Ostatnio na naszym forum

  • Problem z uruchomieniem gry
    Autor: confused12, napisano 15 kwietnia 2024 Przejdź
  • HoMM IV - Problemy natury technicznej
    Autor: Avatar, napisano 15 marca 2024 Przejdź
  • Pytania o Heroes 4
    Autor: Tabris, napisano 13 marca 2024 Przejdź

Ostatnio dodane mapy

  • Zerwany Sojusz
    Autor: Jakub Karny, dodano Zobacz
  • Mini przygoda
    Autor: Krzysztof Sz, dodano Zobacz
  • Cztery Królestwa
    Autor: Zurtis, dodano Zobacz

Porady

Poradnik ten dotyczy gry na singlu - multiplayer to zupełnie inna bajka. Gra ogólnie nie została doszlifowana przez twórców (z różnych powodów) i komputer nie gra na mapie tak dobrze jak w częściach poprzednich. W zasadzie można odnieść wrażenie, że SI nie próbuje nas pokonać. Mimo tych niedoróbek gra w część czwartą może być wciąż przyjemna. Skończenie mapy w przyzwoitym czasie zwłaszcza na wyższych poziomach trudności jest jakimś wyzwaniem, a osiągnięcie kompletu punktów za scenariusz nie jest już łatwe. Ponadto sami fani stworzyli mapy i kampanie znacznie trudniejsze niż te z gry, więc nie warto przekreślać tej części na samym starcie.

Raz jeszcze – jest to poradnik ogólny, nie sposób opisać każdej sytuacji w grze. A akurat ta część znana jest z tego, że pozornie nic niewarte zaklęcie w określonych warunkach potrafi zdziałać cuda. Ta sama zasada dotyczy jednostek - ciężko ot tak powiedzieć, która jest najsilniejsza jak to miało miejsce dawniej. Prosty przykład: 100 kościanych smoków pokonuje 100 behemotów. Z kolei behemoty pokonują 50 czarnych smoków. Mogłoby się wydawać, że kościane powinny siłą rzeczy wygrać z czarnymi. Nic podobnego! Czarne smoki są odporne na strach kościanych smoków (który działa jak czar) więc mogą wygrać. To tak jakbyśmy grali w kamień, nożyce, papier.

Warto zwrócić uwagę na to, że nie jest to poradnik do gry z modem "Equilibris". Jest on dość znany i lubiany, bowiem poprawiono tam balans, którego grze strasznie brakuje oraz wprowadzono kilka ciekawych opcji. Tutaj jednak skupiamy się na standardowym Heroes IV.