Ostatnio na naszym forum

  • Problem z uruchomieniem gry
    Autor: confused12, napisano 15 kwietnia 2024 Przejdź
  • HoMM IV - Problemy natury technicznej
    Autor: Avatar, napisano 15 marca 2024 Przejdź
  • Pytania o Heroes 4
    Autor: Tabris, napisano 13 marca 2024 Przejdź

Ostatnio dodane mapy

  • Zerwany Sojusz
    Autor: Jakub Karny, dodano Zobacz
  • Mini przygoda
    Autor: Krzysztof Sz, dodano Zobacz
  • Cztery Królestwa
    Autor: Zurtis, dodano Zobacz

Equilibris - zmiany w jednostkach

Życie

Jednostka Zmiana względem zwykłego Heroes IV
Chłop
Zdolność jednostki zapewnia 2 złota dziennie (było 1).
Balista
Zwiększono ruch po mapie do 16 (z 15).
Krzyżowiec
Powiększono ruch po mapie do 24 (z 19), zwiększono liczbę punktów życia z 65 do 75, przyrost tygodniowy wzrósł z 5 do 6.
Mnich
Zwiększono ruch po mapie do 21 (było 19).
Anioł
Zmniejszono liczbę punktów many do 14 (było 20).

Natura

Jednostka Zmiana względem zwykłego Heroes IV
Rusałka
Przyrost obniżony z 23 do 16 istot tygodniowo. Za zabicie Rusałki można dostać 10, a nie 7 punktów doświadczenia.
Wilk
Przyrost zwiększony z 15 do 17 istot tygodniowo. Za zabicie Wilka można dostać 9, a nie 11 punktów doświadczenia.
Satyr
Zwiększono liczbę punktów many do 8 (było 6).
Żywiołak powietrza
Uzyskał zdolność "Negacja pierwszego ataku". Za zabicie Żywiołaka powietrza można dostać 77, a nie 74 punkty doświadczenia.
Żywiołak wody
Gdy liczba stworzeń w oddziale wynosi minimum 35, uzyskują możliwość rzucenia "Grupowego Osłabienia". Za zabicie Żywiołaka wody można dostać 90, a nie 73 punkty doświadczenia.
Żywiołak ognia
Za zabicie Żywiołaka ognia można dostać 72, a nie 75 punktów doświadczenia.
Żywiołak ziemi
Uzyskał zdolność "Teleportacja". Za zabicie Żywiołaka ziemi można dostać 65, a nie 77 punktów doświadczenia.
Jednorożec
Zwiększono liczbę punktów życia do 85 (było 80).
Osetnica
Zwiększono liczbę punktów ruchu z 15 do 17.
Baśniowy smok
Jeśli liczba stworzeń w oddziale wynosi 15 lub więcej, wówczas uzyskują czar "Chmura Zamętu".
Feniks
Podniesiono liczbę punktów many do 14 (było 12).

Chaos

Jednostka Zmiana względem zwykłego Heroes IV
Ork
Podniesiono zadawane obrażenia z 1-3 do 2-3. Jednostka zyskała też możliwość ogłuszania wrogów (także na odległość).
Pirat
Zwiększono zadawane obrażenia z 1-2 do 1-3, podniesiono punkty życia z 10 do 12, a także zwiększono atak z 11 do 12, ale obniżono obronę z 9 do 8.
Troglodyta
Zwiększono atak z 11 do 12.
Minotaur
Zwiększono szansę na zablokowanie wrogiego ataku do 40% (było 30%), a także zwiększono atak z 16 do 19 i obronę z 15 do 18, zaś liczbę punktów ruchu na mapie z 19 do 21. Tygodniowy przyrost wzrósł z 6 do 7.
Troll
Podniesiono liczbę punktów życia z 45 do 50, zmniejszono atak z 16 do 14, a także podniesiono obronę z 15 do 20.
Ifrit
Źródłem ciepła jest teraz instalacja LPG. Dzięki temu Jego Tarcza Ogniowa oddaje 33% zadanych oddziałowi obrażeń, a nie 25% jak wcześniej.
Zmora
Podniesiono liczbę punktów many jednostki z 6 do 10.
Hydra
Zwiększono liczbę punktów ruchu po mapie z 21 do 24.

