Wygląd | Nazwa i opis |
---|---|
Magiczna studnia Uzupełnia do 35% maksymalnej liczby punktów many bohaterów w armii. Jeśli przykładowo bohater ma 100 punktów many maksymalnej i 0 bieżącej otrzyma 35 punktów. Jeśli ma 100 maksymalnej i 10 bieżącej, otrzyma tylko 25. | |
Fontanna magii Uzupełnia do 50% maksymalnej liczby punktów many bohaterów w armii. Jeśli przykładowo bohater ma 100 punktów many maksymalnej i 0 bieżącej otrzyma 50 punktów. Jeśli ma 100 maksymalnej i 30 bieżącej, otrzyma tylko 20. | |
Magiczny staw Uzupełnia do 65% maksymalnej liczby punktów many bohaterów w armii. Jeśli przykładowo bohater ma 100 punktów many maksymalnej i 0 bieżącej otrzyma 65 punktów. Jeśli ma 100 maksymalnej i 55 bieżącej, otrzyma tylko 10. | |
Jezioro Szkarłatnego Łabędzia Uzupełnia do 80% maksymalnej liczby punktów many bohaterów w armii. Jeśli przykładowo bohater ma 100 punktów many maksymalnej i 0 bieżącej otrzyma 80 punktów. Jeśli ma 100 maksymalnej i 10 bieżącej, otrzyma tylko 70. | |
Magiczne źródło Uzupełnia 100% many bohaterów. | |
Wir many Zwiększa bieżącą liczbę many wybranego bohatera z armii. Jej ilość to podwojona liczba maksymalnych punktów many danego bohatera. Mana znika dopiero po wykorzystaniu. Budynek można odwiedzić co 7 dni od ostatniego wykorzystania. | |
Okno maga Odsłania fragmenty mapy o ile znajdują się na niej oczy powiązane kolorem z danym oknem. | |
Oko maga odsłania fragment mapy, ale wpierw trzeba odwiedzić okno maga w odpowiednim kolorze. | |
Wieża Odsłania mapę w promieniu 15 pól. | |
Czerwone drzewo Odsłania mapę w promieniu 15 pól. | |
Lodowa Iglica Odsłania mapę w promieniu 15 pól. | |
Garnizon Można w nich przechowywać armie. W zależności od ustawień w edytorze, z jednych garnizonów można wyciągać armię a z innych nie. W przypadku tych drugich lepiej uważać, kogo wstawiamy do garnizonu, bo powrót jest niemożliwy! W garnizonach można ustawić wszystkie dowolne typy zdarzeń. Występują w dwóch rodzajach, zwykłym i mrocznym, nie różnią się niczym poza wyglądem zewnętrznym. W czasie ataku na garnizon, pole bitwy wygląda jak walka z miastem mającym cytadelę (wrota o 100 punktach życia i fosa). | |
Kowal Sprzedaje przedmioty i mikstury (po 4 do wyboru). Są wybierane losowo i zestaw u danego kowala nie zmienia się do końca gry. | |
Karczma Pozwala rekrutować co 7 dni bohaterów wszelkiego typu. | |
Faktoria handlowa Pozwalać wymieniać zasoby po lepszych cenach niż normalnie. | |
Więzienie Można tu uwolnić jednego bohatera. Może on być specyficznie określony przez autora. Jeśli nie wprowadzono żadnych indywidualnych cech, docelowo uwolnimy losowego bohatera na 1 poziomie. Więzienie znika po użyciu. | |
Sanktuarium Armia może się w nim ukryć stając się nieosiągalna dla kogokolwiek. Wejście oraz każdy dzień spędzony tutaj kosztuje gracza 200 złota. Jeśli nie mamy pieniędzy wówczas zostajemy „wyrzuceni”. Sanktuarium można opuścić kiedy zechcemy. Dodatkowo można weń wskrzesić zabitych bohaterów. | |
Stocznia Za 1000 złota i 10 drewna pozwala wybudować statek. Stocznie pozwalają na wysyłanie karawan za akweny. | |
Znak wyświetla napis lub puste okno bez napisu. | |
Bomba Rodzaj zdarzenia, które pozwala niszczyć niemal każdy obiekt na mapie. Można to zrobić tylko z tymi lokacjami, w których nie można przechowywać jednostek w garnizonie. Wyjątkiem są opuszczone kopalnie – można je wysadzić przed przemianą w normalne kopalnie. Bomba musi mieć swoją nazwę, a jej uaktywnienie musi nastąpić w zdarzeniu określonym przez autora. Jest niewidoczna w czasie gry. |