Szkoły umiejętności - Ołtarze - Morale i szczęście - Świątynie - Kolosea
Dają stałe oraz czasowe premie zarówno bohaterom jak i jednostkom. Dzielimy je na następujące typy:
Zwiększające standardowe parametry bohaterów
Bohater może odwiedzić dany budynek tylko raz, a otrzymana premia jest stała. Są to:
Wygląd | Nazwa i opis |
---|---|
Arena Dodatkowe 3 obrony i obrony dystanstowej. | |
Obóz najemników Dodatkowe 1 szybkości (inicjatywy w czasie walki). | |
Święta fontanna Dodatkowe 3 many. | |
Tereny szkoleniowe Dodatkowe 3 ataku w walce wręcz i 2 ataku dystansowego. |
Zwiększające doświadczenie bohaterów
Bohater może odwiedzić daną lokację tylko raz, a premia do doświadczenia jest stała. Są to:
Wygląd | Nazwa i opis |
---|---|
Kamień nauki Dodatkowe 1000 doświadczenia. | |
Nauczyciel snów Pierwszy daje 500 doświadczenia, kolejny 1000, kolejny 1500, itd. | |
Drzewo wiedzy W zamian za 2500 złota lub 5 klejnotów, daje doświadczenie potrzebne do osiągnięcia kolejnego poziomu. Warto zauważyć, że jeśli na obecnym poziomie bohater nie zdobył go zbyt dużo, dostanie tyle ile potrzebuje. Natomiast jeśli bohater jest blisko awansu na kolejny poziom, to od drzewa wiedzy otrzyma doświadczenie aby uzyskać kolejny poziom i być dość blisko osiągnięcia kolejnego. |
Fontanny
Dają premię jedynie bohaterom. Premia znika ona po najbliższej bitwie:
Wygląd | Nazwa i opis |
---|---|
Źródło szybkości Dodatkowe 2 do szybkości. | |
Staw mocy Dodatkowe 20% obrażeń oraz 20% punktów życia. Po jej użyciu bohater nie otrzyma premii z fontanny żywotności i fontanny siły. Jeżeli bohater użył jednej z poniższych fontann, to staw mocy uzupełnia drugą brakującą premię (do obrażeń lub punktów życia, choć wyskakujący komunikat pokazuje bonus do obu, co może być mylące). | |
Fontanna żywotności Dodatkowe 20% punktów życia. | |
Fontanna siły Dodatkowe 20% obrażeń. |
Kamienie magiczne
Dają stałą premię bohaterowi, ale po użyciu znikają. Mogą zostać zniszczone przez armię bez bohatera:
Wygląd | Nazwa i opis |
---|---|
Szafir zdrowia Dodatkowe 6 obrony i obrony dystansowej. | |
Opal Magii Dodatkowe 6 many. | |
Szmaragd Szybkości Dodatkowe 2 szybkości. | |
Rubin Ataku Dodatkowe 6 ataku w walce wręcz i 4 ataku dystansowego. |
Szkoły umiejętności
Uczą lub rozwijają umiejętności bohaterów, za darmo lub za opłatą:
Wygląd | Nazwa i opis |
---|---|
Szkoła Magii Za 2000 złota naucza jednej z dwóch losowo wybranych magii na poziomie podstawowym. Po wybraniu magii bohater nie może tutaj nauczyć się drugiej. | |
Uniwersytet Magiczny Można się w nim nauczyć czterech pobocznych umiejętności magicznych określanych losowo. Każda kosztuje 2000 złota. Jeżeli bohater nie zna odpowiedniej magii na poziomie podstawowym, to zamiast umiejętności pobocznej może się nauczyć owej magii. Niestety, jeśli nauczysz się tu magii nie będziesz miał prawa danym bohaterem nauczyć się pobocznej umiejętności (co wydaje się być absurdalne). | |
Biblioteka Za 2000 złota zwiększa losowo jedną z posiadanych umiejętności magicznych. Aby zadziałała, trzeba mieć przynajmniej jedną magię na poziomie podstawowym i odpowiadającą jej umiejętność zwiększającą manę (na przykład magię życia i leczenie). | |
Chatka wiedźmy Naucza za darmo jedną losową magię na poziomie podstawowym. | |
Szkołą Wojny Za 2000 złota naucza jednej z dwóch losowo wybranych umiejętności niemagicznych na poziomie podstawowym. Po wybraniu umiejętności bohater nie może tutaj nauczyć się drugiej. | |
