Bohaterowie ci wyróżniają się przede wszystkim tym, że nie pojawiają się w standardowych scenariuszach. Tylko grając w daną kampanię możemy walczyć (z) danym herosem. Niemożność gry objawia się zablokowaniem możliwości wylosowania tychże postaci w opcjach scenariusza - jeśli sobie tego życzymy można ich odblokować. Poza tym niczym nie różnią się od standardowych bohaterów jeśli chodzi o statystyki, awansowanie, czy możliwe do rozwinięcia umiejętności. Warto jednak zauważyć, że bywa tak, iż zaczynają z niestandardowymi bazowymi umiejętnościami, a także niektórzy z nich dorobili się własnych modeli.
Bohaterowie ze standardowych kampanii
|
Lord Lysander - Człowiek |
Klasa - Rycerz |
Biografia: Gdy Lysander był dzieckiem, jego rodzinę zaatakowali nekromanci, zabijając rodziców i rozdzielając go od rodzeństwa. Podczas ataku został ranny i był przez kilka lat sparaliżowany. Pełne cierpień dzieciństwo sprawiło, że Lysander dokonał później wielu wspaniałych czynów, których kulminacją było założenie Królestwa Palaedry. |
Kampania - Prawdziwe ostrze |
|
Sir Kentaine - Człowiek |
Klasa - Rycerz |
Biografia: Sir Kentaine został pasowany z giermka na rycerza, kiedy w pojedynkę ocalił życie króla w czasie próby zamachu. Jego długa kariera Miecznika u boku Króla, stała się wkrótce obiektem wielu opowieści. W większości z nich Kentaine stawiany jest jako wzór idealnego rycerza. |
Kampania - Prawdziwe ostrze |
|
Sir Worton - Człowiek |
Klasa - Rycerz |
Biografia: Worton, najmłodszy syn legendarnego miecznika, Sir Ketaina zawsze czuł, że nie zdoła dorównać wspaniałej reputacji swego ojca, więc nawet nie próbował. Ma wiele kontaktów w światku przestępczym i gotów jest zrobić właściwie wszystko, aby zdobyć to czego pragnie. |
Kampania - Prawdziwe ostrze |
|
Desette - Człowiek |
Klasa - Kapłan |
Biografia: Desette to hoża małżonka legendarnego Sir Kentaina, miecznika Króla Gryphonhearta. Pogodnie spędziła większość swoich dni, zajmując się wychowaniem dzieci i pielęgnacją ogrodu, ale obecne, trudne czasy w nowym świecie zmusiły ją do odegrania bardziej aktywnej roli w polityce Palaedry. |
Kampania - Prawdziwe ostrze |
|
Shaera - Elf |
Klasa - Łucznik |
Biografia: Shaera bardzo kocha swego ojca, mimo że Gramin czasami bywa nadopiekuńczy. Choć uważana jest za jedną z największych piękności na Dworze Elfów, od tańców i miłostek woli zajmować się szkoleniem swych drapieżnych ptaków. |
Kampania - Elwin i Shaera |
|
Gramin - Elf |
Klasa - Łucznik |
Biografia: Gramin to zawodowy żołnierz, który wstąpił w szeregi Gwardii Leśnej gdy tylko osiągnął wymagany wiek. Bez reszty poświęca się obronie swego ludu, a także swej córce, Shaerze. Jest samotnym ojcem (matka Shaery umarła, gdy ta była jeszcze dzieckiem) i trudno mu często wybrać pomiędzy obowiązkami a miłością do córki. |
Kampania - Elwin i Shaera |
|
Lord Harke - Elf |
Klasa - Łucznik |
Biografia: Harke przyszedł na świat w jednym ze szlacheckich rodów AvLee i jego przeznaczeniem było życie na elfickim dworze, a w przyszłości może nawet przewodzenie wszystkim elfom. Kiedy jednak dołączył do Gwardii Leśnej, pokochał bitewny zamęt i pozostał tam jednym z dowódców na dłużej niż ktokolwiek mógł się spodziewać. |
Kampania - Elwin i Shaera |
|
Elwin - Elf |
Klasa - Druid |
