Lordowie
● Koszt Lordów w Akademii wynosi 1500 sztuk złota. ● Koszt w Przystani, Nekropolii lub tawernie na mapie przygody wynosi 2000 sztuk złota. ● W Twierdzy Lordów można nająć za 2500 sztuk złota. ● Bohaterów tych nie można nająć w Rezerwacie ani Azylu. | |
Umiejętności startowe: | |
Szlachectwo - poziom podstawowy |
Zarządzanie - poziom podstawowy |
Kobiety:
Annavanta - Człowiek | |
Biografia: Rodzina Annavanty szczyci się ponad tysiącletnią historią więc przez całe życie musiała się kierować tradycją. Ponieważ w jej rodzinie jest tyle królów i królowych, uważa że jej przeznaczeniem jest noszenie korony i przywrócenie chwały swej familii. |
Aycora - Człowiek | |
Biografia: Aycora spędziła większość swego życia w Erathii wykorzystując swój majątek, by wspierać mistrzów rycerskich turniejów. Sama zresztą nigdy nie ominęła żadnych zawodów. W obecnych, trudnych czasach, gdy ludzie rzadko kiedy myślą o rozrywce, Aycora ufundowała już kilka turniejów, starając się przypomnieć swą ukochaną rozrywkę. |
Danika - Człowiek | |
Biografia: Nazywają ją Pechowa Danika, gdyż siły wszechświata jakby zmówiły się, by utrudnić jej życie. Choć jej samej nigdy nie przydarzają się żadne nieszczęścia, to wokół niej wciąż dochodzi do kulminacji fatalnych zdarzeń – dlatego przesądni trzymają się od niej z daleka. |
Fynelda - Krasnolud | |
Biografia: Każdy ubóstwia Fyneldę. Jako przywódca zdobyła lojalność i szacunek swoich podwładnych. Uważa, że trzeba przeżyć swój czas jak najpełniej. Ale w skrytości Fynelda obawia się, że wkrótce padnie ofiarą rodowej klątwy, która w młodym wieku zabrała życie wielu jej przodków. |
Hally - Człowiek | |
Biografia: Hally jest doświadczoną poszukiwaczką przygód. Jeśli znajdzie jaskinię, w której nikt jeszcze nie był, musi do niej wejść. Jest nieświadoma czekających niebezpieczeństw co często napawa obawą jej towarzyszy. Ale jak dotąd bystrość umysłu pozwoliła jej wyjść cało z najtrudniejszych sytuacji. |
Hedegraus - Krasnolud | |
Biografia: Hedegraus została wybrana na skarbnika krasnoludów ponieważ miała nieposzlakowaną opinię. Nie można jej przekupić ponieważ jest obrzydliwie bogata. Nie istnieje też groźba malwersacji, ponieważ Hedegraus zawsze co do joty wypełnia wszystkie przepisy. |
Iona - Dżinn | |
Biografia: Iona przez stulecia była przywódczynią dżinnów z powodu swego wielkiego doświadczenie w politycznych rozgrywkach. Pomimo jej czarującego charakteru ma niewielu przyjaciół, gdyż nigdy nie można być pewnym jej uczuć. Z reguły wzbudza szacunek dzięki swej inteligencji, lub strach - z powodu swej potęgi. |
Neela - Dżinn | |
Biografia: Neela wierzy, że nic nie zastąpi intensywnego treningu. Codziennie spędza wiele godzin na ćwiczeniach fizycznych, a nocami czyta książki dla gimnastyki umysłu. Takiego samego poświęcenia oczekuje od swoich ludzi, ale większość nie jest w stanie pójść za jej przykładem. |
Petula - Niziołek | |
Biografia: W czasie wojen przed Rozliczeniem Petula straciła swój dobytek i wraz ze sługami ukryła się w lesie. W późniejszym czasie, dzięki złotu z tajnych skrytek, sfinansowała małą rebelię i walczyła z wrogiem w jedyny sposób, w jaki potrafiła. |
Rissa - Człowiek | |
