Ostatnio na naszym forum

  • Mapa: Powrót Mosquy
    Autor: Agon, napisano 30 października 2024 Przejdź
  • Spolszczenie Equilibris
    Autor: czapic, napisano 20 października 2024 Przejdź
  • Heroes 4 w Unity 3D ?
    Autor: Agon, napisano 27 maja 2024 Przejdź

Ostatnio dodane mapy

  • Przez Las 2
    Autor: Jej Pies i moja siostra, dodano Zobacz
  • Przez Las
    Autor: Ja i koledzy z pracy, dodano Zobacz
  • Herosi Komandosi
    Autor: Krzysztof Sz, dodano Zobacz

Zadania

Chaty misji

Można tu dostać zadanie do wykonania i nagrodę za jego wykonanie. Ich rodzaj zależy tylko od pomysłowości autora i możliwości gry. Wymagania misji działają na zasadzie skryptu czynności warunkowej. Nagroda działa na zasadzie typowej sekswencji skryptów i aby ją ewentualnie otrzymać musimy potwierdzić, że chcemy ukończyć zadanie. Istnieje również skrypt wyzwalany, który działa na zasadzie sekwencji. Określa on to, co się dzieje gdy odwiedzimy dany budynek. Jeżeli nie określimy wymagań misji, które mogłoby po ukończeniu zablokować chatę, to dzięki skryptowi wyzwalanemu możemy stworzyć zdarzenie, które się pojawi za każdym razem gdy najedziemy na chatę. Można w ten sposób stworzyć nawet siedliska jednostek lub sklepy z artefaktami. Po wypełnieniu zadania chaty nie można używać przez miesiąc, potem zadanie się odnawia. Warto wypełniać zadania, bowiem zwiększa to nasz wynik punktowy za ukończenie mapy. Poniżej pokazano wszystkie wersje tego budynku:


Wyrocznie

Pełnią tę samą rolę co obeliski w poprzednich częściach gry, ale dają nam tym razem więcej możliwości. Odkrywają kawałek układanki i po odsłonięciu wszystkich wyroczni wiemy, gdzie go wykopać. Niestety, nie da się tak jak dawniej odsłonić tylko kawałka, aby zobaczyć fragment terenu i próbować odkopać skarb na chybił trafił. Aby mieć możliwość odnalezienia skarbu, trzeba odkryć wszystkie fragmenty. Nawet jeśli będziemy kopać we właściwym miejscu, to bez odkrytej całości nie znajdziemy go. Co ciekawe, można ustalić ręcznie w edytorze, że wymagane jest tylko odwiedzenie jakiejś części wszystkich wyroczni, np. 4 na 8 istniejących. Wyrocznie są podzielone na kolory i każdy kolor ukrywa inny rodzaj nagrody. Nagrodę możemy ustalać również wedle naszego „widzimisię”, ale jeśli tego nie zrobimy, jest ona ustalona standardowo w zależności od koloru.

Wygląd Nazwa i nagroda
Złota wyrocznia
Graal.
Czerwona wyrocznia
Ognisty pocisk.
Niebieska wyrocznia wyrocznia
Księga arcymaga.
Czarna wyrocznia wyrocznia
Niezniszczalny płaszcz Agona.
Zielona wyrocznia wyrocznia
Łuk Elfickiego Króla.
Fioletowa wyrocznia
Miecz Bogów.
Pomarańczowa wyrocznia
Większy pierścień negacji.
Żółta wyrocznia
Skarabeusz Przywołania.
Brązowa wyrocznia
Topór Runy Byka.
Srebrna wyrocznia
Zbroja z Adamantu.
Miedziana wyrocznia
Tarcza z Adamantu.

Określaniu położenia skarbu służą specjalne krzyżyki, również w różnych kolorach. Co ciekawe, jeśli autor mapy sam nie ustalił lokacji skarbu, to po odkryciu ostatniej wyroczni nagroda będzie bardzo blisko armii odwiedzającej ostatnią wyrocznię. Jak widzimy, zasady odnajdywania skarbów nieco się zmieniły ale są na pewno mniej stresujące.

Bramy

Wygląd 1 Wygląd 2 Nazwa i opis
Bramy
Pozwalają przejść wiele razy, jeśli odwiedziliśmy namiot w określonym kolorze. Nie znikają po użyciu.
Posterunki graniczne
Aby je usunąć, trzeba odwiedzić namiot w odpowiednim kolorze. Znikają i nie pojawiają się ponownie.
Bramy misji
Pozwalają przejść wiele razy, jeśli gracz lub armia spełnia określony warunek. Nie znikają po użyciu.
Posterunki misji
Aby je usunąć, trzeba spełnić określony warunek. Znikają i nie pojawiają się ponownie.
Namioty
Pozwalają przejść przez bramy oraz usuwać posterunki w swoim kolorze. Działają zarówno na normalne, szare, jak i mroczniejsze wersje bram i posterunków.