Ostatnio na naszym forum

  • Problem z uruchomieniem gry
    Autor: confused12, napisano 15 kwietnia 2024 Przejdź
  • HoMM IV - Problemy natury technicznej
    Autor: Avatar, napisano 15 marca 2024 Przejdź
  • Pytania o Heroes 4
    Autor: Tabris, napisano 13 marca 2024 Przejdź

Ostatnio dodane mapy

  • Zerwany Sojusz
    Autor: Jakub Karny, dodano Zobacz
  • Mini przygoda
    Autor: Krzysztof Sz, dodano Zobacz
  • Cztery Królestwa
    Autor: Zurtis, dodano Zobacz

Bohaterowie Życia


Rycerze

● Koszt Rycerzy w Przystani wynosi 1500 sztuk złota.
● Koszt w Rezerwacie, Akademii lub tawernie na mapie przygody wynosi 2000 sztuk złota.
● W Twierdzy Rycerzy można nająć za 2500 sztuk złota.
● Bohaterów tych nie można nająć w Azylu ani Nekropolis.
Umiejętności startowe:

Taktyka - poziom podstawowy

Obrona - poziom podstawowy

Kobiety:
Araja - Człowiek
Biografia: Araja przybyła do Palaedry z całym orszakiem sług. Wielu wierzy, że jest księżniczką z dalekich krain, choć sama Araja nie chce potwierdzić tych pogłosek. Jest wyniosłą kobietą, lubiącą rozkazywać, ale udowodniła, że jest również znakomitą przywódczynią.
Equila - Człowiek
Biografia: Niewielu przywódców cieszy się równym uznaniem swych podkomendnych co Equila. Jest odważna, zawsze kroczy na przedzie, a jej mowy przed bitwami są już niemal legendarne. Choć jest uwielbiana przez swych żołnierzy, żaden z nich naprawdę nie zna tej kobiety skrytej pod pancerzem.
Frini - Człowiek
Biografia: Frini zawsze żywo interesowała się wszelakimi mechanizmami, dlatego miała wielkie nadzieje, że zostanie czarodziejką. Gdy jednak odkryła, że nie ma żadnych talentów magicznych, zamiast tego wstąpiła do armii. Przynajmniej może teraz badać budowę balist i fortyfikacji, które to rzeczy niezmiernie ją fascynują.
Gail - Człowiek
Biografia: Podczas gdy inne szlachetnie urodzone dziewczęta zajmowały się wyszywaniem, Gail biegała do stajni, aby czyścić i karmić konie. Kiedy tylko osiągnęła odpowiedni wiek, zaciągnęła się do wojska, wbrew woli swego ojca, który ją za to wydziedziczył.
Julia - Człowiek
Biografia: Kiedy Julia została mianowana na rycerza, nie miała zbyt wielu okazji, aby użyć miecza. Zamiast tego jej dowódca wykorzystuje jej zdolności organizacyjne, każąc jej zajmować się zaopatrzeniem. Przez lata walczyła o przeniesienie i kiedy w końcu dostała szansę uczestniczenia w bitwie była porażona jej nieopisaną grozą.