Biografia: Według Rissy, głównym problemem ludzi jest ich lenistwo. Nie chcą wstawać rano i cały dzień pracować, więc musisz dawać im powód do tego co powinni robić bez zachęty. Dlatego zadaniem arystokracji jest motywowanie leni do solidnej pracy. |
Segwen - Krasnolud | |
Biografia: Segwen jest jedynym dzieckiem krasnoludzkiego władcy, więc próbowała sprostać wszystkim oczekiwaniom, jakie miałby on nie tylko wobec córki ale także syna. Nauczyła się zarządzać całym domostwem, a nawet zaczęła studiować historię krasnoludzkich wojen. Wszystko po to, aby uczcić pamięć ojca, który zginął w czasie Rozliczenia. |
Sharah - Dżinn | |
Biografia: Sharah zakochała się kiedyś w człowieku, który był czarodziejem. Była z nim szczęśliwa, ale jako nieśmiertelny dżinn widziała jak jej ukochany starzeje się i umiera. Obecnie żyje jedynie wspomnieniami i pragnie by również była śmiertelna. |
Mężczyźni:
Alem - Dżinn | |
Biografia: Alem czuje się obco w tych czasach, gdyż dopiero niedawno został uwolniony z butelki, która była jego więzieniem przez dziesięć tysięcy lat. Cały czas próbuje się przystosować do nowego świata i dziwnych kultur. Ci, którzy go znają uważają, że jest staroświecki i dość naiwny. |
Davius - Człowiek | |
Biografia: Choć ojciec Daviusa był szlachcicem, to większy majątek mają niektórzy kmiecie. Davius wie co to znaczy być biednym. Nie podoba mu się to. Możecie go nazywać jak chcecie – skąpiec, dusigrosz, sknera, ale mało osób zdaje sobie sprawę, że oszczędzanie ma dodatni wpływ na gospodarkę. |
Fafner - Dżinn/Człowiek | |
Biografia: Fafner nie jest prawdziwym dżinnem, lecz uczonym, który zapragnął być nieśmiertelny jak dżinn i natychmiast został w niego zmieniony. Pozostał wśród ludzi, gdyż dżinny nie chciały go zaakceptować. Przez lata zgromadził dość bogactw, by móc wkupić się do ich społeczności. |
Grum - Kranolud | |
Biografia: Grum zyskał sławę jako sztygar, który gotów był zrobić wszystko, by znaleźć nowe złoża. Jego górnicy kopali głębiej i szybciej od innych, gdyż szanowali swego szefa. Po Rozliczeniu Grum niechętnie przyjął honorowy tytuł lorda, nadany mu przez jego ludzi, którzy rozpaczliwie potrzebowali dobrych przywódców. |
Jubal - Dżinn | |
Biografia: Grzmiący głos Jubala można usłyszeć w największym zgiełku bitewnym lub podczas najgwarniejszej uczty. W obu zresztą sytuacjach czuje się równie dobrze. Jego jedyną znaną słabością jest nadmierna gościnność. Jako że nie chce być posądzony o skąpstwo czy pazerność, robi wszystko, by do tego nie dopuścić. |
Merrox - Krasnolud | |
Biografia: Prawie każdy słyszał o krasnoludzie Merroxie. To żywa legenda i napisano już co najmniej tuzin pieśni o jego przygodach. Merrox żywi się swoją sławą i cały czas poszukuje nowych wyzwań, aby tylko jego imię nie znikło z ludzkich ust. |
Nobblenot - Niziołek | |
Biografia:Nobblenot nigdy nie miał żadnych pragnień, ale dowodzenie rodzinną flotą łodzi rzecznych nie sprawia mu żadnej przyjemności. Dlatego wyruszył na poszukiwanie przygód mając nadzieję odnaleźć sens życia. Przynajmniej do dnia, gdy jego ojciec odejdzie z interesu, a on będzie zmuszony przyjąć swe dziedzictwo. |
Oaryn - Niziołek | |
