Ostatnio na naszym forum

  • HoMM IV - Problemy natury technicznej
    Autor: Avatar, napisano 15 marca 2024 Przejdź
  • Pytania o Heroes 4
    Autor: Tabris, napisano 13 marca 2024 Przejdź
  • Spolszczenie Equilibris
    Autor: Bajdek, napisano 13 stycznia 2024 Przejdź

Ostatnio dodane mapy

  • Mini przygoda
    Autor: Krzysztof Sz, dodano Zobacz
  • Cztery Królestwa
    Autor: Zurtis, dodano Zobacz
  • Bagno
    Autor: N. N., dodano Zobacz

Obiekty wzmacniające

Dają stałe oraz czasowe premie zarówno bohaterom jak i jednostkom. Dzielimy je na następujące typy:

Zwiększające standardowe parametry bohaterów

Bohater może odwiedzić dany budynek tylko raz, a otrzymana premia jest stała. Są to:

Wygląd Nazwa i opis
Arena
Dodatkowe 3 obrony i obrony dystanstowej.
Obóz najemników
Dodatkowe 1 szybkości (inicjatywy w czasie walki).
Święta fontanna
Dodatkowe 3 many.
Tereny szkoleniowe
Dodatkowe 3 ataku w walce wręcz i 2 ataku dystansowego.

Zwiększające doświadczenie bohaterów

Bohater może odwiedzić daną lokację tylko raz, a premia do doświadczenia jest stała. Są to:

Wygląd Nazwa i opis
Kamień nauki
Dodatkowe 1000 doświadczenia.
Nauczyciel snów
Pierwszy daje 500 doświadczenia, kolejny 1000, kolejny 1500, itd.
Drzewo wiedzy
W zamian za 2500 złota lub 5 klejnotów, daje doświadczenie potrzebne do osiągnięcia kolejnego poziomu. Warto zauważyć, że jeśli na obecnym poziomie bohater nie zdobył go zbyt dużo, dostanie tyle ile potrzebuje. Natomiast jeśli bohater jest blisko awansu na kolejny poziom, to od drzewa wiedzy otrzyma doświadczenie aby uzyskać kolejny poziom i być dość blisko osiągnięcia kolejnego.

Fontanny

Dają premię jedynie bohaterom. Premia znika ona po najbliższej bitwie:

Wygląd Nazwa i opis
Źródło szybkości
Dodatkowe 2 do szybkości.
Staw mocy
Dodatkowe 20% obrażeń oraz 20% punktów życia. Po jej użyciu bohater nie otrzyma premii z fontanny żywotności i fontanny siły. Jeżeli bohater użył jednej z poniższych fontann, to staw mocy uzupełnia drugą brakującą premię (do obrażeń lub punktów życia, choć wyskakujący komunikat pokazuje bonus do obu, co może być mylące).
Fontanna żywotności
Dodatkowe 20% punktów życia.
Fontanna siły
Dodatkowe 20% obrażeń.

Kamienie magiczne

Dają stałą premię bohaterowi, ale po użyciu znikają. Mogą zostać zniszczone przez armię bez bohatera:

Wygląd Nazwa i opis
Szafir zdrowia
Dodatkowe 6 obrony i obrony dystansowej.
Opal Magii
Dodatkowe 6 many.
Szmaragd Szybkości
Dodatkowe 2 szybkości.
Rubin Ataku
Dodatkowe 6 ataku w walce wręcz i 4 ataku dystansowego.

Szkoły umiejętności

Uczą lub rozwijają umiejętności bohaterów, za darmo lub za opłatą:

