Pozwalają na rekrutację jednostek. Poza syrenami, potworami morskimi i demosmokami każde stworzenie ma swoje unikatowe siedlisko. Obiekty te mogą zostać przejęte i obowiązują w ich przypadku następujące zasady:
- Siedliska poziomu 1 nie są chronione.
- Siedliska poziomu 2 są słabo chronione.
- Siedliska poziomu 3 są dość mocno chronione.
- Siedliska poziomu 4 są mocno chronione.
Podstawowa ilość strażników danego domostwa nie jest losowo ustalana, jest z góry przypisana. Zmienia się ona jedynie z poziomem trudności. Co ciekawe, liczba strażników nie jest równa liczbie przyrostu w mieście (choć podobna). Np. przyrost ogrzych magów w mieście wynosi 6, strażników jest jednak 7.
- Siedlisko zwiększa ilość strażników z biegiem czasu.
- Raz oflagowane domostwo nie generuje i nie zwiększa strażników.
- Przy zajęciu siedliska możemy wykupić jednostki wynoszące ich standardową liczbę przyrostu (przykładowo dwa diabły). Po siedmiu dniach można wykupić jedynie połowę przyrostu (jednego diabła).
- Siedliska kumulują jednostki możliwe do wykupienia dopiero po oflagowaniu ich przez któregoś z graczy.
- Im wyższy poziom jednostki, tym większe na mapie jest jej domostwo. Im większy obiekt tym większa liczba pól, dzięki którym można "aktywować" siedlisko, ale są od tego wyjątki.
- W domostwach można ustawiać tylko zdarzenia wyzwalane.
Siedliska istot Życia
Wygląd i nazwa | Stworzenia | Początkowi strażnicy | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Nowicjusz | Średnio-zaawansowany | Zaawansowany | Ekspert | Czempion | ||
Tor strzelniczy |
Kusznicy | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Gildia giermków |
Giermkowie | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Strażnica |
Pikinierzy | 3 | 5 | 7 | 10 | 15 |
Fabryka balist |
Balisty | 2 | 4 | 6 | 8 | 12 |
Koszary |
Krzyżowcy | 4 | 6 | 9 | 12 | 18 |
Klasztor |
Mnisi | 4 | 7 | 10 | 14 | 21 |
Bractwo rycerskie |
Czempioni | 4 | 6 | 9 | 12 | 18 |
Ołtarz światła |
Anioły | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 |
Chałupa |
Chłopi | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Warsztat oblężniczy |
Katapulty | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 |
Siedliska istot Natury
Wygląd i nazwa | Stworzenia | Początkowi strażnicy | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Nowicjusz | Średnio-zaawansowany | Zaawansowany | Ekspert | Czempion | ||
Drzewa Fae |
Rusałki | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Wilcza jama |
Wilki | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Tygrysia jama |
Białe tygrysy | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 |
Domek na drzewie |
Elfy | 2 | 4 | 6 | 8 | 12 |
Gryfie skały |
Gryfy | 3 | 5 | 7 | 10 | 15 |
Polana jednorożców |
Jednorożce | 4 | 6 | 9 | 12 | 18 |
Magiczny las |
Czarodziejskie smoki | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 |
Stos |
Feniksy | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 |
Magiczna tęcza |
Leprekauny | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Beczka wina |
Satyry | 2 | 4 | 6 | 8 | 12 |
Portal powietrza |
Żywiołaki powietrza | 6 | 10 | 15 | 20 | 30 |
Portal ognia |
Żywiołaki ognia | 6 | 10 | 15 | 20 | 30 |
Portal ziemi |
Żywiołaki ziemi | 6 | 10 | 15 | 20 | 30 |
Portal wody |
Żywiołaki wody | 6 | 10 | 15 | 20 | 30 |
Cieplarnia |
Osetnice | 4 | 7 | 10 | 14 | 21 |
Gniazdo modliszek |
Modliszki | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 |
Leże gargantuan |
Gargantuanie | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 |
Siedliska istot Chaosu