Mierna - Człowiek
Biografia: Mierna spotkała swego narzeczonego w czasie szkolenia bojowego i od razu się w nim zakochała. Mieli już się pobrać, gdy zginął w potyczce z grupą barbarzyńców Kilgora. Obecnie, Mierna jest dość zamknięta w sobie i poświęca się jedynie karierze wojskowej.
Olwa - Człowiek
Biografia: Przez całe lata Olwa uczyła młodych chłopców szermierki i przygotowywała ich do obowiązków stanu rycerskiego. Jej uczniowie zawsze zdobywali największe zaszczyty i stawali się ogólnie znanymi bohaterami. Teraz, gdy do podboju nowego świata przyda się każde zbrojne ramię , uznała że nadszedł czas, by sama zyskała trochę sławy.
Sigrid - Człowiek
Biografia: Sigrid jest tak oddana sprawie, że budzi tym wręcz przestrach, nawet u tych, którzy mają podobne przekonania. Może to dlatego, że bez zastanowienia rzuca się w wir walki lub może dlatego, że zawsze musi postawić na swoim. Starczy powiedzieć, że to dość nieprzyjemna osoba ma równie mało przyjaciół co wielu wrogów.
Sorsha - Człowiek
Biografia: Idąc za przykładem Królowej Katarzyny, Sorsha wstąpiła do armii Erathii i szybko okazało się, że świetnie radzi sobie z mieczem. Od czasu upadku Erathii szuka innego królestwa, w którym najbardziej cenione wartości to uczciwość i sprawiedliwość.
Tamara - Człowiek
Biografia: Tamara jest uprzejma i taktowna we wszystkim co robi. Może prowadziłaby życie uczonej, gdyby nie została wciągnięta do służby wojskowej przez Therę, jej bliźniaczą siostrę. Tak długo, jak Thera zamierza ryzykować swym życiem, Tamara będzie w pobliżu, aby ją chronić.
Thera - Człowiek
Biografia: Thera jest dzika, nieokiełznana i bezpośrednia, stanowiąc przeciwność swej bliźniaczej siostry, Tamary. Już od dzieciństwa uwielbiała z każdym walczyć, szczególnie gdy mogła stanąć w obronie kogoś, kto nie mógł bronić się samemu. Obecnie w dalszym ciągu stara się bronić słabszych.
Tyris - Człowiek
Biografia: Tyris uwielbia rywalizację, co bardzo się przydaje w trakcie turniejów rycerskich czy innych zawodów. Ale tak bardzo obawia się przegranej, że często zachowuje się nierozważnie próbując wygrać za wszelką cenę. Jak dotąd ryzyko się opłacało, ale kiedyś skończy się jej szczęście.