Biografia: Elwina bardziej pociąga wystawne dworskie życie niż spokój i cisza lasu. Ten wysoki, smukły elf żyje chwilą i gdyby nie jego czarujący charakter, byłby zapewne ignorowany na elfickim dworze. Ale Elwina nigdy nie można ignorować. |
Kampania - Elwin i Shaera |
|
Tawni Balfour - Człowiek |
Klasa - Złodziej |
Biografia: Tawni wychowywała się w brudnych miastach portowych i chcąc przeżyć musiała wykazać się bezwzględnością, wyrachowaniem i ambicją. Gdy ta nieokiełznana i wolna kobieta została piratem, szybko ruszyła w ślady swego niesławnego ojca i stała się postrachem mórz. Jednak niezależnie od tego, jak wielkie zdobywa łupy, zawsze jest jej za mało. |
Kampania - Córka pirata |
|
Captain Swift - Człowiek |
Klasa - Złodziej |
Biografia: Swift to niesławny kapitan pirackiego okrętu „Zabójca”. Choć jest bezlitosny, to czasami wykazuje się poczuciem honoru, z którego kpią inni piraci. Możliwe, że jest trochę prawdy w plotce, jakoby Swift był niegdyś admirałem królewskiej floty. |
Kampania - Córka pirata |
|
Pete Girly - Człowiek |
Klasa - Złodziej |
Biografia: Pete jest znany ze swych umiejętności w torturowaniu i przesłuchiwaniu. Niebezpiecznie mieć go za wroga, ale nie można mu także ufać gdy ma się w nim sprzymierzeńca. Swój przydomek zawdzięcza wyjątkowo długim blond włosom. Teraz jest dumny z przezwiska, ale człowiek, który je wymyślił od dawna gryzie ziemię. |
Kampania - Córka pirata |
|
Cyrca - Półmeduza |
Klasa - Czarownik |
Biografia: Cyrca jest córką potężnej meduzy – czarodziejki oraz człowieka – nekromanty. Ruszyła w ślady matki i została przywódczynią swego ludu. Choć nie jest prawdziwą meduzą (i nie może zamieniać spojrzeniem w kamień), sprawuje rządy dzięki swemu wielkiemu talentowi do magii. |
Kampania - Córka pirata |
|
Suraze - Demon |
Klasa - Rycerz śmierci |
Biografia: Suraze to prastary i charyzmatyczny demon, który był świadkiem zniszczenia dwóch światów i zrozumiał w końcu, że nic z tego nie wyniósł. Suraze znudził się już ciągłym zniszczeniem i teraz pragnie władzy oraz bogactwa (no i może jakiejś wojny, od czasu do czasu). |
Kampania - Pół-Martwy |
|
Gauldoth Pół-Martwy - Półnieumarły |
Klasa - Nekromanta |
Biografia: Najwcześniejsze wspomnienie Gauldotha wiąże się z ukąszeniem przez wampira. Podczas Rozliczenia ogień strawił większość jego ciała, a źle rzucone zaklęcie zamieniło go w istotę na wpół żywą i na wpół nieumarłą. Gauldoth próbuje znaleźć odpowiedź na pytanie co mogło doprowadzić do powstania istoty takiej jak on. |
Kampania - Pół-Martwy |
|
Kalibarr - Lisz |
Klasa - Nekromanta |
Biografia: Kalibarr to lisz-nekromanta, który uratował Gauldotha z podziemi i mianował go swym protegowanym. Choć Kalibarr włada wręcz niewiarygodną mocą, jego imię jest raczej nieznane innym nekromantom. |
Kampania - Pół-Martwy |
|
Tharj - Krasnolud |
Klasa - Lord |
Biografia: W ciągu zeszłego stulecia Tharj brał udział w większości ważnych bitew, które rozegrały się na terenie Antagarich. Występował w nich zarówno jako najemnik jak i oficer armii Erathii i AvLee. To uparty służbista, który zawsze dąży do określonego celu. |
Kampania - Cena pokoju |
|
Emilia - Człowiek |
Klasa - Mag |
