Ostatnio na naszym forum

  • HoMM IV - Problemy natury technicznej
    Autor: Avatar, napisano 15 marca 2024 Przejdź
  • Pytania o Heroes 4
    Autor: Tabris, napisano 13 marca 2024 Przejdź
  • Spolszczenie Equilibris
    Autor: Bajdek, napisano 13 stycznia 2024 Przejdź

Ostatnio dodane mapy

  • Mini przygoda
    Autor: Krzysztof Sz, dodano Zobacz
  • Cztery Królestwa
    Autor: Zurtis, dodano Zobacz
  • Bagno
    Autor: N. N., dodano Zobacz

Akademia

Akademia I - Akademia II - Drzewko rozwoju

Podstawowa infrastruktura

Nazwa
Opis
Wymagania
Rada osady
Ten budynek jest zawsze wybudowany. Umożliwia budowanie innych struktur. Gwarantuje 500 złota dziennie. ● brak
Rada miasta
Umożliwia budowanie innych struktur. Gwarantuje 750 złota dziennie. ● Rada osady
2500
10 10
Ratusz
Umożliwia budowanie innych struktur. Gwarantuje 1 000 złota dziennie. ● Rada miasta
2500
10 10
5 5
Fort
W czasie oblężenia miasto będzie okolone murami z bramą liczącą 50 pkt życia. Dodatkowo po wejściu do budynku można zobaczyć wszystkie rodzaje jednostek rekrutowanych w miejscowości, a także je wykupić. 5000
20 20
Cytadela
W czasie oblężenia miasto będzie okolone murami z bramą liczącą 100 pkt życia. (Jednorazowy atak może pozbawić bramę 50 punktów życia). System umocnień wzmocni fosa, po wejściu do której atak wrogich jednostek zmaleje o 25%, a obrona o 20%. Dodatkowo po wejściu do budynku można zobaczyć wszystkie rodzaje jednostek rekrutowanych w miejscowości, a także je wykupić. ● Fort
7500
10 10
Zamek
W czasie oblężenia miasto będzie okolone murami z bramą liczącą 150 pkt życia. (Jednorazowy atak może pozbawić bramę 50 punktów życia). System umocnień wzmocni fosa, po wejściu do której atak wrogich jednostek zmaleje o 25%, a obrona o 20%. Fortyfikacje zyskają także 3 wieże, na których obrońca będzie mógł umieścić swe jednostki - jeśli potrafią strzelać będą mogły to robić ze zwiększoną skutecznością, a każda jednostka na wieży otrzymuje obniżone obrażenia od ostrzału, a także ma dużą premię do obrażeń przeciwko istotom atakującym ją wręcz z dołu. Dodatkowo po wejściu do budynku można zobaczyć wszystkie rodzaje jednostek rekrutowanych w miejscowości, a także je wykupić. ● Cytadela
7500
10 10
Karczma
Umożliwia wykupienie bohaterów. W Akademii można rekrutować Lordów i Magów, a także Rycerzy Śmierci, Nekromantów, oraz Rycerzy i Kapłanów. Po wykupieniu bohatera można go ponownie wynająć po 7 dniach. 500
2
Sklep alchemika
Umożliwia kupno następujących przedmiotów: Laski maga, Kolczugi, Teleskopu, a także mikstur: Nieśmiertelności, Odporności na Ogień, Przywrócenia i Zimna, oraz Flakonika lepkiej cieczy. 3000
4 4
1 1 1 1
Karawana
Dzięki karawanie można rekrutować armię z posiadanych przez gracza siedlisk, a także wysyłać oddziały z i do miast z Karawanami. Jeśli wrogi oddział zasłania drogę nie możemy skomunikować blokowanego punktu. Tempo karawany wynosi 30 i ignoruje ona ograniczenia w ruchu terenów przez które przechodzi. Posiadanie stoczni (czy w mieście, czy lokacji) umożliwia przewóz przez akweny. Nawet jeśli miasto zmieni właściciele, wysłana karawana trafi do miasta. ● Fort
4000
10
Stocznia
Możliwa do postawienia tylko, gdy miasto ma dostęp do wody. Umożliwia budowę okrętów (10 drewna i 1 000 złota). 2000
20
Więzienie
Budynek jest zawsze wzniesiony, nawet jeśli jest zablokowany w edytorze map. Pokonani bohaterowie wrogich graczy trafiają do najbliższego więzienia. Jeśli przeciwnik, lub jego sojusznik zajmie miasto zostaną wypuszczeni. ● brak