Mężczyźni:
Archimemnon - Człowiek
Biografia: Archimemnon był biednym rybakiem, kiedy został zwerbowany do służby wojskowej. Nie miał nic przeciwko walce o swój kraj, ale przeszkadzało mu przebywania z dala od morza. Kiedy zwolniono go ze służby, wyruszył w poszukiwaniu przygód mając nadzieję, że zbierze dość złota, by kiedyś zbudować własną latarnię morską.
Christian - Człowiek
Biografia: Podczas odbudowy Erathii i następujących później wojen, Christian udowodnił, że jest lojalnym i wartościowym żołnierzem. To konsekwentny i zaangażowany dowódca, który gotów jest służyć każdej dobrej sprawie.
Dallas - Człowiek
Biografia: Dallas twierdzi, że pochodzi z innego świata, ale nie potrafi wytłumaczyć jak się tu znalazł. Nie wygląda również, żeby spieszył się z powrotem. Na polu bitwy jest nieustępliwym i wyrachowanym dowódcą, który nie lubi przegrywać – nawet przy grze w kości.
Dalt - Człowiek
Biografia: Dalt bez celu wędruje po świecie, żyjąc z dnia na dzień i nie zastanawiając się nad przyszłością. Ponieważ nikt naprawdę nie wie, kiedy będzie ich ostatni dzień, czemu nie żyć, jakby jutro miało nigdy nie nastąpić. Takie podejście pozwala mu na podejmowanie wielkiego ryzyka w czasie walki.
Laine - Człowiek
Biografia: Laine miał już zostać kapłanem, ale jego ojciec przekonał go, aby wstąpił raczej do armii Erathii. Było to jego powinnością, jako najstarszego syna, a on zawsze spełniał pokładane w nim oczekiwania. Ale do dnia dzisiejszego żałuje swego wyboru i czuje w sobie duchową pustkę.
Marcius - Człowiek
Biografia: Wojna spowodowała, że Marcius musiał porzucić przyziemne życie rolnika i rozpoczął ekscytującą karierę żołnierza. Później został pasowany na rycerza i spędził wiele lat walcząc w armii Królowej Katarzyny, nigdy nie narzekając na swój los. Czymże jest odrobina ciężkiej pracy jeśli dzięki temu możesz wziąć udział w najwspanialszych bitwach ostatnich czasów?
Mardigo - Człowiek
Biografia: Mardigo uważa, że zawsze należy atakować wroga na jego terytorium. Wszystko inne jest dla niego tchórzostwem. Taka postawa przyniosła mu wiele wspaniałych zwycięstw, ale równie wiele sromotnych porażek.
Nathaniel - Człowiek
Biografia:Nathaniel zawsze przyznaje, że był kiedyś aroganckim snobem do chwili gdy nie otrzymał dowództwa nad małą jednostką przy granicy Erathii. Przez dwa lata chronił ludzi przed inwazją Barbarzyńców. Przez ten czas spokorniał i zrozumiał, jak silni potrafią być chłopi.
Orrin - Człowiek
Biografia: Orrin jest weteranem dawnej armii Erathii, gdzie był specjalistą od dowodzenia oblężeniami. Jest to człowiek o nieograniczonej wręcz cierpliwości, który przy podejmowaniu decyzji zawsze bierze pod uwagę bezpieczeństwo swoich podwładnych. Jak często mówi: „Nigdy niepotrzebnie nie marnuj życia. I nigdy nie działaj bez zastanowienia!”
Oyssin - Człowiek
Biografia: Oyssin został wychowany przez swego ojca, myśliwego, który przez wielu traktowany był jak szaleniec, gdyż zmuszał swego syna do samodzielnych polowań i rąbania drewna na opał. Ale ojciec nauczył go też, by szanował i bronił ziemię. Wszyscy, którzy walczyli u boku Oyssina twierdzą, że nie ma lepszego przyjaciela jeśli tylko nie zwraca się uwagi na jego dziwactwa.
Rex Mundi - Człowiek
Biografia: Rex Mundi nie przejawiał wielu zainteresowań w dzieciństwie, więc kariera rycerza wydawała się równie dobra jak każda inna. Jednak dzięki wskazówkom swych przełożonych, szybko nauczył się lubić dyscyplinę. Obecnie, ten weteran często szkoli młodych rekrutów dając im te same rady, jakie sam niegdyś otrzymywał.
Mullich - Człowiek
Biografia:Mullich jest spokojnym, zdyscyplinowanym przywódcą, który zawsze ma dobre słowo dla każdego ze swych podkomendnych. Jest bardzo szanowany za swe doświadczenie i umiejętność zdopingowania każdego do dokonania wyjątkowych czynów. Ale gdy dołącza w karczmie do swoich ludzi, to po wychyleniu kufelka lub dwóch ujawniają się jego dziwactwa.
Valoryn - Człowiek
Biografia:Valoryn jest doświadczonym rycerzem o nieustępliwym duchu. Stanął naprzeciw szarżującym behemotom, a jego odwaga zainspirowała innych, by dokonali tego samego. Ale znany jest też z przesadnej ostrożności, zwłaszcza wtedy gdy ma wydać rozkaz ataku.
Zambu - Człowiek
Biografia:Zambu był prostym opiekunem gołębi w armii Erathii do czasu, gdy banda ogrów napadła na obóz Królowej Katarzyny. Kiedy Zambu zdał sobie sprawę, że Królowa została otoczona, podniósł z ziemi czyjś miecz i ruszył jej na odsiecz. Tego dnia został bohaterem, ale od tej pory musi niestety sprostać otaczającej go sławie.