Biografia: Emilia dorastała w prostej rodzinie, będąc jedyną córką szklarza zatrudnionego przez alchemika. Rozliczenie przyniosło śmierć całej jej rodziny, a sama również zapewne by zginęła gdyby nie dobroć pewnej starej czarodziejki. Obecnie Emilia jest inteligentną, młodą kobietą o silnym poczuciu sprawiedliwości. |
Kampania - Cena pokoju |
|
Genevieve Seymour - Człowiek |
Klasa - Mag |
Biografia: Genevieve to kobieta, która kieruje się głównie ambicją, przez co jest chłodna w stosunku do innych. Ma może paru przyjaciół, ale nigdy ich nie potrzebowała. Została wychowana w zamtuzie i żyła na skraju nędzy, ale dzięki zaradności przetrwała swe trudne dzieciństwo. |
|
Gavin Magnus - Człowiek (?) |
Klasa - Mag |
Biografia: Gavin Magnus, znany również jako Nieśmiertelny Król, jest dumnym władcą Bracady i jednym z najpotężniejszych żywych czarodziei. |
Kampania - Cena pokoju |
|
Pherlon - Człowiek |
Klasa - Mag |
Biografia: Ogólnie rzecz biorąc, życie Pherlona nie obfitowało w jakieś szczególne wydarzenia, wyjąwszy może napady piratów na jego statek. Był bogaty, biedny, znowu bogaty i znów biedny. Kiedyś się też zakochał, ożenił i odkochał. Dlatego też Pherlon rozwinął w sobie nieprzebrane pokłady cierpliwości i praktyczne spojrzenie na życie. |
|
Waerjak - Człowiek |
Klasa - Barbarzyńca |
Biografia: Waerjak wychował się bez plemienia i bez rodziny, wędrując po świecie ze swym przybranym ojcem. Ale nigdy nie zapomniał o krwi barbarzyńców płynącej w jego żyłach. Ten inteligentny, światowy mężczyzna ma teraz nadzieję przywrócić swemu narodowi dawno zapomnianą chwałę i honor. |
Kampania - Chwała dni minionych |
Bohaterowie z kampanii The Gathering Storm
|
Alita - Człowiek |
Klasa - Kapłan |
Biografia: Alita Eventide została wychowana jako kapłanka i zawsze ciekawiła ją tajemnica śmierci. Pomimo wszechobecnej groźby ulegnięcia pokusie ciemności, parała się potajemnie magią Śmierci, utrzymując zarazem umiejętność posługiwania się magią Życia. Gdy jednak odkryto, że poświęciła się dwóm szkołom magii, została wydziedziczona przez rodzinę i wykluczona ze stanu kapłańskiego. Porzuciła dom i wyruszyła do Devonshire, by zacząć tu nowe życie, nie porzuciła jednak badań nad magią Życia i Śmierci. |
Kampanie - Sprawa życia i śmierci, Burzowe chmury |
|
Agraynel - Człowiek |
Klasa - Druid |
Biografia: Agraynel urodziła się w małej leśnej wiosce, a jej rodzice zginęli podczas ataku przypuszczonego przez wojska sąsiedniego królestwa. Postanowiła zostać bardem, by oddać cześć swym rodzicom i przechować ich pamięć w pieśni, a także by uwiecznić historię z perspektywy zwykłych ludzi. |
Kampanie - Jeszcze jedna opowieść barda, Burzowe chmury |
|
Kozuss - Człowiek |
Klasa - Czarownik |
Biografia: Kozuss nigdy nie otrzymał formalnych nauk w sztukach magicznych, jest więc "dzikim" czarodziejem, jednym z niewielu, którym udało się opanować magię Chaosu i Ładu, nie doprowadzając do samozniszczenia. Choć młody i nieraz lekkomyślny, jest lojalny aż do bólu i z radością (choć zdaniem niektórych bezmyślnie) podejmuje się każdego nadarzającego się zadania. |
Kampanie - Magnetyzm przeciwieństw, Burzowe chmury |
|
Bohb - Człowiek |
Klasa - Mag |
Biografia: Bohb spędził lata młodości żarłocznie pochłaniając wszelaką wiedzę magiczną.Choć natura nie obdarzyła go specjalnymi zdolnościami do uprawiania magii, dzięki niezwykłej sile woli opanował do perfekcji wszystkie jej szkoły. Ciężka praca i sukcesy wyrobiły w nim pewność, że zdoła osiągnąć wszystko, co zechce. |