Wygląd Nazwa i opis
Szkoła Magii
Za 2000 złota naucza jednej z dwóch losowo wybranych magii na poziomie podstawowym. Po wybraniu magii bohater nie może tutaj nauczyć się drugiej.
Uniwersytet Magiczny
Można się w nim nauczyć czterech pobocznych umiejętności magicznych określanych losowo. Każda kosztuje 2000 złota. Jeżeli bohater nie zna odpowiedniej magii na poziomie podstawowym, to zamiast umiejętności pobocznej może się nauczyć owej magii. Niestety, jeśli nauczysz się tu magii nie będziesz miał prawa danym bohaterem nauczyć się pobocznej umiejętności (co wydaje się być absurdalne).
Biblioteka
Za 2000 złota zwiększa losowo jedną z posiadanych umiejętności magicznych. Aby zadziałała, trzeba mieć przynajmniej jedną magię na poziomie podstawowym i odpowiadającą jej umiejętność zwiększającą manę (na przykład magię życia i leczenie).
Chatka wiedźmy
Naucza za darmo jedną losową magię na poziomie podstawowym.
Szkołą Wojny
Za 2000 złota naucza jednej z dwóch losowo wybranych umiejętności niemagicznych na poziomie podstawowym. Po wybraniu umiejętności bohater nie może tutaj nauczyć się drugiej.
Uniwersytet Wojenny
Można się w nim nauczyć czterech pobocznych umiejętności niemagicznych określanych losowo. Każda kosztuje 2000 złota. Jeśli bohater nie zna odpowiedniej umiejętności na poziomie podstawowym, to zamast umiejętności pobocznej może się nauczyć umiejętności podstawoej. Niestety, jeśli nauczysz się tu umiejętności podstawowej, nie będziesz miał prawa danym bohaterem nauczyć się umiejętności pobocznej (co wydaje się być absurdalne).
Gildia weteranów
Za 2000 złota zwiększa losowo jedną z posiadanych umiejętności niemagicznych. Aby zadziałała, trzeba mieć przynajmniej jedną umiejętność niemagiczną na poziomie podstawowym lub wyższym (walkę, taktykę, szlachectwo lub zwiad).
Chatka władcy bestii
Naucza za darmo jednej umiejętności niemagicznej na poziomie podstawowym.

Ołtarze

Zwiększają losowo o 1 punkt umiejętność danego typu. Jeśli bohater nie posiada umiejętności reprezentowanej przez ołtarz, otrzyma ją na poziomie podstawowym. Ołtarze znikają po użyciu, mogą zostać zniszczone przez armie bez bohaterów lub przez bohaterów, którzy nie mają miejsca na umiejętność z ołtarza. Mogą być na mapie wybierane losowo.

Wygląd i nazwa
Ołtarz Magii Natury
Ołtarz Magii Śmierci
Ołtarz Magii Życia
Ołtarz Magii Ładu
Ołtarz Magii Chaosu
Ołtarz Szlachectwa
Ołtarz Zwiadowców
Ołtarz Taktyki
Ołtarz Walki

Wpływające na morale i szczęście

Wielu naiwnych myśli, że poniższe budynki potrafią przynieść im szczęście w nadchodzącej bitwie:

Wygląd Nazwa i opis
Pole koniczyny
Dodatkowe 1 do szczęścia dla całej armii.
Zaklęty Krąg
Dodatkowe 1 do szczęścia dla całej armii.
Fontanna pomyślności
Dodatkowe 1 do szczęścia dla całej armii.
Fontanna młodości
Dodatkowe 1 do morale dla całej armii.
Bożek pomyślności
Dodatkowe 1 do morale lub szczęścia dla całej armii.
Błogosławiony kamień
Dodatkowe 1 do morale i szczęścia dla całej armii.
Tęcza
Dodatkowe 2 do szczęścia dla całej armii.

Świątynie

Poprawiają morale armii, jednakże w nierównym stopniu. Mogą być losowo wybierane na mapie:

Wygląd Nazwa i opis
Świątynia Chaosu
Zwiększa o 2 morale istot chaosu, a o 1 istot natury i śmierci.
Świątynia Śmierci
Zwiększa o 2 morale istot śmierci, a o 1 istot chaosu i ładu.
Świątynia Życia
Zwiększa o 2 morale istot życia, a o 1 istot natury i ładu.
Świątynia Natury
Zwiększa o 2 morale istot natury, a o 1 istot chaosu i życia.
Świątynia Ładu
Zwiększa o 2 morale istot ładu, a o 1 istot śmierci i życia.

