Na wstępie należy zaznaczyć, że poniższe informacje zawdzięczamy użytkownikowi strony Celestial Heavens o nicku Namerutan. Bez niego wykonanie tej sekcji byłoby niemal niemożliwe, a on sam wyraził zgodę na zamieszczenie tych informacji.
Liczenie wyników w poprzednich częściach było znacznie łatwiejsze niż w części czwartej. Tym razem trzeba brać pod uwagę znacznie więcej czynników, co pokazuje poniższy obrazek:
Wynik końcowy za mapę to:
Wynik za kampanię to średnia wszystkich map pomnożona przez pięć:
Kryteria
1. Czas - Przedział tego kryterium wynosi od 7 do 1500 punktów i obliczamy go według poniższego wzoru:
Trudność mapy: | ||||
Nowicjusz 50% | Śr. zaawansowany 75% | Zaawansowany 100% | Ekspert 125% | Czempion 150% |
Złożoność mapy: | |||||
Nowicjusz | Śr. zaawansowany | Zaawansowany | Ekspert | Czempion | |
Mała mapa | 50 | 100 | 200 | 400 | 750 |
Średnia mapa | 75 | 125 | 225 | 420 | 700 |
Duża mapa | 90 | 150 | 250 | 440 | 650 |
Bardzo duża mapa | 100 | 200 | 300 | 450 | 600 |
Ilość tygodni i rozmiar mapy: | |||||
Mała | Średnia | Duża | Bardzo duża | Czynnik czasu | Premia |
1 | 1-2 | 1-4 | 1-6 | 100 | 250 |
2 | 3-4 | 5-8 | 7-12 | 100 | 100 |
3 | 5-6 | 9-12 | 13-18 | 100 | 50 |
4-8 | 7-16 | 13-32 | 19-48 | 100 | 0 |
9 | 7-18 | 33-36 | 49-54 | 95 | 0 |
10 | 19-20 | 37-40 | 55-60 | 90 | 0 |
11 | 21-22 | 41-44 | 61-66 | 85 | 0 |
12 | 23-24 | 45-48 | 67-72 | 80 | 0 |
13 | 25-26 | 49-52 | 73-78 | 75 | 0 |
14 | 27-28 | 53-56 | 79-84 | 70 | 0 |
15 | 29-30 | 57-60 | 85-90 | 65 | 0 |
16 | 31-32 | 61-64 | 91-96 | 60 | 0 |
17 | 33-34 | 65-68 | 97-102 | 55 | 0 |
18 | 35-36 | 69-72 | 103-108 | 50 | 0 |
19 | 37-38 | 73-76 | 109-114 | 45 | 0 |
20 | 39-40 | 77-80 | 115-120 | 40 | 0 |
21 | 41-42 | 81-84 | 121-126 | 35 | 0 |
Ponad 21 | Ponad 42 | Ponad 84 | Ponad 126 | 30 | 0 |
2. Wygrane bitwy - Jest to liczba punktów jakie można uzyskać po pokonaniu przeciwnika (najwyżej 72 punkty). Ilość punktów zależy od stosunku siły gracza do siły wroga, a wczytanie gry kasuje dotychczas uzyskane punkty.
- Siła bohaterów gracza to 100 * (poziom bohatera + 1).
- Siła bohaterów wroga to 200 * (poziom bohatera + 1).
- Siła stworów dla obu stron to ilość stworzeń * doświadczenie (np. 630 za jednego behemota).
Punkty za wygraną bitwę w zależności od stosunku sił opisuje tabela:
Procentowa siła wroga | Punkty |
1%-65% | 0 |
66%-99% | 10 |
100%-149% | 20 |
150%-199% | 30 |
200%-299% | 40 |
300% lub więcej | 60 |
3. Armia - To kryterium daje najwyżej 24 punkty. Jest to wartość cenowa wszystkich posiadanych stworzeń podzielona przez wartość w zależności od rozmiaru mapy. Jeśli jednostka kosztuje dodatkowe zasoby, to drewno i ruda liczą się jako 62.5, a cenne zasoby jako 125 (wówczas wartość behemota to 3000: 2750 złota plus 2 * 125 za kryształy).
Mała mapa | Średnia mapa | Duża mapa | B. duża mapa |
1000 | 2000 | 4000 | 10000 |
4. Majątek - To suma złota oraz zasobów (drewno i ruda to 62.5, a cenne zasoby to 125) obniżona o ilość zasobów początkowych, a potem podzielona przez wartość w zależności od rozmiaru mapy (co najwyżej 48 punktów).
Mała mapa | Średnia mapa | Duża mapa | B. duża mapa |
500 | 1000 | 2000 | 4000 |
5. Zadania - To kryterium ma różną wartość w zależności od poziomu mapy (najwyżej 96 punktów). Wczytanie gry kasuje punkty za zadania. Ukończenie zadań w bramach lub strażnicach nie wlicza się tutaj.
Mała mapa | Średnia mapa | Duża mapa | B. duża mapa |
48 | 24 | 12 | 8 |
6. Artefakty - Dają co najwyżej 76 punktów.
- Skarby są warte 10 punktów.
- Pomniejsze - 20 punktów.
- Główne - 40 punktów.
- Relikty - 80 punktów.
7. Odkrycia - Dają 12 * % odkrytej mapy (co najwyżej 12 punktów).
8. Najsilniejszy bohater - Wynagradza nas najwyżej 72 punktami. Wymagany poziom zależy od rodzaju mapy (aby osiągnąć 72 pkt. trzeba mieć kolejno 11, 17, 21 i 32 dla małej, średniej, dużej i bardzo dużej mapy). Poziom bohatera w zależności od rozmiaru mapy liczymy następująco:
- Mała: 10 * (poziom - 3)
- Średnia: 6 * (poziom - 4)
- Duża: 5 * (poziom - 5)
- B. duża: 3 * (poziom - 6)
Mała mapa | Średnia mapa | Duża mapa | B. duża mapa |
30 | 15 | 10 | 10 |