Kampanie - Mistrzowie magii, Burzowe chmury |
|
Dogwoggle - Człowiek |
Klasa - Barbarzyńca |
Biografia: Dogwoggle to pechowy bohater, który ma talent do pakowania się w kłopoty. Często chełpi się swymi zdolnościami (które są z resztą wątpliwe) i wykazuje niezmienną pewność siebie, bez względu na liczbę porażek. Dzięki bezmyślnemu uporowi udaje mu się jednak zawsze wyplątać z kłopotów i wyjść na swoje. |
Kampanie - Silniejsi górą, Burzowe chmury |
Bohaterowie z kampanii Winds of War
|
Yrats Sippih - Elf |
Klasa - Łucznik |
Biografia: Yrats Sippih jest Strażnikiem i najznamienitszym obrońcą Arbor'al, starożytnego królestwa elfów, sąsiadującego od wschodu z krainą Channon. Od pewnego czasu Yrats spogląda na swych ludzkich sąsiadów z rosnącą niechęcią. Ich całkowity brak szacunku dla sił Natury staje się ewidentny, a dowodów na to nie trzeba już szukać z dala od granic Arbor'al. |
Kampanie - Co za dużo, to niezdrowo, Ostatni bastion |
|
Spazz Maticus - Człowiek |
Klasa - Czarownik |
Biografia: Spazz Maticus właśnie objął koronę po swoim ojcu, który umarł w dość tajemniczych okolicznościach. Choć zdaniem wielu jest zbyt młody, by władać, Spazz zawsze miał dalekosiężne plany, narażając się często na gniew ojca, który zadowalał się władaniem niewielką krainą. Teraz jednak nikt nie stanie mu na przeszkodzie... nadeszła pora, by świat padł przed nim na kolana! |
Kampanie - Podbić cały świat, Ostatni bastion |
|
Baron Von Tarkin - Lisz |
Klasa - Nekromanta |
Biografia: "Tak wielu żywych, a tak mało czasu" - oto największa bolączka Barona Von Tarkina. Po długich dziesięcioleciach sprawowania władzy w swym niewielkim królestwie znudzony Baron postanawia oczyścić świat z istot żywych, wcielając je do swojej armii nieumarłych. |
Kampanie - Marsz umarłych, Ostatni bastion |
|
Mysterio Wspaniały - Człowiek |
Klasa - Mag |
Biografia: Mysterio Wspaniały dawno już przekroczył czas życia charakterystyczny dla zwykłych śmiertelników. Nie jest to bynajmniej przypadek. Mysterio jest potężnym magiem, który dzięki wytrwałym badaniom zachował swe ciało i umysł w znakomitej kondycji. W układance prowadzącej do całkowitej nieśmiertelności pozostał już tylko jeden element, a Mysterio zamierza go wkrótce zdobyć. |
Kampanie - Najwspanialszy z żyjących, Ostatni bastion |
|
Mongo - Człowiek |
Klasa - Barbarzyńca |
Biografia: Mongo to najstarszy bratanek króla Bolingara, najpotężniejszego z trzech braci władających północnymi krainami. Choć Mongo czuje się czasem jak zwykły pionek na wielkiej szachownicy życia, zdaje sobie sprawę, że pewnego dnia przyjdzie mu zasiąść na tronie swojego wuja. Nim to jednak nastąpi, młody barbarzyńca musi się wykazać czynami, których nie powstydziliby się jego wielcy przodkowie. |
Kampanie - Barbarzyńskie hordy, Ostatni bastion |
Na końcu największy z nich
|
Tabris - Kot |
Rasa - Rosyjski zielony |
Biografia: Tabris to wielki bohater! Samojeden zajmuje się takimi rzeczami jak administrowanie, Krypta, dział H4, Ognisko i w ogóle wszystko. Najgorsze jest, że Hellburn wcale mu w tym nie pomaga i jeszcze prześladuje pstrykami! Tabris jednak wie, że pewnego dnia Mrucząca Rewolucja spowoduje odwrócenie ról. |