Uniwersytet Wojenny Można się w nim nauczyć czterech pobocznych umiejętności niemagicznych określanych losowo. Każda kosztuje 2000 złota. Jeśli bohater nie zna odpowiedniej umiejętności na poziomie podstawowym, to zamast umiejętności pobocznej może się nauczyć umiejętności podstawoej. Niestety, jeśli nauczysz się tu umiejętności podstawowej, nie będziesz miał prawa danym bohaterem nauczyć się umiejętności pobocznej (co wydaje się być absurdalne). | |
Gildia weteranów Za 2000 złota zwiększa losowo jedną z posiadanych umiejętności niemagicznych. Aby zadziałała, trzeba mieć przynajmniej jedną umiejętność niemagiczną na poziomie podstawowym lub wyższym (walkę, taktykę, szlachectwo lub zwiad). | |
Chatka władcy bestii Naucza za darmo jednej umiejętności niemagicznej na poziomie podstawowym. |
Ołtarze
Zwiększają losowo o 1 punkt umiejętność danego typu. Jeśli bohater nie posiada umiejętności reprezentowanej przez ołtarz, otrzyma ją na poziomie podstawowym. Ołtarze znikają po użyciu, mogą zostać zniszczone przez armie bez bohaterów lub przez bohaterów, którzy nie mają miejsca na umiejętność z ołtarza. Mogą być na mapie wybierane losowo.
Wygląd i nazwa | |
---|---|
Ołtarz Magii Natury | |
Ołtarz Magii Śmierci | |
Ołtarz Magii Życia | |
Ołtarz Magii Ładu | |
Ołtarz Magii Chaosu | |
Ołtarz Szlachectwa | |
Ołtarz Zwiadowców | |
Ołtarz Taktyki | |
Ołtarz Walki |
Wpływające na morale i szczęście
Wielu naiwnych myśli, że poniższe budynki potrafią przynieść im szczęście w nadchodzącej bitwie:
Wygląd | Nazwa i opis |
---|---|
Pole koniczyny Dodatkowe 1 do szczęścia dla całej armii. | |
Zaklęty Krąg Dodatkowe 1 do szczęścia dla całej armii. | |
Fontanna pomyślności Dodatkowe 1 do szczęścia dla całej armii. | |
Fontanna młodości Dodatkowe 1 do morale dla całej armii. | |
Bożek pomyślności Dodatkowe 1 do morale lub szczęścia dla całej armii. | |
Błogosławiony kamień Dodatkowe 1 do morale i szczęścia dla całej armii. | |
Tęcza Dodatkowe 2 do szczęścia dla całej armii. |
Świątynie
Poprawiają morale armii, jednakże w nierównym stopniu. Mogą być losowo wybierane na mapie:
Wygląd | Nazwa i opis |
---|---|
Świątynia Chaosu Zwiększa o 2 morale istot chaosu, a o 1 istot natury i śmierci. | |
Świątynia Śmierci Zwiększa o 2 morale istot śmierci, a o 1 istot chaosu i ładu. | |
Świątynia Życia Zwiększa o 2 morale istot życia, a o 1 istot natury i ładu. | |
Świątynia Natury Zwiększa o 2 morale istot natury, a o 1 istot chaosu i życia. | |
Świątynia Ładu Zwiększa o 2 morale istot ładu, a o 1 istot śmierci i życia. |
Kolosea
Wygląd | Nazwa i opis | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Koloseum mocy Bohater może tu stoczyć w pojedynkę walkę z czarnymi smokami by awansować o jeden poziom. Na arenie można awansować tylko raz, a jeśli bohater przegra wówczas przed budynkiem pojawiają się szczątki z artefaktami i nagrobkiem. Liczba smoków zależy od obecnego poziomu bohatera i poziomu trudności gry. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pokaż tabelę (kliknij by zwinąć/rozwinąć)
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Koloseum magii Bohater może tu stoczyć w pojedynkę walkę z czarodziejskimi smokami by awansować o jeden poziom. Na arenie można awansować tylko raz, a jeśli bohater przegra wówczas przed budynkiem pojawiają się szczątki z artefaktami i nagrobkiem. Liczba smoków zależy od obecnego poziomu bohatera i poziomu trudności gry. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pokaż tabelę (kliknij by zwinąć/rozwinąć)
|