Wygląd i nazwa | Stworzenia | Początkowi strażnicy | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Nowicjusz | Średnio-zaawansowany | Zaawansowany | Ekspert | Czempion | ||
Nora złodziei |
Bandyci | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Wieże orków |
Orkowie | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | Ogród posągów |
Meduzy | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 | Labirynt |
Minotaury | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 | Czarny las |
Zmory | 3 | 5 | 7 | 10 | 15 | Wulkaniczna szczelina |
Ifrity | 3 | 5 | 7 | 10 | 15 | Staw hydr |
Hydry | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 | Smocza jaskinia |
Czarne smoki | 1 | 2 | 3 | 4 | 6 | Kolonia |
Troglodyci | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | Słup oczu |
Obserwatorzy | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 | Jaskinia trolli |
Trolle | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 |
Goblińska zbrojownia |
Goblińscy rycerze | 3 | 5 | 7 | 10 | 15 |
Siedliska istot Śmierci
Wygląd i nazwa | Stworzenia | Początkowi strażnicy | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Nowicjusz | Średnio-zaawansowany | Zaawansowany | Ekspert | Czempion | ||
Cmentarz |
Szkielety | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Sala tortur | Chochliki | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kurhan | Duchy | 3 | 5 | 7 | 10 | 15 |
Psiarnia | Cerbery | 2 | 4 | 6 | 8 | 12 |
Posiadłość | Wampiry | 2 | 4 | 6 | 8 | 12 |
Wylęgarnia | Jadowite pomioty | 2 | 4 | 6 | 8 | 12 |
Smocze cmentarzysko | Kościane smoki | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 | Świątynia przeklętych | Diabły | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 |
Rozkopany grób | Zombie | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Taras | Gargulce | 2 | 4 | 6 | 8 | 12 |
Pracownia balsamisty | Mumie | 2 | 4 | 6 | 8 | 12 | Lodowa brama | Lodowe demony | 3 | 5 | 7 | 10 | 15 |
Sanktuarium mrocznego czempiona |
Mroczni czempioni | 1 | 2 | 3 | 4 | 6 |
Siedliska istot Ładu
Wygląd i nazwa | Stworzenia | Początkowi strażnicy | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Nowicjusz | Średnio-zaawansowany | Zaawansowany | Ekspert | Czempion | ||
Krasnoludzkie kopalnie |
Krasnoludy | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Pagórek niziołków |
Niziołki | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Wieża maga |
Magowie | 2 | 4 | 6 | 8 | 12 |
Fabryka golemów |
Złote golemy | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 |
Złoty pawilon |
Nagi | 3 | 5 | 7 | 10 | 15 |
Ołtarz życzeń |
Dżinny | 4 | 7 | 10 | 14 | 21 |
Zamek w chmurach |
Tytani | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 |
Fabryka smoków |
Smocze golemy | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 |
Zakon czarnej magii |
Złe czarownice | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 |
Siedliska istot Mocy
Wygląd i nazwa | Stworzenia | Początkowi strażnicy | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Nowicjusz | Średnio-zaawansowany | Zaawansowany | Ekspert | Czempion | ||
Stajnie centaurów |
Centaury | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | Dom wojowników |
Berserkerzy | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | Namioty nomadów |
Nomadzi | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 | Szczyt harpii |
Harpie | 2 | 4 | 6 | 8 | 12 | Jaskinia cyklopów |
Cyklopy | 2 | 4 | 6 | 8 | 12 | Fort ogrów |
Ogrzy magowie | 4 | 7 | 10 | 14 | 21 | Skalne gniazdo |
Ptaki gromu | 3 | 5 | 7 | 10 | 15 | Grota behemotów |
Behemoty | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 |
Zagroda bestii |
Dzikie zębacze | 2 | 3 | 4 | 6 | 9 |