskim. | ||
Arcymistrz: | Bohater może rzucać zaklęcia 5 poziomu. | ||
Okultyzm |
Zwiększa ilość punktów many rzucającego, jej regeneracje. | ||
Podstawowy: | Bohater zyskuje 10 pkt many i +2 do jej regeneracji, może też opanować Magię Śmierci na poziomie zaawansowanym. | ||
Zaawansowany: | Bohater zyskuje 20 pkt many i +4 do jej regeneracji, może też opanować Magię Śmierci na poziomie eksperckim. | ||
Ekspert: | Bohater zyskuje 30 pkt many i +6 do jej regeneracji, może też opanować Magię Śmierci na poziomie mistrzowskim. | ||
Mistrz: | Bohater zyskuje 40 pkt many i +8 do jej regeneracji. | ||
Arcymistrz: | Bohater zyskuje 50 pkt many i +10 do jej regeneracji, może też opanować Magię Śmierci na poziomie arcymistrzowskim. | ||
Demonologia |
Zwiększa siłę czarów ze sfery Śmierci. | ||
Podstawowy: | Bohater zyskuje +20% do siły czarów, może też opanować Magię Śmierci na poziomie eksperckim. | ||
Zaawansowany: | Bohater zyskuje +40% do siły czarów. | ||
Ekspert: | Bohater zyskuje +60% do siły czarów, może też opanować Magię Śmierci na poziomie mistrzowskim. | ||
Mistrz: | Bohater zyskuje +80% do siły czarów. | ||
Arcymistrz: | Bohater zyskuje +100% do siły czarów, może też opanować Magię Śmierci na poziomie arcymistrzowskim. | ||
Nekromancja |
Pozwala na ożywianie po bitwie poległych stworzeń, o ile nie są konstruktami, nieumarłymi czy żywiołakami. Liczba stworzeń ożywionych nie może przekroczyć poległych. | ||
Podstawowy: | Można ożywić 10% poległych istot, tworząc szkielety o wartości do 40 punktów doświadczenia +10% za poziom bohatera. | ||
Zaawansowany: | Można ożywić 15% poległych istot, tworząc szkielety o wartości do 80 punktów doświadczenia +10% za poziom bohatera. | ||
Ekspert: | Można ożywić 20% poległych istot, tworząc duchy, lub szkielety, o wartości do 120 punktów doświadczenia +10% za poziom bohatera. | ||
Mistrz: | Można ożywić 25% poległych istot, tworząc duchy, lub szkielety, o wartości do 160 punktów doświadczenia +10% za poziom bohatera. | ||
Arcymistrz: | Można ożywić 30% poległych istot, tworząc wampiry, duchy, lub szkielety, o wartości do 200 punktów doświadczenia +10% za poziom bohatera. |
Magia Ładu |
Umożliwia rzucanie czarów z Magii Ładu, a także rozwijanie powiązanych z nią umiejętności. | ||
Podstawowy: | Bohater może rzucać zaklęcia 1 poziomu, może też opanować Zaklęcia na poziomie podstawowym i Urok na zaawansowanym. | ||
Zaawansowany: | Bohater może rzucać zaklęcia 2 poziomu, może też opanować Zaklęcia na poziomie zaawansowanym, Talent magiczny na podstawowym i Urok na mistrzowskim. | ||
Ekspert: | Bohater może rzucać zaklęcia 3 poziomu, może też opanować Zaklęcia i Talent magiczny na poziomie eksperckim, a Urok na arcymistrzowskim. | ||
Mistrz: | Bohater może rzucać zaklęcia 4 poziomu, może też opanować Zaklęcia i Talent magiczny na poziomie arcymistrzowskim. | ||
Arcymistrz: | Bohater może rzucać zaklęcia 5 poziomu. | ||
Zaklęcia |
Zwiększa ilość punktów many rzucającego, jej regeneracje. | ||
Podstawowy: | Bohater zyskuje 10 pkt many i +2 do jej regeneracji, może też opanować Magię Ładu na poziomie zaawansowanym. | ||
Zaawansowany: | Bohater zyskuje 20 pkt many i +4 do jej regeneracji, może też opanować Magię Ładu na poziomie eksperckim. | ||
Ekspert: | Bohater zyskuje 30 pkt many i +6 do jej regeneracji, może też opanować Magię Ładu na poziomie mistrzowskim. | ||
Mistrz: | Bohater zyskuje 40 pkt many i +8 do jej regeneracji. | ||
Arcymistrz: | Bohater zyskuje 50 pkt many i +10 do jej regeneracji, może też opanować Magię Ładu na poziomie arcymistrzowskim. | ||
Talent magiczny |
Zwiększa siłę czarów ze sfery Ładu . | ||
Podstawowy: | Bohater zyskuje +20% do siły czarów, może też opanować Magię Ładu na poziomie eksperckim. | ||
Zaawansowany: | Bohater zyskuje +40% do siły czarów. | ||
Ekspert: | Bohater zyskuje +60% do siły czarów, może też opanować Magię Ładu na poziomie mistrzowskim. | ||
Mistrz: | Bohater zyskuje +80% do siły czarów. | ||
Arcymistrz: | Bohater zyskuje +100% do siły czarów, może też opanować Magię Ładu na poziomie arcymistrzowskim. | ||
Urok |
Pozwala przed bitwą przyłączyć pewną część wrogiej armii. O ile jest słabsza od naszej (ma 33% siły naszej). Jeśli nie ma miejsca na dołączone jednostki staną obok naszej armii. Dodatkowo wróg zawsze zgodzi się przyjąć kapitulację, a jej koszt będzie mniejszy. | ||
Podstawowy: | Można dołączyć do 15% wrogich jednostek, nie mających wartości większej niż 60 punktów doświadczenia +10% za poziom bohatera. Koszt kapitulacji obniżony do 90%. | ||
Zaawansowany: | Można dołączyć do 20% wrogich jednostek, nie mających wartości większej niż 120 punktów doświadczenia +10% za poziom bohatera. Koszt kapitulacji obniżony do 80%. | ||
Ekspert: | Można dołączyć do 25% wrogich jednostek, nie mających wartości większej niż 180 punktów doświadczenia +10% za poziom bohatera. Koszt kapitulacji obniżony do 75%. | ||
Mistrz: | Można dołączyć do 30% wrogich jednostek, nie mających wartości większej niż 240 punktów doświadczenia +10% za poziom bohatera. Koszt kapitulacji obniżony do 70%. | ||
Arcymistrz: | Można dołączyć do 35% wrogich jednostek, nie mających wartości większej niż 300 punktów doświadczenia +10% za poziom bohatera. Koszt kapitulacji obniżony do 65%. |