Kapłani

● Koszt Kapłanów w Przystani wynosi 1500 sztuk złota.
● Koszt w Rezerwacie, Akademii lub tawernie na mapie przygody wynosi 2000 sztuk złota.
● Bohaterów tych nie można nająć w Twierdzy, Azylu ani Nekropolis.
Umiejętności startowe:

Magia życia - poziom podstawowy

Leczenie - poziom podstawowy

Kobiety:
Adelaide - Człowiek
Biografia: Uczucie, jakim Adelaide darzy śnieżny krajobraz swej ojczyzny wydaje się żyć w sprzeczności z ciepłem jej osobowości. Każdy kto ją zna, szybko zostaje jej przyjacielem, a wszyscy, którzy przychodzą po jej radę wiedzą, że zawsze będzie szczera w swych opiniach.
Caitlin - Człowiek
Biografia: Chociaż Caitlin poświęciła się kapłaństwu, bardziej interesuje ją niesienie pomocy żołnierzom walczącym ze złem, niż ślęczenie przez wiele godzin świętymi księgami. To aktywna kobieta, której ciężko jest usiedzieć w miejscu i modlić się skoro według niej jedynie dominacja militarna może zapewnić zwycięstwo siłom dobra.
Corita - Człowiek
Biografia: Czasami wiara Cority w jej przekonania może wydawać się wręcz fanatyczna. Pochodzi z regionu, który w czasie jej dzieciństwa trapiony był przez wojny i uważa, że Wszechświat znajduje się w stanie ciągłej walki pomiędzy siłami dobra i zła. Jej zdaniem, wszystko jest dopuszczalne, jeśli walczy się w imieniu dobra.
Dorine - Człowiek
Biografia: Żwawa Dorine nie wygląda na kapłankę. Większość swego życia spędziła w trupie wędrownych aktorów. W tym czasie musiała jeszcze zapamiętywać treść sztuki, ponieważ jak wielu prostych ludzi była niepiśmienna. Jej fascynacja słowem pisanym zmusiła ją jednak do wstąpienia w szeregi duchowieństwa, aby w ten sposób nauczyć się czytać oraz pisać.
Isabeau - Człowiek
Biografia: Isabeau wstąpiła do duchowieństwa, aby uniknąć niechcianego małżeństwa. Wkrótce zakochała się w dalekich krainach i przekonała swych przełożonych, by wysłali ją tam jako misjonarkę.
Kathleen - Człowiek
Biografia: Chociaż Kathleen pochodzi z dużej, bogatej rodziny, zawsze okazywała współczucie tym, którzy nie mieli tyle szczęścia. Kiedy była mała oddawała wszystkie swoje zabawki biednym dzieciom, a nawet wykradała dla nich jedzenie z kuchni. Gdy dorosła została kapłanką, co wydawało się logicznym wyborem.
Leslie - Człowiek
Biografia: Leslie spędziła wiele lat jako kopistka na dworze potężnego i bogatego księcia. Trzymał ją przy sobie dlatego, że Leslie znakomicie znała się na ludziach i potrafiła wskazać osoby niegodne zaufania. Raz uratowała mu nawet życie, gdy zdołała rozpoznać dwóch zabójców po prostu przechodząc obok nich w korytarzu.
Maureen - Człowiek
Biografia: Maureen niedawno wróciła do kapłaństwa. Przez lata wątpiła w swą wiarę po tym, jak czas Rozliczenia przyniósł śmierć tak wielu ludzi (wliczając w to jej rodzinę). Obecnie jej wiara nie jest tak silna jak niegdyś, ale jako kapłanka może przynajmniej pomóc innym.
Mirlanda - Człowiek
Biografia: Choć w przeszłości Mirlanda kroczyła ścieżką mroku i okrucieństwa, to zawsze interesowała się filozofią dobra. Gdy została ciężko ranna podczas Rozliczenia poznała pewnego uzdrowiciela. W czasie gdy wracała do zdrowia uznała, że powinna podążać inną drogą.
Nanette - Człowiek
Biografia: Nanette popełniła największy błąd swego życia, gdy z woli rodziców zgodziła się zostać kapłanką, zamiast wyjść za mężczyznę, którego kochała. Od tego czasu nie miała kontaktu ze swym ukochanym i obawia się, że został jedną z ofiar Rozliczenia – choć nie straciła jeszcze do końca nadziei.
Sanya - Człowiek
Biografia: Zdobywanie wiedzy zawsze przychodziło Sanyi z łatwością. Najlepiej czuje się siedząc obok kominka z książką w dłoni, ale jeśli postawi się przed nią jakieś zadanie, bez wahania zabierze się do pracy. Jeśli chodzi o kontakty z innymi, to z powodu swej niepośledniej inteligencji Sanya często uchodzi za osobę arogancką.
Vallia - Człowiek
Biografia: Już dwukrotnie przełożeni Vallii degradowali ją za czyny, w których narażała życie niewinnych ludzi. Vallia nigdy nie ma złych zamiarów, ale kiedy walczy ze złem (co jest jej życiowym celem), jest tak skoncentrowana na przeciwniku, że zapomina o wszystkim innym.
Winifred - Człowiek
Biografia: Winifreda jest typem domatorki. Przed czasem Rozliczenia lubiła całymi dniami pracować w świątyni. Ale czasy się zmieniły. Teraz, kiedy brakuje kapłanów, została zmuszona do wyruszenia w świat, aby pomagać potrzebującym.