Kolosea

Wygląd Nazwa i opis
Koloseum mocy
Bohater może tu stoczyć w pojedynkę walkę z czarnymi smokami by awansować o jeden poziom. Na arenie można awansować tylko raz, a jeśli bohater przegra wówczas przed budynkiem pojawiają się szczątki z artefaktami i nagrobkiem. Liczba smoków zależy od obecnego poziomu bohatera i poziomu trudności gry.
Pokaż tabelę (kliknij by zwinąć/rozwinąć)
Poziom bohateraLiczba smoków
Nowicjusz Średnio-zaawansowany Zaawansowany Ekspert Czempion
1-5 1 1 1 1 1
6-8 1 1 1 1 2
9-10 1 1 1 2 2
11 1 1 1 2 3
12-13 1 1 2 2 3
14 1 1 2 2 4
15-17 1 1 2 3 4
18-19 1 2 2 3 5
20 1 2 3 3 5
21 1 2 3 4 5
22-25 1 2 3 4 6
26 1 2 3 4 7
27 2 2 3 5 7
28-29 2 2 4 5 7
30-32 2 3 4 5 8
33-34 2 3 4 6 8
35 2 3 4 6 9
36-37 2 3 5 6 9
38-39 2 3 5 6 10
40-42 2 3 5 7 10
43-44 2 4 5 7 11
45 2 4 6 7 11
46 3 4 6 8 11
47-50 3 4 6 8 12
51 3 4 6 8 13
52 3 4 6 9 13
53-54 3 4 7 9 13
55-57 3 5 7 9 14
58 3 5 7 10 14
59-60 3 5 7 10 15
61-62 3 5 8 10 15
63 3 5 8 10 16
64-66 4 5 8 11 16
67-68 4 6 8 11 17
69 4 6 9 11 17
Koloseum magii
Bohater może tu stoczyć w pojedynkę walkę z czarodziejskimi smokami by awansować o jeden poziom. Na arenie można awansować tylko raz, a jeśli bohater przegra wówczas przed budynkiem pojawiają się szczątki z artefaktami i nagrobkiem. Liczba smoków zależy od obecnego poziomu bohatera i poziomu trudności gry.
Pokaż tabelę (kliknij by zwinąć/rozwinąć)
Poziom bohateraLiczba smoków
Nowicjusz Średnio-zaawansowany Zaawansowany Ekspert Czempion
1-2 1 1 1 1 1
3 1 1 1 1 2
4 1 1 1 2 2
5 1 1 1 2 3
6 1 1 2 2 3
7-8 1 1 2 3 4
9 1 1 2 3 5
10 1 2 3 4 5
11-12 1 2 3 4 6
13 2 2 3 5 7
14 2 2 4 5 7
15 2 3 4 5 8
16 2 3 4 6 8
17 2 3 4 6 9
18 2 3 5 6 9
19-20 2 3 5 7 10
21 2 4 5 7 11
22 3 4 6 8 11
23-24 3 4 6 8 12
25 3 4 6 8 13
26 3 4 7 9 13
27-28 3 5 7 9 14
29 3 5 7 10 15
30 3 5 8 10 15
31 3 5 8 10 16
32 4 5 8 11 16
33 4 6 8 11 16
34 4 6 9 11 17
35-36 4 6 9 12 18
37-38 4 6 9 12 19
39-40 4 7 10 13 20
41-42 5 7 10 14 21
43 5 7 11 14 22
44 5 7 11 15 22
45 5 8 11 15 23
46 5 8 12 15 23
47-48 5 8 12 16 24
49-50 5 8 12 16 25
51 6 8 13 17 25
52 6 9 13 17 26
53 6 9 13 18 26
54 6 9 13 18 27
55 6 9 14 18 27
56-57 6 9 14 19 28
58 6 10 14 19 29
59 7 10 15 20 29
60-61 7 10 15 20 30
62 7 10 15 21 31
63 7 10 16 21 31
64 7 11 16 21 32
65 7 11 16 22 32
66 7 11 16 22 33
67 7 11 17 22 33
68+ 8 11 17 23 34