Ostatnio na naszym forum

  • Spolszczenie Equilibris
    Autor: Agon, napisano 24 lutego 2017 Przejdź
  • Wychodzenie jednostek z miasta problem
    Autor: Piotro, napisano 22 stycznia 2017 Przejdź
  • World Championship 2016 Heroes 4 online
    Autor: Huk, napisano 10 grudnia 2016 Przejdź

Ostatnio dodane mapy

  • Dziedzictwo
    Autor: Tabris, dodano 15 stycznia 2017 Zobacz
  • Zdobyć górę
    Autor: Bychosław Wielki, dodano 21 grudnia 2016 Zobacz
  • Porachunki
    Autor: Hieronim, dodano 12 listopada 2015 Zobacz

Bohaterowie

Bohaterowie mocy i magii w czwartej odsłonie serii zmienili się względem poprzednich, dlatego warto opisać mechanikę, wedle której funkcjonują w grze. Przede wszystkim zaczęli brać bezpośredni udział w walce. Sprawiło to, że można potraktować ich jako jednostki - mają takie parametry jak liczbę punktów życia, zadawanych obrażeń, ataku, obrony, many et cetera. Generalnie jednak silnie różnią się od jednostek - mogą gromadzić przedmioty, doświadczenie, zajmować miasta i inne obiekty, rozwijać swe umiejętności, uczyć się czarów. Bez bohaterów nadal nie sposób wyobrazić sobie wygranej.

Każde stronnictwo ma swoich herosów bazowych. Za wyjątkiem stronnictwa Mocy, jest ich dwójka - jeden powiązany z mocą, a drugi z magią. Każdy z nich ma jedną umiejętność główną i jedną z powiązanych z nią na poziomie podstawowym. Wyróżnia się tu po raz kolejny Moc - jej heros ma zestaw trzech umiejętności.

Od zera wykupienia do overpowera

Aby móc wykupić bohatera musimy udać się do Karczmy, gdzie mamy możliwość zrekrutowania naszego herosa. Jeśli wybierzemy zgodnego ze stronnictwem miasta będzie to nas kosztować 1 500 złota. Jeśli natomiast wybierzemy bohatera z sojuszniczej frakcji, zapłacimy 2 000. Warto odnotować, że na mapie też zdarzają się Karczmy - mamy tam pełen zestaw herosów, którzy kosztują 2000 złota od głowy. Inną metodą pozyskiwania jest uwalnianie ich z więzień, co nic nie kosztuje, ale też nie mamy wpływu na to kogo oswobadzamy. Dodatkowo w momencie rekrutacji możemy nadać własne imię bohaterowi. Naszą inwencję jednak ogranicza liczba znaków i brak polskich znaków.

Bohaterowie za wygranie (i przeżycie) walki, odwiedzenie niektórych obiektów, wypełnienie misji, rozdanie chłopstwu złota ze skrzynki lub zrządzeniem twórcy mapy w wyniku zdarzenia otrzymują doświadczenie. Gdy jego ilość przekroczy pewien pułap, awansują na wyższy poziom doświadczenia. Zyskują wówczas bonus do zadawanych obrażeń, +10 do punktów życia, a także mogą zwiększyć swe umiejętności. Jeśli bohater ma rozwinięte talenty z dwóch rodzajów, otrzymuje klasę zaawansowaną - co wiąże się z dodatkowym (na ogół skromnym) bonusem. Gdy ma rozwinięte trzy lub więcej z umiejętności głównych, to o jego klasie zadecyduje to, jak wysoce opanował dane zdolności - wówczas wygrywają te, które ma najlepiej wyuczone. Wyjątkiem jest klasa Arcymaga, która wymaga opanowania trzech spośród pięciu szkół magii.

Wysoce rozwinięty bohater staje się jednoosobową armią, jednak zanim to osiągnie, albo nawet już po osiągnięciu tego statusu może zostać zabity. Wówczas jego ikona staje się nagrobkiem i nie może uczestniczyć w bitwie. W takiej sytuacji owy nagrobek należy dostarczyć do Sanktuarium albo do dowolnego przyjaznego miasta - wówczas bohater zostanie przywrócony do życia. Warto zauważyć, że jeśli polegnie podczas oblężenia (cudzego) miasta, które jednak zakończy się powodzeniem oblegających - zostanie on wskrzeszony tak szybko, że zdoła jeszcze zyskać doświadczenie za walkę i zająć samo miasto, które bez bohaterów zdobyte by być nie mogło.
To dzieje się w wypadku gdy bohater polegnie, walcząc z neutralnym przeciwnikiem. W razie przegranej bitwy z innym graczem, bohater znajdzie się w Więzieniu najbliższego miasta zwycięzcy i będzie trzeba zeń odbić nieszczęśnika.