Mężczyźni:
Bakrus - Człowiek
Biografia: Bakrus był kiedyś ulicznym naciągaczem, który twierdził, że bliski jest koniec świata, jednocześnie okradając słuchających go ludzi. Kto mógł myśleć, że Barkus miał rację? Zrozumiał, jak wiele było w tym ironii losu i zdecydował poświęcić swe życie kapłaństwu.
Bloomberg - Człowiek
Biografia: Gdy Bloomberg był dzieckiem został uderzony w głowę, co spowodowało, że miewa w nocy wizje, ale jednocześnie nie jest w stanie ich pojąć. Z tego powodu wstąpił w szeregi duchowieństwa, gdzie jego ekscentryczne zachowanie jest tolerowane jedynie dlatego, że zdobył grupę zwolenników wierzących w jego kontakt ze świętą wyrocznią.
Ingham - Człowiek
Biografia: Przez większą część swego życia Ingham spędził jako skromny zakonnik, opiekując się ogrodem i tłumacząc pisma. Podobało mu się takie spokojne życie. Ale wszystko zostało zniszczone w czasie Rozliczenia. Teraz desperacko stara się przywróć ten spokój, nawet jeśli będzie to oznaczać pójście na wojnę.
Jerwall - Człowiek
Biografia: Jerwall był misjonarzem, który próbował nawrócić orków na stronę dobra. W swych snach widzi twarze tych, którzy obawiali się portali wiodących do nowego świata i zostali, czekając na śmierć. Obecnie w dalszym ciągu prowadzi działalność misyjną, nauczając najbardziej prymitywnych mieszkańców tej krainy.
Karth - Człowiek
Biografia: Karth wszędzie wietrzy spiski i jest zbyt nieokrzesany, by zatrzymać swe podejrzenia dla siebie. Kiedyś nawet pochopnie oskarżył Królową Katarzynę o szpiegostwo. Natychmiast został przeniesiony do miasta na pograniczu, gdzie jego paranoja mogłaby okazać się przydatna. Od tego czasu inni duchowni starają się zmusić go do zrezygnowania z kapłaństwa.
Lemmar - Człowiek
Biografia: Lemmar może wydawać się zbyt przystojny, jak na kapłana i ma więcej parafianek niż każdy inny duchowny. Ale kładzie wielki nacisk na obowiązkowość oraz dyscyplinę i ma niezachwiane poczucie moralności. Nawet nie zauważa pełnych zachwytu spojrzeń kobiet przychodzących na jego kazania.
Michael - Człowiek
Biografia: Michael nie lubi się do tego przyznawać, ale jest zdecydowanie zbyt ambitny jak na kapłana. Nie chodzi o to, że jest żądny władzy, widzi jednak wokół siebie tyle zepsucia i niekompetencji, iż czuje się zmuszony wziąć sprawy w swoje ręce, nim duchowieństwo upadnie.
Nevon - Człowiek
Biografia: Nevon wygląda zbyt młodo, jak na kapłana. Może nawet nim nie jest, ale kto chciałby się pozbyć tak oddanego uzdrowiciela. Pomaganie innym stanowi obsesję Nevona, ale jednocześnie wzbudza podejrzliwość ludzi. Bo czyż może istnieć ktoś równie bezinteresowny?
Pirivan - Człowiek
Biografia: Pirivan urodził się w bogatej rodzinie, ale jego szczęśliwe dzieciństwo zostało zmącone przez rozpacz po nagłej i nieoczekiwanej śmierci matki. Odtąd nie był już zwykłym dzieckiem. Pirivan cały czas stara się dowiedzieć czemu umarła. Został kapłanem, aby poszukać odpowiedzi zarówno w filozofii jak i biologii.
Proetho - Człowiek
Biografia: Niektórzy powiadają, że Proetho jest zbyt krzykliwy i hałaśliwy jak na kapłana. A na dodatek, jest zdecydowanie zbyt żarłoczny. Zaproszony, czy nie – pojawia się na każdej uczcie. Ale dobrze jest mieć go obok siebie – szczególnie na polu bitwy.
Rion - Człowiek
Biografia: Niewiele osób potrafi spojrzeć w surową, nieprzejednaną twarz Riona, i skłamać. Dlatego stał się jednym z przywódców duchownych, gdzie zajmuje się osądzaniem kapłanów oskarżonych o zbrodnie. Rion ma duże wpływy w duchowieństwie, a każdy kto mu się przeciwstawi, znajdzie w nim przebiegłego przeciwnika.
Virgil - Człowiek
Biografia: Virgil jest zafascynowany książkami, szczególnie historycznymi, ale zawsze był zbyt biedny, by sobie na nie pozwolić. Dlatego został kapłanem i szybko przeczytał wszystkie księgi z klasztornej biblioteki. Obecnie podróżuje, szukając nowych nabytków dla kościoła.