Ostatnio na naszym forum

  • Problem z uruchomieniem gry
    Autor: confused12, napisano 15 kwietnia 2024 Przejdź
  • HoMM IV - Problemy natury technicznej
    Autor: Avatar, napisano 15 marca 2024 Przejdź
  • Pytania o Heroes 4
    Autor: Tabris, napisano 13 marca 2024 Przejdź

Ostatnio dodane mapy

  • Zerwany Sojusz
    Autor: Jakub Karny, dodano Zobacz
  • Mini przygoda
    Autor: Krzysztof Sz, dodano Zobacz
  • Cztery Królestwa
    Autor: Zurtis, dodano Zobacz

Przystań

Przystań I - Przystań II - Drzewko rozwoju

Podstawowa infrastruktura

Nazwa
Opis
Wymagania
Rada osady
Ten budynek jest zawsze wybudowany. Umożliwia budowanie innych struktur. Gwarantuje 500 złota dziennie. ● brak
Rada miasta
Umożliwia budowanie innych struktur. Gwarantuje 750 złota dziennie. ● Rada osady
2500
10 10
Ratusz
Umożliwia budowanie innych struktur. Gwarantuje 1 000 złota dziennie. ● Rada miasta
2500
10 10
5 5
Fort
W czasie oblężenia miasto będzie okolone murami z bramą liczącą 50 pkt życia. Dodatkowo po wejściu do budynku można zobaczyć wszystkie rodzaje jednostek rekrutowanych w miejscowości, a także je wykupić. 5000
20 20
Cytadela
W czasie oblężenia miasto będzie okolone murami z bramą liczącą 100 pkt życia. (Jednorazowy atak może pozbawić bramę do 50 punktów życia). System umocnień wzmocni fosa, po wejściu do której atak wrogich jednostek zmaleje o 25%, a obrona o 20%. Dodatkowo po wejściu do budynku można zobaczyć wszystkie rodzaje jednostek rekrutowanych w miejscowości, a także je wykupić. ● Fort
7500
10 10
Zamek
W czasie oblężenia miasto będzie okolone murami z bramą liczącą 150 pkt życia. (Jednorazowy atak może pozbawić bramę 50 punktów życia). System umocnień wzmocni fosa, po wejściu do której atak wrogich jednostek zmaleje o 25%, a obrona o 20%. Fortyfikacje zyskają także 3 wieże, na których obrońca będzie mógł umieścić swe jednostki - jeśli potrafią strzelać będą mogły to robić ze zwiększoną skutecznością, a każda jednostka na wieży otrzymuje obniżone obrażenia od ostrzału, a także ma dużą premię do obrażeń przeciwko istotom atakującym ją wręcz z dołu. Dodatkowo po wejściu do budynku można zobaczyć wszystkie rodzaje jednostek rekrutowanych w miejscowości, a także je wykupić. ● Cytadela
7500
10 10
Karczma
Umożliwia wykupienie bohaterów. W przystanie można zrekrutować Rycerza i Kapłana, a także Lorda, Maga, oraz Łucznika i Druida. Po wykupieniu bohatera można go ponownie wynająć po 7 dniach. 500
2
Zakon paladynów
Umożliwia kupno następujących przedmiotów: Zbroi płytowej, Długiego miecza, a także mikstur: Nieśmiertelności, Zdrowia, Przywrócenia, Odporności na Ogień 3000
14
Karawana
Dzięki karawanie można rekrutować armię z posiadanych przez gracza siedlisk, a także wysyłać oddziały z i do miast z Karawanami. Jeśli wrogi oddział zasłania drogę nie możemy skomunikować blokowanego punktu. Tempo karawany wynosi 30 i ignoruje ona ograniczenia w ruchu terenów przez które przechodzi. Posiadanie stoczni (czy w mieście, czy lokacji) umożliwia przewóz przez akweny. Nawet jeśli miasto zmieni właściciele, wysłana karawana trafi do miasta. ● Fort
4000
10
Stocznia
Możliwa do postawienia tylko, gdy miasto ma dostęp do wody. Umożliwia budowę okrętów (10 drewna i 1 000 złota). 2000
20
Więzienie
Budynek jest zawsze wzniesiony, nawet jeśli jest zablokowany w edytorze map. Pokonani bohaterowie wrogich graczy trafiają do najbliższego więzienia. Jeśli przeciwnik, lub jego sojusznik zajmie miasto zostaną wypuszczeni. ● brak

