W zasadzie mamy tutaj różne warianty obiektów z różnych pozostałych kategorii, z tą różnicą, że są przeznaczone dla terenów wodnych (ale mogą też działać na stałym lądzie!).
Wygląd | Nazwa i opis |
---|---|
Szczątki statku Mamy ich cztery warianty, różniące się jedynie wyglądem. W szczątkach można znaleźć złoto i drewno. Możliwości są następujące: 1) 10 drewna. 2) 9 drewna i 100 złota. 3) 8 drewna i 200 złota 4) 7 drewna i 300 złota. 5) 6 drewna i 400 złota. 6) 5 drewna i 500 złota. | |
Rozbitek Losowy artefakt (skarb). | |
Skrzynia w morzu Daje jedną z następujących rzeczy: 1000 złota, 1500 złota, 2000 złota lub losowy artefakt (skarb). | |
Butelka Wyświetla tekst lub puste miejsce na tekst i znika po użyciu. | |
Boja Zwiększa morale armii o 1 do następnej bitwy. | |
Ostryga Zwiększa szczęście armii o 1 do następnej bitwy. | |
Ławica delfinów Zwiększa szczęście armii o 2 do następnej bitwy. | |
Wieża kartografa Odsłania mapę w promieniu 15 pól, a pól wodnych o 25. | |
Chata misji na wodzie można tu dostać zadanie do wykonania i/ lub nagrodę za jego wykonanie. Ich rodzaj zależy tylko od pomysłowości autora i możliwości gry. Wymagania misji działają na zasadzie skryptu czynności warunkowej. Nagroda działa na zasadzie typowej sekswencji skryptów i aby ją ewentualnie otrzymać musimy potwierdzić, że chcemy ukończyć zadanie właśnie w tej chwili. Istnieje również skrypt wyzwalany, który działa na zasadzie sekwencji. Określa on to, co się dzieje gdy odwiedzimy dany budynek. Jeżeli nie określimy wymagań misji, które mogłoby po ukończeniu zablokować chatę, to dzięki skryptowi wyzwalanemu możemy stworzyć zdarzenie, które się pojawi za każdym razem gdy najedziemy na chatę. Można w ten sposób stworzyć nawet siedliska jednostek lub sklepy z artefaktami. Po wypełnieniu zadania chaty nie można używać przez miesiąc, potem zadanie się odnawia. Warto wypełniać zadania w chatach, bowiem zwiększa to nasz wynik punktowy za ukończenie mapy. | |
Opuszczony statek
| |
Wrak
| |
Wyspy piratów
| |
Zatoka piratów Można w niej rekrutować piratów, nie ma tu strażników. | |
Morskie Sanktuarium Armia może się w nim ukryć stając się nieosiągalna dla kogokolwiek. Wejście oraz każdy dzień spędzony tutaj kosztuje gracza 200 złota. Jeśli nie mamy pieniędzy wówczas zostajemy „wyrzuceni”. Sanktuarium można opuścić kiedy zechcemy. Wskrzesza zabitych bohaterów. | |
Prom Działa jak portal dwukierunkowy, jest jednak pewna różnica. Aby prom przeniósł armię do drugiego punktu, muszą one dotykać tej samej powierzchni wodnej. Jeśli możliwych punktów wyjścia jest więcej, możemy je wybrać z listy. | |
Wir Przenosi armię do innego wiru. Jeśli wirów mamy więcej niż dwa, wyjście jest wybierane losowo. Każdy oddział przy jednorazowym przeniesieniu traci 10% liczebności, a bohaterowie 10% obecnej liczby punktów życia (nie maksymalnej!). | |
Morski posterunek graniczny Wersja morska posterunku granicznego. Aby je usunąć, trzeba odwiedzić namiot w odpowiednim kolorze. Znikają i nie pojawiają się ponownie. | |
Morski posterunek misji Wersja morska posterunku misji. Aby je usunąć, trzeba spełnić określony warunek. Znikają i nie pojawiają się ponownie. | |
Łańcuch Element dekoracyjny dla posterunków, zawiera zaczepienia i łańcuchy. Pełnią one funkcję przeszkody terenowej. Jeśli posterunek zniknie, podczepione doń łańcuchy zrobią to razem z nim. | |
Statek Pozwala się poruszać po wodzie. Istnieje w sześciu wariantach, po jednym dla każdego stronnictwa. Rodzaj statku określa jak będzie wyglądać pole bitwy na morzu. |