Ostatnio na naszym forum

  • Problem z uruchomieniem gry
    Autor: confused12, napisano 15 kwietnia 2024 Przejdź
  • HoMM IV - Problemy natury technicznej
    Autor: Avatar, napisano 15 marca 2024 Przejdź
  • Pytania o Heroes 4
    Autor: Tabris, napisano 13 marca 2024 Przejdź

Ostatnio dodane mapy

  • Zerwany Sojusz
    Autor: Jakub Karny, dodano Zobacz
  • Mini przygoda
    Autor: Krzysztof Sz, dodano Zobacz
  • Cztery Królestwa
    Autor: Zurtis, dodano Zobacz

Equilibris - zmiany u bohaterów

Zmiany ogólne

Bohater:
  • Z każdym poziomem zyskuje 1 punkt obrony i many, od poziomu pierwszego włącznie.
  • Co dwa poziomy zyskuje +3% do odporności na magię, od poziomu drugiego włącznie.
  • Ma obniżoną bazową prędkość o 1 do 5, ale co 5 poziomów zyskuje doń +1, od poziomu piątego włącznie.

Klasy zaawansowane

  • Kardynał – zwiększono premię do wskrzeszania z 5 do 15%.
  • Mistrz Gildii – Odporność na magię celu jest trzy razy mniejsza, zamiast premii do walki wręcz i zyskania możliwości ogłuszania.
  • Lisz – jest traktowany jako Nieumarły, zamiast postarzania zaatakowanych wrogów.
  • Ninja – atakując sprawia, że na wroga zostanie rzucona losowa klątwa (analogicznie jak zdolność Obserwatora), zamiast możliwości zatruwania przeciwników.
  • Łupieżca – znajduje się pod wpływem "Magicznego Lustra", zamiast "Żądzy krwi".
  • Przywoływacz – poprawiono opis, by zgadzał się z rzeczywistą premią do przywoływania.
  • Czarnoksiężnik – zwiększono premię punktów many z 10 do 20 oraz premię do regeneracji punktów Many z 2 do 4.
  • Wódz – podwojono premię do ataku wręcz (do 10 punktów).
  • Król Upiorów – poprawiono opis.

Umiejętności

Umiejętność Zmiana względem zwykłego Heroes IV
Taktyka
Jednostki zyskują dodatkową premię +5% za każdy poziom bohatera z umiejętnością Taktyki.
Atak i Obrona
Zwiększa wartość współczynników ataku/obrony jednostek w armii bohatera w zależności od ich poziomu.
  • Podstawowy: 1% za cztery poziomy bohatera.
  • Zaawansowany: 1% za dwa poziomy bohatera.
  • Ekspercki: 1,5% za dwa poziomy bohatera.
  • Mistrzowski: 2% za dwa poziomy bohatera.
  • Arcymistrzowski: 2,5% za dwa poziomy bohatera.
Walka
Na poziomie arcymistrzowskim bohater ma premię +50 do obrony, a nie 60.
Walka wręcz
Redukcja obrony atakowanych przez bohatera jednostek wynosi na poziomie eksperckim 2,5 a nie 3, zaś na mistrzowskim i arcymistrzowskim 3, a nie 4.
Żeglarstwo
Przy wsiadaniu/wysiadaniu bohater utraci:
  • Podstawowy: 100% punktów ruchu.
  • Zaawansowany: 100% punktów ruchu.
  • Ekspercki: 66% punktów ruchu.
  • Mistrzowski: 33% punktów ruchu.
  • Arcymistrzowski: Nie straci punktów ruchu.
Dyplomacja
Aby zdolność zaczęła działać wystarczy mieć armię o 25% większą od wroga - nie 200%.
Wskrzeszanie
Zmieniono limity wskrzeszanych istot, jeśli liczba zabitych jednostek jest niska wyniki umiejętności zostaną zaokrąglone w górę.
  • Podstawowy: 15% (było 20).
  • Zaawansowany: 25% (było 30).
  • Ekspercki: 35% (było 40).
  • Mistrzowski: 45%.
  • Arcymistrzowski: 55% (było 50).
Przyzywanie
Dostępne stało się okno, gdzie możemy wybrać rodzaj przyzywanych istot, lub je zablokować. Aby je wyświetlić należy wybrać bohatera i nacisnąć ALT + E. Ponadto bohater za poziom doświadczenia uzyskuje premię +15% do umiejętności. Zmieniły się też limity:
  • Podstawowy: Umożliwia przywoływanie wilków, rusałek i leprekaunów do armii bohatera w ilości 7 (było 20) punktów doświadczenia dziennie.
  • Zaawansowany: Umożliwia przywoływanie wilków, rusałek i leprekaunów do armii bohatera w ilości 14 (było 20) punktów doświadczenia dziennie.
  • Ekspercki: Umożliwia przywoływanie białych tygrysów, elfów i satyrów do armii bohatera w ilości 21 (było 30) punktów doświadczenia dziennie.
  • Mistrzowski: Umożliwia przywoływanie białych tygrysów, elfów i satyrów do armii bohatera w ilości 28 (było 40) punktów doświadczenia dziennie.
  • Arcymistrzowski: Umożliwia przywoływanie żywiołaków, gryfów, jednorożców, osetnic do armii bohatera w ilości 42 (było 50) punktów doświadczenia dziennie.
Nekromancja
Dostępne stało się okno, gdzie możemy wybrać rodzaj ożywianych istot, lub je zablokować. Aby je wyświetlić należy wybrać bohatera i nacisnąć ALT + E. Rodzaj ożywianych istot zależy od poziomu istot, z którymi się walczy. Zatem za walkę z istotami I poziomu otrzymamy możliwość ożywienia szkieletów lub zombie. Ponadto bohater za poziom doświadczenia uzyskuje premię +15% do umiejętności. Zmieniły się też limity:
  • Podstawowy: Można ożywić jednostki posiadające 20 (było 40) punktów doświadczenia. Można ożywiać szkielety i zombie.
  • Zaawansowany: Można ożywić jednostki posiadające 40 (było 80) punktów doświadczenia. Można ożywiać szkielety i zombie.
  • Ekspercki: Można ożywić jednostki posiadające 60 (było 120) punktów doświadczenia. Można ożywiać szkielety i zombie, duchy, gargulce, mumie.
  • Mistrzowski: Można ożywić jednostki posiadające 80 (było 160) punktów doświadczenia. Można ożywiać szkielety i zombie, duchy, gargulce, mumie.
  • Arcymistrzowski: Można ożywić jednostki posiadające 100 (było 200) punktów doświadczenia. Można ożywiać szkielety i zombie, duchy, gargulce, mumie. A jeśli bohater ma poziom 17 lub wyższy wampiry i kościane smoki (z martwych smoków).
Urok
Aby zdolność zaczęła działać wystarczy mieć armię o 25% większą od wroga, a nie o 200%. Ponad to zmieniono limity oddziałów, które mogą zmienić stronę:
  • Podstawowy: 20% armii, 80 punktów doświadczenia, było 15% i 60 punktów.
  • Zaawansowany: 35% armii, 160 punktów doświadczenia, było 20% i 120 punktów.
  • Ekspercki: 50% armii, 240 punktów doświadczenia, było 25% i 180 punktów.
  • Mistrzowski: 70% armii, 320 punktów doświadczenia, było 30% i 240 punktów.
  • Arcymistrzowski: 90% armii, 400 punktów doświadczenia, było 35% i 300 punktów.