Śmierć

Jednostka Zmiana względem zwykłego Heroes IV
Szkielet
Zwiększono liczbę punktów życia z 8 do 10.
Zombie
Za zabicie Zombie można dostać 8, a nie 10 punktów doświadczenia.
Duch
Za zabicie Ducha można dostać 35, a nie 33 punkty doświadczenia.
Mumia
Powiększono liczbę punktów życia z 30 do 40, a obronę z 16 do 18. Za zabicie Mumii można dostać 26, a nie 39 punktów doświadczenia.
Jadowity pomiot
Zwiększono liczbę punktów ruchu po mapie z 19 do 23. Jednostka staje się odporna na czar "Trujący Atak".
Wampir
Obniżono atak i obronę z 30 do 27, a także liczbę punktów ruchu po mapie z 28 do 25. Za zabicie Wampira można dostać 275, a nie 205 punktów doświadczenia.
Diabeł
Podniesiono liczbę punktów many z 8 do 10.
Diabeł
Za zabicie Kościanego smoka można dostać 621, a nie 612 punktów doświadczenia.
Mroczny czempion
Zwiększono liczbę punktów many z 18 do 24.

Ład

Jednostka Zmiana względem zwykłego Heroes IV
Krasnolud
Zmniejszono atak z 11 do 10, ale zwiększono obronę z 11 do 13.
Mag
Zwiększono liczbę punktów many z 16 do 18. Dodatkowo, gdy liczba magów w oddziale wynosi powyżej 24, uzyskują oni dostęp do zaklęcia "Grupowe Rozmycie", a jeśli powyżej 39 - otrzymują "Grupową Klątwę".
Złoty golem
Podniesiono zadawane obrażenia z 8-12 do 9-13.
Dżinn
Ograniczono tygodniowy przyrost z 6 do 5, zmniejszono liczbę punktów ruchu na mapie z 25 do 24. Za zabicie Dżinna uzyskamy 120 doświadczenia, a nie 105. Gdy liczba dżinnów w oddziale sięgnie 25, uzyskają zaklęcia "Grupowy Zapał" i "Grupowe Spowolnienie".
Naga
Zwiększono liczbę punktów ruchu po mapie z 20 do 24. Za zabicie Nagi uzyskamy 175 doświadczenia zamiast 157. Uzyskała też zdolność „Ataku trzech pól”.
Tytan
Podniesiono liczbę punktów ruchu po mapie z 21 do 25.
Zła czarownica
Moc zaklęcia "Wygnanie" stała się zależna od liczebności oddziału Czarownic, od teraz za każdą jednostkę cel otrzyma 110 obrażeń. Poprzednio takie obrażenia były niezależne od liczby rzucających jednostek.

Moc

Jednostka Zmiana względem zwykłego Heroes IV
Cyklop
Zmniejszono atak na dystans z 30 do 26, a wręcz z 15 do 13. Ograniczono liczbę strzałów z 8 do 7.
Ogrzy mag
Tygodniowy przyrost spadł z 6 do 5, a koszt wzrósł z 350 do 450 sztuk złota. Podniesiono atak z 18 do 24, obronę z 16 do 22, szybkość z 4 do 5, a ruch po mapie z 19 do 23. Zmniejszono za to liczbę punktów many z 6 do 5, ale dodano zaklęcia; "Iskry", "Uderzenie Węża", "Odporność Magiczna", "Kajdany Magii" i "Wyssanie Mocy". Dodatkowo jeśli liczba jednostek w oddziale wynosi 25 lub więcej, zyskują możliwość rzucenia "Krwawego Szału".
Behemot
Podniesiono liczbę punktów ruchu po mapie z 21 do 24.
Dziki zębacz
Uzyskał zdolność "Szarża". Zmieniono opis jednostki by odzwierciedlić zmianę.