Ostatnio na naszym forum

  • Problem z uruchomieniem gry
    Autor: confused12, napisano 15 kwietnia 2024 Przejdź
  • HoMM IV - Problemy natury technicznej
    Autor: Avatar, napisano 15 marca 2024 Przejdź
  • Pytania o Heroes 4
    Autor: Tabris, napisano 13 marca 2024 Przejdź

Ostatnio dodane mapy

  • Zerwany Sojusz
    Autor: Jakub Karny, dodano Zobacz
  • Mini przygoda
    Autor: Krzysztof Sz, dodano Zobacz
  • Cztery Królestwa
    Autor: Zurtis, dodano Zobacz

Przychody

Te obiekty służą dostarczaniu surowców właścicielowi. Mogą jednak zostać przejęte przez innych graczy. Dzielimy je na cztery typy:

Kopalnie

Dostarczają określonych zasobów każdego dnia na początku tury właściciela. W wypadku straty kopalni gracz nie dostaje surowców. Aby temu zapobiec, można pozostawić strażników:

Wygląd Nazwa i opis
Tartak
Dostarcza graczowi 2 drewna dziennie.
Złoże rudy
Dostarcza graczowi 2 rudy dziennie.
Laboratorium
Dostarcza graczowi 1 rtęć dziennie.
Kopalnia kryształów
Dostarcza graczowi 1 kryształ dziennie.
Kopalnia klejnotów
Dostarcza graczowi 1 klejnot dziennie.
Kopalnia siarki
Dostarcza graczowi 1 siarkę dziennie.
Kopalnia złota
Dostarcza graczowi 1000 złota dziennie.

Sterty i żyły

Można z nich stworzyć normalną kopalnię za pewną cenę w złocie (i zasobach):

Wygląd Nazwa i opis
Sterta drewna
Za 2500 złota można wubudować tartak.
Złoże rudy
Za 2500 złota można wybudować złoże rudy.
Sterta cynobru
Za 5000 złota można wybudować laboratorium.
Żyła kryształów
Za 5000 złota można wybudować kopalnię kryształów.
Żyła klejnotów
Za 5000 złota można wybudować kopalnię klejnotów.
Żyła siarki
Za 5000 złota można wybudować kopalnię siarki.
Żyła złota
Za 15000 złota, 20 drewna i 20 rudy można wybudować kopalnię złota.

Opuszczone kopalnie

Mają zniszczony wygląd swoich działających odpowiedników. Aby wznowić wydobycie, należy pokonać strażników. Jeśli nie są ustawieni przez twórcę mapy, istnieje pakiet losowych strażników dla każdego typu kopalni. Ich liczba jest również losowa, ale oscyluje w granicach pozwalających podać ogólną liczebność grupy. Uwaga – wraz z poziomem trudności zwiększa się liczba obrońców, poniżej opisane grupy dotyczą standardowego poziomu.

Wygląd Nazwa i opis
Opuszczony tartak
Sporo szkieletów i kilka duchów / dziesiątki wilków / dziesiątki bandytów.
Opuszczone złoże rudy
Sporo szkieletów i kilka duchów / grupa gargulców / kilka lub grupa trolli / dziesiątki troglodytów.
Opuszczone laboratorium
Kompania orków / kompania lub setki chochlików / dziesiątki szkieletów i grupa duchów.
Opuszczona kopalnia kryształów
Kompania troglodytów / sporo gargulców / dziesiątki szkieletów i grupa duchów / sporo trolli.
Opuszczona kopalnia klejnotów
Kompania troglodytów / sporo gargulców / dziesiątki szkieletów i grupa duchów / sporo trolli.
Opuszczona kopalnia siarki
Kompania troglodytów / sporo gargulców / dziesiątki szkieletów i grupa duchów / sporo trolli.
Opuszczona kopalnia złota
Setki troglodytów / dziesiątki gargulców / kompania szkieletów i sporo duchów / sporo trolli (ale więcej niż w pozostałych kopalniach).

Źródła zasobów

Dostarczają właścicielowi określony rodzaj zasobów lub złoto co tydzień. Wysłanie zasobów nie odbywa się na początku każdego tygodnia lecz co siedem dni od dnia pierwszego zajęcia obiektu. Nawet jeśli przeciwnik zajmie źródło, kolejna dostawa liczy się od dnia pierwszego zajęcia. W przeciwieństwie do poprzednich odłon Heroes nie musimy wysyłać bohaterów do budynku, działa on automatycznie. Spośród kopalni, tylko ten typ może być losowo wybrany na mapie. W źródłach można ustawiać tylko zdarzenia wyzwalane.

Wygląd Nazwa i opis
Gildia górników
10 rudy lub 500 złota.
Chatka drwala
10 drewna lub 500 złota.
Laboratorium czeladnika
5 rtęci lub 500 złota.
Kryształowy staw
5 kryształów lub 500 złota.
Jama chochlików
5 siarki lub 500 złota.
Leprekaun
5 klejnotów lub 500 złota.
Koło młyńskie a
1000 złota.
Wiatrak
Od 4 do 6 jednego z cennych zasobów: rtęci, krysztaów, siarki lub klejnotów. Co tydzień gra losuje jaki to będzie zasób.