Ostatnio na naszym forum

  • Mapa: Powrót Mosquy
    Autor: Agon, napisano 30 października 2024 Przejdź
  • Spolszczenie Equilibris
    Autor: czapic, napisano 20 października 2024 Przejdź
  • Heroes 4 w Unity 3D ?
    Autor: Agon, napisano 27 maja 2024 Przejdź

Ostatnio dodane mapy

  • Przez Las 2
    Autor: Jej Pies i moja siostra, dodano Zobacz
  • Przez Las
    Autor: Ja i koledzy z pracy, dodano Zobacz
  • Herosi Komandosi
    Autor: Krzysztof Sz, dodano Zobacz

Obiekty wodne

W zasadzie mamy tutaj różne warianty obiektów z różnych pozostałych kategorii, z tą różnicą, że są przeznaczone dla terenów wodnych (ale mogą też działać na stałym lądzie!).

Wygląd Nazwa i opis
Szczątki statku
Mamy ich cztery warianty, różniące się jedynie wyglądem. W szczątkach można znaleźć złoto i drewno. Możliwości są następujące: 1) 10 drewna. 2) 9 drewna i 100 złota. 3) 8 drewna i 200 złota 4) 7 drewna i 300 złota. 5) 6 drewna i 400 złota. 6) 5 drewna i 500 złota.
Rozbitek
Losowy artefakt (skarb).
Skrzynia w morzu
Daje jedną z następujących rzeczy: 1000 złota, 1500 złota, 2000 złota lub losowy artefakt (skarb).
Butelka
Wyświetla tekst lub puste miejsce na tekst i znika po użyciu.
Boja
Zwiększa morale armii o 1 do następnej bitwy.
Ostryga
Zwiększa szczęście armii o 1 do następnej bitwy.
Ławica delfinów
Zwiększa szczęście armii o 2 do następnej bitwy.
Wieża kartografa
Odsłania mapę w promieniu 15 pól, a pól wodnych o 25.
Chata misji na wodzie
można tu dostać zadanie do wykonania i/ lub nagrodę za jego wykonanie. Ich rodzaj zależy tylko od pomysłowości autora i możliwości gry. Wymagania misji działają na zasadzie skryptu czynności warunkowej. Nagroda działa na zasadzie typowej sekswencji skryptów i aby ją ewentualnie otrzymać musimy potwierdzić, że chcemy ukończyć zadanie właśnie w tej chwili. Istnieje również skrypt wyzwalany, który działa na zasadzie sekwencji. Określa on to, co się dzieje gdy odwiedzimy dany budynek. Jeżeli nie określimy wymagań misji, które mogłoby po ukończeniu zablokować chatę, to dzięki skryptowi wyzwalanemu możemy stworzyć zdarzenie, które się pojawi za każdym razem gdy najedziemy na chatę. Można w ten sposób stworzyć nawet siedliska jednostek lub sklepy z artefaktami. Po wypełnieniu zadania chaty nie można używać przez miesiąc, potem zadanie się odnawia. Warto wypełniać zadania w chatach, bowiem zwiększa to nasz wynik punktowy za ukończenie mapy.
Opuszczony statek
  • Strażnicy: grupa lub sporo żywiołaków wody
  • Nagroda: sporo złota oraz losowe artefakty (skarby i pomniejsze)
Wrak
  • Strażnicy: grupa lub sporo duchów
  • Nagroda: trochę złota oraz losowe artefakty (skarby i pomniejsze)
Wyspy piratów
  • Strażnicy: dziesiątki piratów
  • Nagroda: trochę złota i klejnotów
Zatoka piratów
Można w niej rekrutować piratów, nie ma tu strażników.
Morskie Sanktuarium
Armia może się w nim ukryć stając się nieosiągalna dla kogokolwiek. Wejście oraz każdy dzień spędzony tutaj kosztuje gracza 200 złota. Jeśli nie mamy pieniędzy wówczas zostajemy „wyrzuceni”. Sanktuarium można opuścić kiedy zechcemy. Wskrzesza zabitych bohaterów.
Prom
Działa jak portal dwukierunkowy, jest jednak pewna różnica. Aby prom przeniósł armię do drugiego punktu, muszą one dotykać tej samej powierzchni wodnej. Jeśli możliwych punktów wyjścia jest więcej, możemy je wybrać z listy.
Wir
Przenosi armię do innego wiru. Jeśli wirów mamy więcej niż dwa, wyjście jest wybierane losowo. Każdy oddział przy jednorazowym przeniesieniu traci 10% liczebności, a bohaterowie 10% obecnej liczby punktów życia (nie maksymalnej!).
Morski posterunek graniczny
Wersja morska posterunku granicznego. Aby je usunąć, trzeba odwiedzić namiot w odpowiednim kolorze. Znikają i nie pojawiają się ponownie.
Morski posterunek misji
Wersja morska posterunku misji. Aby je usunąć, trzeba spełnić określony warunek. Znikają i nie pojawiają się ponownie.
Łańcuch
Element dekoracyjny dla posterunków, zawiera zaczepienia i łańcuchy. Pełnią one funkcję przeszkody terenowej. Jeśli posterunek zniknie, podczepione doń łańcuchy zrobią to razem z nim.
Statek
Pozwala się poruszać po wodzie. Istnieje w sześciu wariantach, po jednym dla każdego stronnictwa. Rodzaj statku określa jak będzie wyglądać pole bitwy na morzu.