Biografia: Oaryn miał w sobie niegdyś radość życia rzadko spotykaną nawet u niziołków, ale czasy Rozliczenia sprawiły, że zaczął filozoficznie patrzeć na świat. Obecnie Oaryn dzieli się swymi pesymistycznymi przemyśleniami z każdym, kto go chce go posłuchać, a także z tymi, którzy nie chcą. |
Piquedram - Krasnolud | |
Biografia: Piquedram porzucił nieudaną karierę alchemika, aby zajmować się swoją posiadłością. I wtedy właśnie świat wyleciał w powietrze. Piquedram stracił wszystko i dlatego stał się straszną zrzędą. Jest za stary, by zacząć wszystko od początku i za gruby, by szukać przygód, więc jaki ma wybór? |
Teddor - Człowiek | |
Biografia: Teddor jest bardzo szanowany przez swych poddanych, ponieważ w przeciwieństwie do innych Lordów traktuje ich jak równych. Ludzie Teddora gotowi są ciężko pracować i walczyć, ponieważ nikt nie chce go zawieść. To tak jakby sprawić zawód własnemu ojcu. |
Ufretin - Krasnolud | |
Biografia: Ufretin odegrał kluczową rolę w przekonaniu krasnoludów, by porzuciły przywództwo wyniosłych i chaotycznych elfów i zaczęły prowadzić bardziej zorganizowane życie. Obecnie, gdy jest już dość stary, Ufretin przyjął rolę rzecznika swego ludu, choć prawdopodobnie nie zrezygnował całkowicie z poszukiwania przygód. Jest jeszcze sporo złota do znalezienia. |
Verno - Człowiek | |
Biografia:Verno można często znaleźć w karczmie, gdzie gawędzi ze stałymi bywalcami. Niziołek ten zachowuje się, jakby był każdego przyjacielem, ale tak naprawdę nadstawia ucha, by dowiedzieć się czegoś ciekawego. Dobrze na tym wychodzi, gdyż większość swego majątku zdobył dzięki temu, iż wiedział kiedy robić zapasy siarki, sprzedawać mięso, czy też wykupywać udziały w kopalni rudy. |
Paulus - Człowiek | |
Biografia:Paulus jest starzejącym się kawalerem mającym wielkie powodzenie i skandaliczną reputację. Jeszcze żadna kobieta nie zdołała go usidlić, ani nawet choć trochę odciągnąć go od pełnego przygód życia. |
Magowie
● Koszt Magów w Akademii wynosi 1500 sztuk złota. ● Koszt w Przystani, Nekropolii lub tawernie na mapie przygody wynosi 2000 sztuk złota. ● Bohaterów tych nie można nająć w Twierdzy, Azylu ani Rezerwacie. | |
Umiejętności startowe: | |
Magia ładu - poziom podstawowy |
Zaklęcia - poziom podstawowy |
Kobiety:
Aine - Dżinn | |
Biografia: Dżinn Aine jest już dość wiekowa i lubi być otoczona bogactwem. Używa rzadkich perfum, nosi drogie jedwabie i kunsztowną biżuterię. Pomimo jej upodobania do pięknych rzeczy, Aine stara się również dzielić z innymi, gdyż jak twierdzi: „Gdy umrzesz, nie zabierzesz tego wszystkiego z sobą.” |
Brissa - Dżinn | |
Biografia: Brissa jest młoda jak na dżinna i wyruszyła w poszukiwaniu zabawy i przygód nie mając właściwie żadnych umiejętności. Zdobywała wiedzę po drodze, zwykle ucząc się na błędach, ale do dnia dzisiejszego bywa często zbyt impulsywna. |
Calyphona - Człowiek | |
Biografia: Calyphona pochodzi z wyższych sfer, gdzie najwyżej cenione jest wyczucie stylu i mądrość. Zawsze jest doskonale ubrana na każdą okazję. To przywiązanie do szczegółów przenosi na swe praktyki magiczne. Rzadko kiedy nie udawały się jej zaklęcia, nawet w czasie nauki. |
Cyra - Człowiek | |
Biografia: Cyra początkowo uczyła się magii, aby rzucić czar na mężczyznę, w którym się zakochała, ale okazało się, że nie odpowiadał jej wyobrażeniom. Obecnie porzuciła niemądre praktyki, takie jak przyrządzanie napojów miłosnych i poważnie zajęła się sztuką magii. Niestety do tej pory nie udało się jej znaleźć kogoś, kogo mogłaby pokochać. |
