Obejmują struktury przyspieszające nasze armie oraz przenoszące je z miejsca na miejsce w jednej chwili.
Obiekty zwiększające ruch
Wygląd | Nazwa i opis |
---|---|
Ognisty domek Daje armii 2 punkty ruchu na tydzień oraz możliwość chodzenia bez kar po terenach wulkanicznych (również na tydzień). | |
Pustynny domek Daje armii 2 punkty ruchu na tydzień oraz możliwość chodzenia bez kar po terenach pustynnych (również na tydzień). | |
Bagienna gospoda Daje armii 2 punkty ruchu na tydzień oraz możliwość chodzenia bez kar po terenach bagiennych (również na tydzień). | |
Zimowy domek Daje armii 2 punkty ruchu na tydzień oraz możliwość chodzenia bez kar po terenach śnieżnych (również na tydzień). | |
Obóz barbarzyńców Daje armii 2 punkty ruchu na tydzień oraz możliwość chodzenia bez kar po terenach skalistych (również na tydzień). | |
Wodopój Daje armii 7 punktów ruchu na jeden dzień. | |
Stajnie Daje armii 5 punktów ruchu na tydzień. | |
Flaga Daje armii 1 punkt ruchu na miesiąc. | |
Oaza Daje armii 10 punkt punktów ruchy na jeden dzień. | |
Latarnia morska Daje wszystkim armiom dodatkowe 10 punktów ruchu na wodzie. Jedna latarnia działa na całą mapę, nawet w podziemiach. | |
Portale
Potrafią przenieść armię z jednego miejsca do drugiego, gdzie znajduje się kolejny portal. Nie można tu wiele napisać, poza tym, że portale dzielą się na dwukierunkowe (możemy wrócić spowrotem z drugiego portalu) oraz jednokierunkowe (możemy przejść, ale nie możemy wrócić tą samą drogą). Portale są przyporządkowane według kolorów i jeśli wyjść jest więcej niż jedno, możemy wybrać wyjście z listy. Ważna uwaga – gdy wychodzimy wówczas armia nie staje bezpośrednio na wyjściu, tylko jedną kratkę przed nim. Jeśli na tym polu będzie jakiś obiekt, wyskoczy nam komunikat przy wejściu, że droga jest zablokowana.
Wygląd | Nazwa |
---|---|
Portal dwukierunkowy | |
Portal jednokierunkowy - wejście | |
Portal jednokierunkowy - wyjście |
Tunele podziemi
Nazwa mówi sama za siebie. Choć obiekty te dzielą się na zwykłe „szare” oraz ich mroczniejsze wersje, nie ma to znaczenia przy tworzeniu połączeń. Wejście jest połączone z najbliższym wyjściem w podziemiach. W grze wszystkie poniższe lokacje mają nazwę "tunel", ale zastosowano tu własne nazwy w oparciu o funkcjonowanie.
Wygląd | Nazwa |
---|---|
Normalne zejście do podziemi. | |
Normalne wyjście w podziemiach. | |
Mroczne zejście do podziemi | |
Mroczne wyjście w podziemiach. |