Siedliska jednostek

Nazwa
Opis
Wymagania
Krasnoludzkie kopalnie
Umożliwia wynajem krasnoludów. ● Fort
1500
Pagórek niziołków
Umożliwia wynajem niziołków. ● Fort
1500
Fabryka golemów
Umożliwia wynajem złotych golemów. ● Instytut magii - poziom 1
● Siedziba 1 poziomu
3000
6
Wieża maga
Umożliwia wynajem magów. ● Instytut magii - poziom 1
● Siedziba 1 poziomu
2750
1 1 1 1
Złoty pawilon
Umożliwia wynajem nag. ● Skarbiec
● Siedziba 2 poziomu
6250
8 8
4
Ołtarz życzeń
Umożliwia wynajem dżinnów. ● Biblioteka kościelna
● Siedziba 2 poziomu
6250
12
Fabryka smoków
Umożliwia wynajem smoczych golemów. ● Sklep alchemika
● Uniwersytet
● Siedlisko 3 poziomu
14000
12 30
4 4 4 4
Zamek w chmurach
Umożliwia wynajem tytanów. ● Zamek
● Siedlisko 3 poziomu
14000
16 16
20

Infrastruktura magiczna

Nazwa
Opis
Wymagania
Instytut magii - poziom 1
Umożliwia naukę trzech czarów pierwszego poziomu magii Ładu. Bohater, który odwiedzi miasto odzyska do 35% swej maksymalnej ilości many. Jeśli spędzi w mieście noc, odzyska ją całkowicie. 1000
2 2
1
Instytut magii - poziom 2
Umożliwia naukę trzech czarów drugiego poziomu magii Ładu. Bohater, który odwiedzi miasto odzyska do 50% swej maksymalnej ilości many. Jeśli spędzi w mieście noc, odzyska ją całkowicie. ● Instytut magii - poziom 1
1000
1
Instytut magii - poziom 3
Umożliwia naukę dwóch czarów trzeciego poziomu magii Ładu. Bohater, który odwiedzi miasto odzyska do 65% swej maksymalnej ilości many. Jeśli spędzi w mieście noc, odzyska ją całkowicie. ● Instytut magii - poziom 2
1000
1
Instytut magii - poziom 4
Umożliwia naukę dwóch czarów czwartego poziomu magii Ładu. Bohater, który odwiedzi miasto odzyska do 80% swej maksymalnej ilości many. Jeśli spędzi w mieście noc, odzyska ją całkowicie. ● Instytut magii - poziom 3
1000
1
Instytut magii - poziom 5
Umożliwia naukę czaru piątego poziomu magii Ładu. Bohater, który odwiedzi miasto ją całkowicie. ● Instytut magii - poziom 4
1000
1
Biblioteka kościelna
Umożliwia naukę czarów ze sfery magii Życia. Ich poziom zależy od poziomu Instytutu magii. Liczba zaś wynosi po dwa czary poziomów 1-3, a po jednym poziomów 4-5. ● Instytut magii - poziom 1
2500
4 4
Biblioteka nekromancka
Umożliwia naukę czarów ze sfery magii Śmierci. Ich poziom zależy od poziomu Instytutu magii. Liczba zaś wynosi po dwa czary poziomów 1-3, a po jednym poziomów 4-5. ● Instytut magii - poziom 1
2500
2 2
2

Budynki specjalne

Nazwa
Opis
Wymagania
Skarbiec
Zwiększa dochody posiadacza, poprzez zwiększenie ilości złota posiadanej przez niego na koniec tury. Oprocentowanie Skarbca wynosi 1,37%. ● Fort
● Rada miasta
6000
5 10
Uniwersytet
Zapewnia możliwość nauczenia się czterech umiejetności na poziomie podstawowym. Są one losowane spośród umiejętności Magii Życia, Ładu, Śmierci, Szlachectwa, Zwiadu. Jeśli bohater nie ma wymaganej zdolności głównej na może się jej nauczyć w miejsce domyślnej. Koszt nauki wynosi 2000 złota. ● Fort
5750
5 5
2 2
Wielka biblioteka
Zwiększa dochody posiadacza o 3000 złota. Zwiększa też siłę zaklęć Ładu o 50%. Jeśli bohater posiada przynajmniej Instytut magii poziomu 1, czy konserwatoria, może się nauczyć wszystkich dostępnych w mieście czarów wszystkich poziomów bez konieczności rozbudowania Instytutu. Jeśli jednak to zrobi za każdy poziom powyżej 1, zwiększy się ilość many odwiedzającego bohatera o 25% za poziom. Na 5 poziomie bonus wyniesie 100%. ● Posiadanie artefaktu: Graal