Ostatnio na naszym forum

  • Mój projekt (Mapa do HoMM IV)
    Autor: Brennus, napisano 19 października 2018 Przejdź
  • Czy H4 została słusznie nazwana niewypałem?
    Autor: Brennus, napisano 19 października 2018 Przejdź
  • Rozgrywki Online - jak? gdzie? z kim ?
    Autor: Brennus, napisano 19 października 2018 Przejdź

Ostatnio dodane mapy

  • The Kingdom
    Autor: Hardack & BrennusWhiskey, dodano 21 października 2018 Zobacz
  • Heart of Winter wow2008 (The Kings)
    Autor: N.N., dodano 19 października 2018 Zobacz
  • Chessboard
    Autor: Fernio, dodano 27 kwietnia 2018 Zobacz

Ruch na mapie

Ruch w części czwartej uległ zmianom. Nie można tworzyć "łańcuszków z bohaterów" aby przenosić armię z jednego krańca mapy w drugi w jedną turę. Każdy bohater i stwór ma własne punkty ruchu. W przypadku różnicy w punktach ruchu armia porusza się z szybkością najwolniejszej istoty. Można jednak wysunąć z armii szybsze istoty jeśli jest taka potrzeba. Kosztuje to punkty ruchu w zależności od tego na jakim terenie to następuje.

Można się poruszać w dwóch grupach kierunków: po skosie ORAZ w pionie i w poziomie. Pierwszy wariant ma normalny koszt na danym terenie, drugi wariant kosztuje dodatkowe 0.5 ruchu. Tutaj trzeba wyjaśnić kwestię ruchu ułamkowego. Jeśli przejście kosztuje 1.5, to w pierwszym kroku stracisz 1 punkt, a w następnym 2. Inna sytuacja: jeśli koszt wynosi 1.25, wówczas wykonasz trzy ruchy za 1 punkt, i czwarty za 2. Kara więc kumuluje się aż będzie na tyle wysoka by zabrać dodatkowy punkt. Poruszanie się po wzniesieniach stworzonych specjalnym narzędziem w edytorze nie jest karane w żaden sposób. Wejście na okręt aby poruszać się na wodzie zaniża maksymalny ruch wszystkich stworzeń do 15.

Tereny kosztujące 1 pkt ruchu:

trawa sucha

trawa bujna

goła ziemia

zarośnięta ziemia

podziemna gleba

podziemnna skała

magiczne równiny

pola życia

zaklęta skała

przeklęta ziemia

wypalona ziemia

magiczne ogrody

pola chwały

płytka woda

głęboka woda
Tereny kosztujące 1.5 pkt ruchu:

piaszczysta plaża

piaszczysta pustynia

rzeka

lodowa rzeka
Tereny rasowe i koszt w punktach ruchu:

trudny teren suchy

trudny teren skalisty

bagno płytkie

bagno głębokie
1.25 pkt ruchu, dla istot Mocy 1 2 pkt ruchu, dla istot Chaosu 1.5

teren wulkaniczny chłodny

teren wulkaniczny gorący

śnieg

lód
1.25 pkt ruchu, dla istot Śmierci 1 1.75 pkt ruchu, dla istot Ładu 1.25