Ostatnio na naszym forum

  • Problem z uruchomieniem gry
    Autor: confused12, napisano 15 kwietnia 2024 Przejdź
  • HoMM IV - Problemy natury technicznej
    Autor: Avatar, napisano 15 marca 2024 Przejdź
  • Pytania o Heroes 4
    Autor: Tabris, napisano 13 marca 2024 Przejdź

Ostatnio dodane mapy

  • Zerwany Sojusz
    Autor: Jakub Karny, dodano Zobacz
  • Mini przygoda
    Autor: Krzysztof Sz, dodano Zobacz
  • Cztery Królestwa
    Autor: Zurtis, dodano Zobacz

Rezerwat

Rezerwat I - Rezerwat II - Drzewko rozwoju

Podstawowa infrastruktura

Nazwa
Opis
Wymagania
Rada osady
Ten budynek jest zawsze wybudowany. Umożliwia budowanie innych struktur. Gwarantuje 500 złota dziennie. ● brak
Rada miasta
Umożliwia budowanie innych struktur. Gwarantuje 750 złota dziennie. ● Rada osady
2500
10 10
Ratusz
Umożliwia budowanie innych struktur. Gwarantuje 1 000 złota dziennie. ● Rada miasta
2500
10 10
5 5
Fort
W czasie oblężenia miasto będzie okolone murami z bramą liczącą 50 pkt życia. Dodatkowo po wejściu do budynku można zobaczyć wszystkie rodzaje jednostek rekrutowanych w miejscowości, a także je wykupić. 5000
20 20
Cytadela
W czasie oblężenia miasto będzie okolone murami z bramą liczącą 100 pkt życia. (Jednorazowy atak może pozbawić bramę 50 punktów życia). System umocnień wzmocni fosa, po wejściu do której atak wrogich jednostek zmaleje o 25%, a obrona o 20%. Dodatkowo po wejściu do budynku można zobaczyć wszystkie rodzaje jednostek rekrutowanych w miejscowości, a także je wykupić. ● Fort
7500
10 10
Zamek
W czasie oblężenia miasto będzie okolone murami z bramą liczącą 150 pkt życia. (Jednorazowy atak może pozbawić bramę 50 punktów życia). System umocnień wzmocni fosa, po wejściu do której atak wrogich jednostek zmaleje o 25%, a obrona o 20%. Fortyfikacje zyskają także 3 wieże, na których obrońca będzie mógł umieścić swe jednostki - jeśli potrafią strzelać będą mogły to robić ze zwiększoną skutecznością, a każda jednostka na wieży otrzymuje obniżone obrażenia od ostrzału, a także ma dużą premię do obrażeń przeciwko istotom atakującym ją wręcz z dołu. Dodatkowo po wejściu do budynku można zobaczyć wszystkie rodzaje jednostek rekrutowanych w miejscowości, a także je wykupić. ● Cytadela
7500
10 10
Karczma
Umożliwia wykupienie bohaterów. W Rezerwacie można rekrutować Łuczników i Druidów, a także Rycerzy, Kapłanów, oraz Złodziei i Czarowników. Po wykupieniu bohatera można go ponownie wynająć po 7 dniach. 500
2
Gildia Łowców
Umożliwia kupno następujących przedmiotów: Zbroi skórzanej, Długiego łuku, Tarczy, a także mikstur: Nieśmiertelności, Odporności na ciosy, Siły, Wytrzymałości, Many, Przywrócenia 3500
20
Karawana
Dzięki karawanie można rekrutować armię z posiadanych przez gracza siedlisk, a także wysyłać oddziały z i do miast z Karawanami. Jeśli wrogi oddział zasłania drogę nie możemy skomunikować blokowanego punktu. Tempo karawany wynosi 30 i ignoruje ona ograniczenia w ruchu terenów przez które przechodzi. Posiadanie stoczni (czy w mieście, czy lokacji) umożliwia przewóz przez akweny. Nawet jeśli miasto zmieni właściciele, wysłana karawana trafi do miasta. ● Fort
4000
10
Stocznia
Możliwa do postawienia tylko, gdy miasto ma dostęp do wody. Umożliwia budowę okrętów (10 drewna i 1 000 złota). 2000
20
Więzienie
Budynek jest zawsze wzniesiony, nawet jeśli jest zablokowany w edytorze map. Pokonani bohaterowie wrogich graczy trafiają do najbliższego więzienia. Jeśli przeciwnik, lub jego sojusznik zajmie miasto zostaną wypuszczeni. ● brak

