Chaty misji
Można tu dostać zadanie do wykonania i nagrodę za jego wykonanie. Ich rodzaj zależy tylko od pomysłowości autora i możliwości gry. Wymagania misji działają na zasadzie skryptu czynności warunkowej. Nagroda działa na zasadzie typowej sekswencji skryptów i aby ją ewentualnie otrzymać musimy potwierdzić, że chcemy ukończyć zadanie. Istnieje również skrypt wyzwalany, który działa na zasadzie sekwencji. Określa on to, co się dzieje gdy odwiedzimy dany budynek. Jeżeli nie określimy wymagań misji, które mogłoby po ukończeniu zablokować chatę, to dzięki skryptowi wyzwalanemu możemy stworzyć zdarzenie, które się pojawi za każdym razem gdy najedziemy na chatę. Można w ten sposób stworzyć nawet siedliska jednostek lub sklepy z artefaktami. Po wypełnieniu zadania chaty nie można używać przez miesiąc, potem zadanie się odnawia. Warto wypełniać zadania, bowiem zwiększa to nasz wynik punktowy za ukończenie mapy. Poniżej pokazano wszystkie wersje tego budynku:
Wyrocznie
Pełnią tę samą rolę co obeliski w poprzednich częściach gry, ale dają nam tym razem więcej możliwości. Odkrywają kawałek układanki i po odsłonięciu wszystkich wyroczni wiemy, gdzie go wykopać. Niestety, nie da się tak jak dawniej odsłonić tylko kawałka, aby zobaczyć fragment terenu i próbować odkopać skarb na chybił trafił. Aby mieć możliwość odnalezienia skarbu, trzeba odkryć wszystkie fragmenty. Nawet jeśli będziemy kopać we właściwym miejscu, to bez odkrytej całości nie znajdziemy go. Co ciekawe, można ustalić ręcznie w edytorze, że wymagane jest tylko odwiedzenie jakiejś części wszystkich wyroczni, np. 4 na 8 istniejących. Wyrocznie są podzielone na kolory i każdy kolor ukrywa inny rodzaj nagrody. Nagrodę możemy ustalać również wedle naszego „widzimisię”, ale jeśli tego nie zrobimy, jest ona ustalona standardowo w zależności od koloru.
Wygląd | Nazwa i nagroda |
---|---|
Złota wyrocznia Graal. | |
Czerwona wyrocznia Ognisty pocisk. | |
Niebieska wyrocznia wyrocznia Księga arcymaga. | |
Czarna wyrocznia wyrocznia Niezniszczalny płaszcz Agona. | |
Zielona wyrocznia wyrocznia Łuk Elfickiego Króla. | |
Fioletowa wyrocznia Miecz Bogów. | |
Pomarańczowa wyrocznia Większy pierścień negacji. | |
Żółta wyrocznia Skarabeusz Przywołania. | |
Brązowa wyrocznia Topór Runy Byka. | |
Srebrna wyrocznia Zbroja z Adamantu. | |
Miedziana wyrocznia Tarcza z Adamantu. |
Określaniu położenia skarbu służą specjalne krzyżyki, również w różnych kolorach. Co ciekawe, jeśli autor mapy sam nie ustalił lokacji skarbu, to po odkryciu ostatniej wyroczni nagroda będzie bardzo blisko armii odwiedzającej ostatnią wyrocznię. Jak widzimy, zasady odnajdywania skarbów nieco się zmieniły ale są na pewno mniej stresujące.
Bramy
Wygląd 1 | Wygląd 2 | Nazwa i opis |
---|---|---|
Bramy Pozwalają przejść wiele razy, jeśli odwiedziliśmy namiot w określonym kolorze. Nie znikają po użyciu. | ||
Posterunki graniczne Aby je usunąć, trzeba odwiedzić namiot w odpowiednim kolorze. Znikają i nie pojawiają się ponownie. | ||
Bramy misji Pozwalają przejść wiele razy, jeśli gracz lub armia spełnia określony warunek. Nie znikają po użyciu. | ||
Posterunki misji Aby je usunąć, trzeba spełnić określony warunek. Znikają i nie pojawiają się ponownie. | ||
Namioty Pozwalają przejść przez bramy oraz usuwać posterunki w swoim kolorze. Działają zarówno na normalne, szare, jak i mroczniejsze wersje bram i posterunków. |