Poniższe błędy dotyczą wyłącznie gry w wersji 3.0. Gra bez żadnych dodatków lub łatek posiada ich znacznie więcej.
- Gra może się zawiesić na polu bitwy w czasie ruchu bohatera z jednego miejsca w inne.
- Bitwy na bagnach spowalniają grę.
- Feniksy zaatakowane z dystansu mają zwyczaj pozostać na swoim miejscu.
- Liczba złych czarownic nie wpływa na siłę czaru Wygnanie.
- W czasie oblężeń zdarza się, że jednostki obrońców schodzą z wieży i wchodzą z powrotem, marnując swoje tury.
- W czasie oblężeń zdarza się, że obrońcy atakują własną bramę i pozostają "na niej" fizycznie.
- Armie i bohaterowie nie wykorzystują w pełni swoich punktów ruchu, gdy obiekty które chcą zdobyć są w bezpośrednim sąsiedztwie. Wówczas armia weźmie np. tylko jeden zasób i stanie.
- Jeśli zbliżysz się do zamku wroga, a ma on znacznie silniejszą armię od twojej to i tak nie wyjedzie cię zaatakować. Zrobi to dopiero gdy staniesz przed bramą miasta.
- Jednostki, które podniosły artefakt, nigdy go nie przekażą bohaterowi. Tekst od patcha 3.0 mówi, że zostało to naprawione, jednak tak nie jest.
- Bohaterowie komputerowi podnosząc artefakty często wkładają je do plecaka zamiast ich używać, nawet jeśli mają wolne miejsce. Tak jest np. z Tarczą z Adamantu. Co ciekawe, gdyby ową tarczę zdobyto np. ze Smoczego Miasta, artefakt wylądowałby w lewej ręce, a nie w plecaku.
- Bohaterowie komputerowi nie wymieniają artefaktów na lepsze. Jeśli któryś nosi długi miecz, to nigdy nie założy np. Miecza Bogów, choćby go posiadał.
- Czar armagedon nie zabiera bohaterowi many.
- Zbroja płytowa daje dodatkowe 10 obrony, a nie 20, jak w opisie.
- Miecz dwuręczny daje dodatkowe 12 ataku wręcz, a nie 13, jak w opisie.
- Król upiorów ma błędny opis. Wymaga magii chaosu i szlachectwa, nie zaś magii chaosu, szlachectwa i śmierci.
- Skrypt zwiększający punkty ruchu nie działa.
- Skrypt negowania nie działa.
- Skrypt "pozostałość" czasami nie działa.
- Skrypt "zwiększ poziom" nie daje kolejno po jednym poziomie, lecz sprawdza jakie doświadczenie jest wymagane na następny poziom i takowe rozdaje za każdym zwiększeniem poziomu w sekwencji. W efekcie daje znacznie niższy poziom niż powinien.
- Zdarzenia terminowe w armiach neutralnych i w garnizonach nie działają.
- Dawanie nagrody w skrypcie walki nie działa.
- Skrypt dzielenia działa niepoprawnie na zasadzie - 40:23 = 23.