Ostatnio na naszym forum

  • HoMM IV - Problemy natury technicznej
    Autor: Avatar, napisano 15 marca 2024 Przejdź
  • Pytania o Heroes 4
    Autor: Tabris, napisano 13 marca 2024 Przejdź
  • Spolszczenie Equilibris
    Autor: Bajdek, napisano 13 stycznia 2024 Przejdź

Ostatnio dodane mapy

  • Mini przygoda
    Autor: Krzysztof Sz, dodano Zobacz
  • Cztery Królestwa
    Autor: Zurtis, dodano Zobacz
  • Bagno
    Autor: N. N., dodano Zobacz

Lewa ręka

Tarcza Przedmiot Bohater zyskuje +3 do obrony.
Koszt: 100 złota

Pergaminy i zwoje to niestandardowe artefakty, bowiem są różnymi "nośnikami" zaklęć, jest więc ich tyle rodzajów co i czarów. Pierwsze z nich można kupować w Konserwatoriach, ich cena zależy od poziomu:

  • I - 250 złota
  • II - 500
  • III - 750
  • IV - 1000
  • V - 1 500
Obydwu rodzajów przedmiotów nie da się losowo umieścić na mapie, chyba, że poprzez skarbce; Wieża z kości słoniowej i Świątynia je przechowują.

Pergamin Pergaminy i zwoje Jeśli bohater ma odpowiednią umiejętność może nauczyć się zapisanego zaklęcia.
Zwój Pergaminy i zwoje Bohater zyskuje możliwość rzucenia zapisanego czaru, a jego koszt wynosi połowę many (zaokrąglając w dół).

Krasnoludzka tarcza Skarb Bohater zyskuje +3 do obrony. Jednostki w armii zyskują +20% do obrony.
Podręcznik ucznia Skarb Bohater zyskuje dostęp do wszystkich zaklęć I poziomu, o ile posiada odpowiednie umiejętności.

Tarcza Stabilności Pomniejszy Bohater zyskuje +3 do obrony. Jednostki w armii zyskują +30% do obrony.
Dziennik Mistrza Żeglarstwa Pomniejszy Armia bohatera zyskuje +25% do ruchu na mapie, na wodzie. Dodatkowo w czasie morskich potyczek jednostki zyskują +20% do ataku i obrony.
Demonariusz Pomniejszy Zaklęcia z grupy Przywoływań demonów zyskują +100% do mocy.
Dziennik wędrowca Pomniejszy Bohater zyskuje dostęp do wszystkich zaklęć II poziomu, o ile posiada odpowiednie umiejętności.
Jastrząb o imieniu Bryza Pomniejszy Zwiększa zasięg wzroku bohatera o 2. Możliwość wylosowania przedmiotu domyślnie blokowana.

Lwia Tarcza Odwagi Główny Bohater zyskuje +3 do obrony. Jednostki w armii zyskują +40% do obrony.
Tarcza Życia Główny Bohater zyskuje +3 do obrony. Jednostki w armii zyskują +30% do obrony. Są też pod wpływem czaru Ochrona przed Śmiercią.
Nienaturalna tarcza Główny Bohater zyskuje +3 do obrony. Jednostki w armii zyskują +30% do obrony. Są też pod wpływem czaru Ochrona przed Naturą.
Tarcza Chaosu Główny Bohater zyskuje +3 do obrony. Jednostki w armii zyskują +30% do obrony. Są też pod wpływem czaru Ochrona przed Ładem.
Tarcza Śmierci Główny Bohater zyskuje +3 do obrony. Jednostki w armii zyskują +30% do obrony. Są też pod wpływem czaru "Obrona przed Życiem" - zyskują +50% do obrony konwencjonalnej i magicznej przed istotami, oraz czarami ze sfery Życia.
Tarcza Ładu Główny Bohater zyskuje +3 do obrony. Jednostki w armii zyskują +30% do obrony. Są też pod wpływem czaru Ochrona przed Chaosem.
Tarcza ze smoczej łuski Główny Bohater zyskuje +3 do obrony. Jednostki w armii zyskują +30% do obrony. Są też pod wpływem czaru "Obrona przed ogniem" - są odporne na czary ognia i zionięcie, w 50% na ataki bazujące na tym żywiole.
Księga zaklęć mistrza Główny Bohater zyskuje dostęp do wszystkich zaklęć III poziomu, o ile posiada odpowiednie umiejętności.
Kompendium mistrza gildii Główny Bohater zyskuje dostęp do wszystkich zaklęć IV poziomu, o ile posiada odpowiednie umiejętności.
Księga Życia Główny Bohater zyskuje dostęp do wszystkich zaklęć magii Życia, o ile posiada odpowiednie umiejętności.
Księga Natury Główny Bohater zyskuje dostęp do wszystkich zaklęć magii Natury, o ile posiada odpowiednie umiejętności.
Księga Chaosu Główny Bohater zyskuje dostęp do wszystkich zaklęć magii Chaosu, o ile posiada odpowiednie umiejętności.
Księga Śmierci Główny Bohater zyskuje dostęp do wszystkich zaklęć magii Śmierci, o ile posiada odpowiednie umiejętności.
Księga Ładu Główny Bohater zyskuje dostęp do wszystkich zaklęć magii Ładu, o ile posiada odpowiednie umiejętności.

Tarcza z adamantu Inne Bohater zyskuje +3 do obrony. Jednostki w armii zyskują +50% do obrony.
Księga arcymaga Inne Bohater zyskuje dostęp do wszystkich zaklęć V poziomu, o ile posiada odpowiednie umiejętności.
Mandolina Aiffy Inne, z zestawu Bohater zyskuje dostęp do czarów: Pieśń pokoju, Grupowy zapał, Przeklęta pieśń.
Szala lodu Inne, z zestawu Bohater ma zmniejszony koszt rzucania czarów ze sfery Ładu o 2. Jest pod wpływem czaru Ochrony przed Chaosem. A także Ochrony przed Lodem - odporny jest na czary z grupy lodu, a także otrzymuje 50% od ataków bazujących na lodzie.