Siedliska jednostek

Nazwa
Opis
Wymagania
Gildia giermków
Umożliwia wynajem giermków. ● Fort
1500
Strzelnica
Umożliwia wynajem kuszników. ● Fort
1500
Strażnica
Umożliwia wynajem pikinierów. ● Karczma
● Siedlisko 1 poziomu
3000
3 3
Fabryka balist
Umożliwia wynajem balist. ● Strzelnica
3000
6
Koszary
Umożliwia wynajem krzyżowców. ● Zakon Paladynów
● Siedlisko 2 poziomu
6250
12 12
Klasztor
Umożliwia wynajem mnichów. ● Opactwo
● Siedlisko 2 poziomu
6250
4 4
8
Bractwo rycerskie
Umożliwia wynajem czempionów. ● Stajnie
● Zakon paladynów
● Siedlisko 3 poziomu
14000
40 32
Ołtarz światła
Umożliwia wynajem aniołów. ● Seminarium
● Siedlisko 3 poziomu 14000
12 10
15 12

Infrastruktura magiczna

Nazwa
Opis
Wymagania
Święta katedra - poziom 1
Umożliwia naukę trzech czarów pierwszego poziomu magii Życia. Bohater, który odwiedzi miasto odzyska do 35% swej maksymalnej ilości many. Jeśli spędzi w mieście noc, odzyska ją całkowicie. 1000
3 3
Święta katedra - poziom 2
Umożliwia naukę trzech czarów drugiego poziomu magii Życia. Bohater, który odwiedzi miasto odzyska do 50% swej maksymalnej ilości many. Jeśli spędzi w mieście noc, odzyska ją całkowicie. ● Święta katedra - poziom 1
1000
1 1
Święta katedra - poziom 3
Umożliwia naukę dwóch czarów trzeciego poziomu magii Życia. Bohater, który odwiedzi miasto odzyska do 65% swej maksymalnej ilości many. Jeśli spędzi w mieście noc, odzyska ją całkowicie. ● Święta katedra - poziom 2
1000
1 1
Święta katedra - poziom 4
Umożliwia naukę dwóch czarów czwartego poziomu magii Życia. Bohater, który odwiedzi miasto odzyska do 80% swej maksymalnej ilości many. Jeśli spędzi w mieście noc, odzyska ją całkowicie. ● Święta katedra - poziom 3
1000
1 1
Święta katedra - poziom 5
Umożliwia naukę czaru piątego poziomu magii Życia. Bohater, który odwiedzi miasto odzyska całkowicie swą manę. ● Święta katedra - poziom 4
1000
1 1
Zakon ładu
Umożliwia naukę czarów ze sfery magii Ładu. Ich poziom zależy od poziomu Świętej katedry. Liczba zaś wynosi po dwa czary poziomów 1-3, a po jednym poziomów 4-5. ● Święta katedra - poziom 1
2500
2 2
2
Zakon natury
Umożliwia naukę czarów ze sfery magii Natury. Ich poziom zależy od poziomu Świętej katedry. Liczba zaś wynosi po dwa czary poziomów 1-3, a po jednym poziomów 4-5. ● Święta katedra - poziom 1
2500
2 2
2

Budynki specjalne

Nazwa
Opis
Wymagania
Opactwo
Wszystkie oddziały, które odwiedzą miasto otrzymają +2 do morale. Efekt utrzymuje się do najbliższej bitwy. 1000
4 4
Seminarium
Bohaterowie mogą za 2 000 złota nauczyć się podstawowego poziomu wybranych umiejętności. Mogą nauczyć się umiejętności z zakresu Taktyki, Walki, Magii Życia i Ładu. ● Opactwo
5750
5 5
2 2
Stajnie
Zwiększa o 5 ilość ruchu oddziałów, które odwiedzą miasto. Efekt utrzymuje się przez tydzień. 2750
10
Święty Awatar
Zwiększa o 3 000 złota dochody właściciela. Zwiększa siłę czarów ze sfery magii Życia o 50%. ● Posiadanie artefaktu: Graal