Ostatnio na naszym forum

  • HoMM IV - Problemy natury technicznej
    Autor: Avatar, napisano 15 marca 2024 Przejdź
  • Pytania o Heroes 4
    Autor: Tabris, napisano 13 marca 2024 Przejdź
  • Spolszczenie Equilibris
    Autor: Bajdek, napisano 13 stycznia 2024 Przejdź

Ostatnio dodane mapy

  • Mini przygoda
    Autor: Krzysztof Sz, dodano Zobacz
  • Cztery Królestwa
    Autor: Zurtis, dodano Zobacz
  • Bagno
    Autor: N. N., dodano Zobacz

Pozostałe

Wygląd Nazwa i opis
Magiczna studnia
Uzupełnia do 35% maksymalnej liczby punktów many bohaterów w armii. Jeśli przykładowo bohater ma 100 punktów many maksymalnej i 0 bieżącej otrzyma 35 punktów. Jeśli ma 100 maksymalnej i 10 bieżącej, otrzyma tylko 25.
Fontanna magii
Uzupełnia do 50% maksymalnej liczby punktów many bohaterów w armii. Jeśli przykładowo bohater ma 100 punktów many maksymalnej i 0 bieżącej otrzyma 50 punktów. Jeśli ma 100 maksymalnej i 30 bieżącej, otrzyma tylko 20.
Magiczny staw
Uzupełnia do 65% maksymalnej liczby punktów many bohaterów w armii. Jeśli przykładowo bohater ma 100 punktów many maksymalnej i 0 bieżącej otrzyma 65 punktów. Jeśli ma 100 maksymalnej i 55 bieżącej, otrzyma tylko 10.
Jezioro Szkarłatnego Łabędzia
Uzupełnia do 80% maksymalnej liczby punktów many bohaterów w armii. Jeśli przykładowo bohater ma 100 punktów many maksymalnej i 0 bieżącej otrzyma 80 punktów. Jeśli ma 100 maksymalnej i 10 bieżącej, otrzyma tylko 70.
Magiczne źródło
Uzupełnia 100% many bohaterów.
Wir many
Zwiększa bieżącą liczbę many wybranego bohatera z armii. Jej ilość to podwojona liczba maksymalnych punktów many danego bohatera. Mana znika dopiero po wykorzystaniu. Budynek można odwiedzić co 7 dni od ostatniego wykorzystania.
Okno maga
Odsłania fragmenty mapy o ile znajdują się na niej oczy powiązane kolorem z danym oknem.
Oko maga
odsłania fragment mapy, ale wpierw trzeba odwiedzić okno maga w odpowiednim kolorze.
Wieża
Odsłania mapę w promieniu 15 pól.
Czerwone drzewo
Odsłania mapę w promieniu 15 pól.
Lodowa Iglica
Odsłania mapę w promieniu 15 pól.
Garnizon
Można w nich przechowywać armie. W zależności od ustawień w edytorze, z jednych garnizonów można wyciągać armię a z innych nie. W przypadku tych drugich lepiej uważać, kogo wstawiamy do garnizonu, bo powrót jest niemożliwy! W garnizonach można ustawić wszystkie dowolne typy zdarzeń. Występują w dwóch rodzajach, zwykłym i mrocznym, nie różnią się niczym poza wyglądem zewnętrznym. W czasie ataku na garnizon, pole bitwy wygląda jak walka z miastem mającym cytadelę (wrota o 100 punktach życia i fosa).
Kowal
Sprzedaje przedmioty i mikstury (po 4 do wyboru). Są wybierane losowo i zestaw u danego kowala nie zmienia się do końca gry.
Karczma
Pozwala rekrutować co 7 dni bohaterów wszelkiego typu.
Faktoria handlowa
Pozwalać wymieniać zasoby po lepszych cenach niż normalnie.
Więzienie
Można tu uwolnić jednego bohatera. Może on być specyficznie określony przez autora. Jeśli nie wprowadzono żadnych indywidualnych cech, docelowo uwolnimy losowego bohatera na 1 poziomie. Więzienie znika po użyciu.
Sanktuarium
Armia może się w nim ukryć stając się nieosiągalna dla kogokolwiek. Wejście oraz każdy dzień spędzony tutaj kosztuje gracza 200 złota. Jeśli nie mamy pieniędzy wówczas zostajemy „wyrzuceni”. Sanktuarium można opuścić kiedy zechcemy. Dodatkowo można weń wskrzesić zabitych bohaterów.
Stocznia
Za 1000 złota i 10 drewna pozwala wybudować statek. Stocznie pozwalają na wysyłanie karawan za akweny.
Znak
wyświetla napis lub puste okno bez napisu.
Bomba
Rodzaj zdarzenia, które pozwala niszczyć niemal każdy obiekt na mapie. Można to zrobić tylko z tymi lokacjami, w których nie można przechowywać jednostek w garnizonie. Wyjątkiem są opuszczone kopalnie – można je wysadzić przed przemianą w normalne kopalnie. Bomba musi mieć swoją nazwę, a jej uaktywnienie musi nastąpić w zdarzeniu określonym przez autora. Jest niewidoczna w czasie gry.