Siedliska jednostek

Nazwa
Opis
Wymagania
Wilcza jama
Umożliwia wynajem wilków. ● Fort
1500
Drzewa Fae
Umożliwia wynajem rusałek. ● Fort
1500
Tygrysia jama
Umożliwia wynajem białych tygrysów. ● Święty gaj
● Siedlisko 1 poziomu
3000
6
Domek na drzewie
Umożliwia wynajem elfów. ● Gildia łowców
● Siedlisko 1 poziomu
3000
6
Gryfie skały
Umożliwia wynajem gryfów. ● Cytadela
● Siedlisko 2 poziomu
6500
6 10
4
Polana jednorożców
Umożliwia wynajem jednorożców. ● Tęcza
● Siedlisko 2 poziomu
6500
12
6
Stos
Umożliwia wynajem feniksów. ● Portal istot
● Siedlisko 3 poziomu
14000
16
20 10
Magiczny las
Umożliwia wynajem czarodziejskich smoków. ● Konserwatorium Chaosu
● Siedlisko 3 poziomu
14000
14 6
7 7 7 7

Infrastruktura magiczna

Nazwa
Opis
Wymagania
Dom druidów - poziom 1
Umożliwia naukę trzech czarów pierwszego poziomu magii Natury. Bohater, który odwiedzi miasto odzyska do 35% swej maksymalnej ilości many. Jeśli spędzi w mieście noc, odzyska ją całkowicie. 1000
2 2
1
Dom druidów - poziom 2
Umożliwia naukę trzech czarów drugiego poziomu magii Natury. Bohater, który odwiedzi miasto odzyska do 50% swej maksymalnej ilości many. Jeśli spędzi w mieście noc, odzyska ją całkowicie. ● Dom druidów - poziom 1
1000
1
Dom druidów - poziom 3
Umożliwia naukę dwóch czarów trzeciego poziomu magii Natury. Bohater, który odwiedzi miasto odzyska do 65% swej maksymalnej ilości many. Jeśli spędzi w mieście noc, odzyska ją całkowicie. ● Dom druidów - poziom 2
1000
1
Dom druidów - poziom 4
Umożliwia naukę dwóch czarów czwartego poziomu magii Natury. Bohater, który odwiedzi miasto odzyska do 80% swej maksymalnej ilości many. Jeśli spędzi w mieście noc, odzyska ją całkowicie. ● Dom druidów - poziom 3
1000
1
Dom druidów - poziom 5
Umożliwia naukę jednego czaru piątego poziomu magii Natury. Bohater, który odwiedzi miasto odzyska ją całkowicie. ● Dom druidów - poziom 4
1000
1
Konserwatorium Życia
Umożliwia naukę czarów ze sfery magii Życia. Ich poziom zależy od poziomu Domu druidów. Liczba zaś wynosi po dwa czary poziomów 1-3, a po jednym poziomów 4-5. ● Dom druidów - poziom 1
2500
4 4
Konserwatorium Chaosu
Umożliwia naukę czarów ze sfery magii Chaosu. Ich poziom zależy od poziomu Domu druidów. Liczba zaś wynosi po dwa czary poziomów 1-3, a po jednym poziomów 4-5. ● Dom druidów - poziom 1
2500
2 2
2

Budynki specjalne

Nazwa
Opis
Wymagania
Tęcza
Wszystkie oddziały, które odwiedzą miasto otrzymają +2 do szczęścia. Efekt utrzymuje się do najbliższej bitwy. 1500
1 1
Święty gaj
Bohaterowie odwiedzający to miasto otrzymają +3 do swego limitu punktów many i tyleż do jej aktualnej liczby. Premia działa jednorazowo. 1000
4
1
Portal istot
W portalu można rekrutować istoty należące do sfery Natury, ale niemożliwe do wykupienia w Rezerwacie. Są to leprekauny, satyry, żywiołaki, osetnice, modliszki. Tygodniowo można wykupić istoty warte łącznie 700 punktów doświadczenia. ● Dom druidów - poziom 1
● Siedlisko 3 poziomu
6500
10
5
Kamienie przywołań
Zwiększa dochody gracza o 3 000 złota, a także zwiększa siłę zaklęć przywołujących o 25%. ● Posiadanie artefaktu: Graal