Daremyth - Dżinn | |
Biografia: Każde nowe wyzwanie na pewno przyciągnie uwagę Daremyth. Szuka przygód już od bardzo długiego czasu i ryzykowała życiem chyba w każdy możliwy sposób. Nuda jest jej największym wrogiem, więc cały czas podróżuje w poszukiwaniu nowych doznań. |
Grunkie - Krasnolud | |
Biografia: Grunkie była służącą czarodzieja dopóki nie odkryła, że sama ma talent do magii. Straciła pracę w następstwie przykrego incydentu, w wyniku którego jej pracodawca został bezdomny. O szczegółach lepiej nie wspominajmy. Teraz, po latach nauki, jej magia jest wciąż dość prymitywna ale skuteczna. |
Melody - Człowiek | |
Biografia: Pogodne imię, jakie nosi Melodia w żaden sposób nie pasuje do jej charakteru. Jest poważną, szorstką osobą, wokół której wszystko, dosłownie wszystko, musi być doskonale zorganizowane. Ale to zamiłowanie do porządku uczyniło z niej potężną czarodziejkę. |
Minasli - Człowiek | |
Biografia: Minasli należała do tych dzieci, które koniecznie muszą wszystko rozmontować, aby zobaczyć jak co działa. Kiedy dorosła nie straciła nic ze swej ciekawości. Nauka magii idzie jej powoli, gdyż woli rozkładać zaklęcia na czynniki pierwsze niż uczyć się nowych. |
Redwara - Krasnolud | |
Biografia: Redwara wcześnie straciła rodziców i została wychowana przez wuja na Uniwersytecie Magii w Bracadzie. Było dla niej oczywiste, że zajmie się studiowaniem magii, mimo iż była krasnoludem. Obecnie charakteryzuje się pilnością i dyscypliną, które to wartości nabyła na uniwersytecie. |
Suzieque - Niziołek | |
Biografia: Niefrasobliwe nastawienie Suzieque udziela się wszystkim, sprawiając że czasem nawet gwiżdżą wesoło pod nosem. Jest jednak wielką pedantką jeśli chodzi o utrzymanie porządku i traci panowanie nad sobą gdy widzi bałagan. |
Tina - Niziołek | |
Biografia: Krasnoludzcy górnicy szukający cyny, wyciągnęli tą niziołkę z kamiennej skorupy, gdzie tkwiła uwięziona od stuleci. Nikt, łącznie z nią, nie wiedział, jak się tam znalazła więc krasnoludy nazwały ją Tina. Pozostaje jedynie dowiedzieć się kim jest i skąd pochodzi. |
Urnaka - Krasnolud | |
Biografia: Urnaka wraz z mężem prowadzili kiedyś kuźnię, sprzedając owoce swej pracy temu, kto zapłacił najwięcej. Niestety jej mąż zginął w czasie Rozliczenia. Od tej pory nie postawiła już nogi w kuźni i rozpoczęła karierę maga. |
Mężczyźni:
Aenain - Dżinn | |
Biografia: Aenain nie jest tak silny, szybki czy utalentowany jak inne dżinny. Nawet jego wzrok nie jest zbyt dobry. Ale dzięki wytrwałości i uporowi pokonał swe ułomności, chcąc udowodnić swą wartość – zarówno sobie jak i reszcie swego gatunku. |
Astral - Człowiek | |
Biografia: Niektórzy powiadają, że w turbanie Astrala żyje jakaś psotna istota, która zwiększa zdolności magiczne. Stary Astral nie zamierza tego komentować, ale chodzą też pogłoski, że to on sam dla zabawy rozpuścił taką plotkę. |
Brendemar - Krasnolud | |
Biografia: W dzieciństwie Brendemar ciężko zachorował, przez co ma słabe płuca. Był mniejszy niż większość krasnoludów i nie dość wytrzymały, by zostać wojownikiem, ale mimo to tęsknił za życiem pełnym przygód. Dlatego zajął się magią i tu odnalazł emocje, których tak bardzo pragnął. |
