Pozwalają na rekrutację jednostek. Poza syrenami, potworami morskimi i demosmokami każde stworzenie ma swoje unikatowe siedlisko. Obiekty te mogą zostać przejęte i obowiązują w ich przypadku następujące zasady:
- Siedliska poziomu 1 nie są chronione.
- Siedliska poziomu 2 są słabo chronione.
- Siedliska poziomu 3 są dość mocno chronione.
- Siedliska poziomu 4 są mocno chronione.
Podstawowa ilość strażników danego domostwa nie jest losowo ustalana, jest z góry przypisana. Zmienia się ona jedynie z poziomem trudności. Co ciekawe, liczba strażników nie jest równa liczbie przyrostu w mieście (choć podobna). Np. przyrost ogrzych magów w mieście wynosi 6, strażników jest jednak 7.
- Siedlisko zwiększa ilość strażników z biegiem czasu.
- Raz oflagowane domostwo nie generuje i nie zwiększa strażników.
- Przy zajęciu siedliska możemy wykupić jednostki wynoszące ich standardową liczbę przyrostu (przykładowo dwa diabły). Po siedmiu dniach można wykupić jedynie połowę przyrostu (jednego diabła).
- Siedliska kumulują jednostki możliwe do wykupienia dopiero po oflagowaniu ich przez któregoś z graczy.
- Im wyższy poziom jednostki, tym większe na mapie jest jej domostwo. Im większy obiekt tym większa liczba pól, dzięki którym można "aktywować" siedlisko, ale są od tego wyjątki.
- W domostwach można ustawiać tylko zdarzenia wyzwalane.
Siedliska istot Życia
| Wygląd i nazwa | Stworzenia | Początkowi strażnicy | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Nowicjusz |
Średnio-zaawansowany |
Zaawansowany |
Ekspert |
Czempion |
||
| Tor strzelniczy |
Kusznicy | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Gildia giermków |
Giermkowie | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Strażnica |
Pikinierzy | 3 | 5 | 7 | 10 | 15 |
| Fabryka balist |
Balisty | 2 | 4 | 6 | 8 | 12 |
| Koszary |
Krzyżowcy | 4 | 6 | 9 | 12 | 18 |
| Klasztor |
Mnisi | 4 | 7 | 10 | 14 | 21 |
| Bractwo rycerskie |
Czempioni | 4 | 6 | 9 | 12 | 18 |
| Ołtarz światła |
Anioły | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 |
| Chałupa |
Chłopi | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Warsztat oblężniczy |
Katapulty | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 |
Siedliska istot Natury
| Wygląd i nazwa | Stworzenia | Początkowi strażnicy | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Nowicjusz |
Średnio-zaawansowany |
Zaawansowany |
Ekspert |
Czempion |
||
| Drzewa Fae |
Rusałki | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Wilcza jama |
Wilki | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Tygrysia jama |
Białe tygrysy | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 |
| Domek na drzewie |
Elfy | 2 | 4 | 6 | 8 | 12 |
| Gryfie skały |
Gryfy | 3 | 5 | 7 | 10 | 15 |
| Polana jednorożców |
Jednorożce | 4 | 6 | 9 | 12 | 18 |
| Magiczny las |
Czarodziejskie smoki | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 |
| Stos |
Feniksy | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 |
| Magiczna tęcza |
Leprekauny | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Beczka wina |
Satyry | 2 | 4 | 6 | 8 | 12 |
| Portal powietrza |
Żywiołaki powietrza | 6 | 10 | 15 | 20 | 30 |
| Portal ognia |
Żywiołaki ognia | 6 | 10 | 15 | 20 | 30 |
| Portal ziemi |
Żywiołaki ziemi | 6 | 10 | 15 | 20 | 30 |
| Portal wody |
Żywiołaki wody | 6 | 10 | 15 | 20 | 30 |
| Cieplarnia |
Osetnice | 4 | 7 | 10 | 14 | 21 |
| Gniazdo modliszek |
Modliszki | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 |
| Leże gargantuan |
Gargantuanie | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 |
Siedliska istot Chaosu
| Wygląd i nazwa | Stworzenia | Początkowi strażnicy | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Nowicjusz |