Grindan - Krasnolud | |
Biografia: Podobnie jak wielu innych krasnoludów Grindan pracował jako górnik. Niestety był w tym zbyt dobry. Później próbował jeszcze wielu zajęć, ale zawsze ponosił porażki. Gdy wyglądało już na to, że przez całe życie będzie prostym robotnikiem, odkrył w sobie talent do magii. |
Gurvilin - Niziołek | |
Biografia: Gurvilin walczył w Wojnach o Tron i odegrał znaczącą rolę w wyzwoleniu swojej wioski. Jego kariera jednak się na tym nie skończyła. Wkrótce potem Gurvilin wyruszył do innych krain, broniąc osady niziołków przed zagrożeniem ze strony dużych ludzi. |
Malcom - Krasnolud | |
Biografia: Talent do magii został odkryty u Malcoma w dość młodym wieku, dlatego nigdy nie pracował w kopalniach czy kuźniach, co stanowi tak ważny epizod w życiu krasnoluda. Zamiast tego codziennie ćwiczył swe umiejętności magiczne, by zostać jak najlepszym magiem. Niestety stał się przez to obcy własnemu ludowi. |
Mudgeon - Niziołek | |
Biografia: Mudgeon stara się zwalczyć swą skłonność do robienia żartów poprzez dokładne planowanie każdego działania. Każdej nocy, przed snem opracowuje, co do minuty, rozkład następnego dnia. Gdy coś pójdzie nie po jego myśli, wścieka się na osobę, która mu przeszkodziła – nawet jeśli to jego wina. |
Olivaster - Niziołek | |
Biografia: Olivaster to mały człowieczek o robiącym wrażenie imieniu i wielkich marzeniach. Możliwe nawet, że Olivaster nie jest jego prawdziwym imieniem. Nikt nie wie skąd naprawdę pochodzi ten tajemniczy niziołek. Wiadomo jedynie, że chciałby kiedyś stworzyć i prowadzić własną gildię magii. |
Qubar - Dżinn | |
Biografia: Qubar ma tendencję do zakochiwania się przy każdej okazji. Jest doskonałym magiem, ale marnuje tyle czasu uganiając się za kobietami i robiąc z siebie głupca, że nie jest zbyt szanowany przez swych towarzyszy. |
Raven - Człowiek | |
Biografia: Raven wcześnie ustąpił ze stanowiska Królewskiego Mędrca, aby cieszyć się spokojnym życiem pustelnika. I wtedy nadszedł czas Rozliczenia. Nie mając domu i grosza przy duszy, znów zaczął użyczać swego logicznego umysłu władcom tego nowego świata. |
Solymr - Dżinn | |
Biografia: Solymr ibn Wali Barad jest legendą wśród dżinnów, a to z powodu swego wielkiego poczucia honoru i obowiązku. Dotrzymanie słowa jest dla niego tak ważne, że po złożeniu pochopnej obietnicy, przez stulecia służył Nieśmiertelnemu Królowi, Gavinowi Magnusowi. Solymr widział odległą przeszłość oraz zniszczenie całego świata i ma nadzieję żyć wystarczająco długo, by doczekać końca czasu. |
Sylas Zanj - Człowiek | |
Biografia: Sylas, z zawodu krawiec, obudził się pewnego dnia dokładnie pamiętając, że w poprzednim życiu był potężnym magiem o imieniu Zanj. Teraz wierzy, że powrócił w chwili, gdy świat potrzebuje obrońcy, którym będzie właśnie Sylas Zanj. |
Theodorus - Człowiek | |
Biografia: Theodorus jest bez wątpienia jednym z najlepszych obecnie czarodziei. Niektórzy mówią, że w tym wieku powinien już zrezygnować z pracy, ale jego umysł wciąż pracuje doskonale. Od czasów Rozliczenia przestał nauczać innych i zajął się spisywaniem artefaktów i ich właściwości. |