Średnio-zaawansowany |
Zaawansowany |
Ekspert |
Czempion |
||
| Nora złodziei |
Bandyci | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Wieże orków |
Orkowie | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | Ogród posągów |
Meduzy | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 | Labirynt |
Minotaury | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 | Czarny las |
Zmory | 3 | 5 | 7 | 10 | 15 | Wulkaniczna szczelina |
Ifrity | 3 | 5 | 7 | 10 | 15 | Staw hydr |
Hydry | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 | Smocza jaskinia |
Czarne smoki | 1 | 2 | 3 | 4 | 6 | Kolonia |
Troglodyci | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | Słup oczu |
Obserwatorzy | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 | Jaskinia trolli |
Trolle | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 |
| Goblińska zbrojownia |
Goblińscy rycerze | 3 | 5 | 7 | 10 | 15 |
Siedliska istot Śmierci
| Wygląd i nazwa | Stworzenia | Początkowi strażnicy | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Nowicjusz |
Średnio-zaawansowany |
Zaawansowany |
Ekspert |
Czempion |
||
| Cmentarz |
Szkielety | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Sala tortur | Chochliki | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kurhan | Duchy | 3 | 5 | 7 | 10 | 15 |
Psiarnia | Cerbery | 2 | 4 | 6 | 8 | 12 |
Posiadłość | Wampiry | 2 | 4 | 6 | 8 | 12 |
Wylęgarnia | Jadowite pomioty | 2 | 4 | 6 | 8 | 12 |
Smocze cmentarzysko | Kościane smoki | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 | Świątynia przeklętych | Diabły | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 |
Rozkopany grób | Zombie | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Taras | Gargulce | 2 | 4 | 6 | 8 | 12 |
Pracownia balsamisty | Mumie | 2 | 4 | 6 | 8 | 12 | Lodowa brama | Lodowe demony | 3 | 5 | 7 | 10 | 15 |
| Sanktuarium mrocznego czempiona |
Mroczni czempioni | 1 | 2 | 3 | 4 | 6 |
Siedliska istot Ładu
| Wygląd i nazwa | Stworzenia | Początkowi strażnicy | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Nowicjusz |
Średnio-zaawansowany |
Zaawansowany |
Ekspert |
Czempion |
||
| Krasnoludzkie kopalnie |
Krasnoludy | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Pagórek niziołków |
Niziołki | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Wieża maga |
Magowie | 2 | 4 | 6 | 8 | 12 |
| Fabryka golemów |
Złote golemy | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 |
| Złoty pawilon |
Nagi | 3 | 5 | 7 | 10 | 15 |
| Ołtarz życzeń |
Dżinny | 4 | 7 | 10 | 14 | 21 |
| Zamek w chmurach |
Tytani | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 |
| Fabryka smoków |
Smocze golemy | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 |
| Zakon czarnej magii |
Złe czarownice | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 |
Siedliska istot Mocy
| Wygląd i nazwa | Stworzenia | Początkowi strażnicy | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Nowicjusz |
Średnio-zaawansowany |
Zaawansowany |
Ekspert |
Czempion |
||
| Stajnie centaurów |
Centaury | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | Dom wojowników |
Berserkerzy | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | Namioty nomadów |
Nomadzi | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 | Szczyt harpii |
Harpie | 2 | 4 | 6 | 8 | 12 | Jaskinia cyklopów |
Cyklopy | 2 | 4 | 6 | 8 | 12 | Fort ogrów |
Ogrzy magowie | 4 | 7 | 10 | 14 | 21 | Skalne gniazdo |
Ptaki gromu | 3 | 5 | 7 | 10 | 15 | Grota behemotów |
Behemoty | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 |
| Zagroda bestii |
Dzikie zębacze | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 |

